Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy po zwrocie (ostąpieniu od umowy bez podania przyczyny) musze odsyłać sprzedawcy fakturę korygującą, którą wysłał mi na maila? Kupuję bardzo dużo rzeczy przez allegro i zdarza mi się też rzeczy zwracać. Nigdy nikt nie prosił mnie o odesłanie faktury korygującej i uzależniał od tego zwrot środków.
Pytanie - czy to prośba ze strony kupującego czy jest to wymóg prawny?
hyci jest to wymóg prawny / data i podpis /. Sprzedawcy stosują potwierdzenie mailowe otrzymania dokumentu , ale były przypadki zakwestionowania przez US takich dzialań .
@hyci Nie masz obowiązku fizycznie odsyłać (pocztą) żadnej faktury korygującej, nie może to być warunek zwrotu wpłaty po odstąpieniu od umowy. Potwierdź mu tylko mailem, że taką fakturę otrzymałeś.
Nie fizycznie, mailowo. Ale jest to problematyczne, bo drukarka padła i nie chce mi się biegać po mieście i drukować stronę, robić zdjęcie i wysyłać. Nigdy żaden sprzedawca nie wymuszał na mnie odsyłania takiej faktury. Zwrot zawsze wypełniałam przez allegro, jest tam nr konta i moje dane. Minęły 2 tygodnie i zwrotu środków nie otrzymałam. W dyskusji allegro sprzedawca odpowiada, że zwrotu nie wysłał, bo nie odesłałam faktury z podpisem...
Także mam napisać (szukałam w innych wątkach)"
"Potwierdzam otrzymanie faktury korygującej o nr.... dnia ...."?
Przepisy ustawy o VAT nie określają jednak szczególnych wymogów dotyczących formy takiego potwierdzenia, a więc czy powinien to być podpis kontrahenta na fakturze korygującej. Organy podatkowe akceptują każdy jego rodzaj, który pozwala bez żadnych wątpliwości ustalić, czy i kiedy faktura korygująca dotarła do nabywcy.
Powinny wystarczyć w mailu dane osobowe odbiorcy korekty , dane firmy z NIP-em i data .Niestety bywa ,że kontrolujący z US mają inne zdanie na ten temat .
@hyci Jeśli masz otwartą Dyskusję, poproś w niej o pomoc pracownika Allegro. Wymóg odesłania korekty jest w przypadku konsumenckiego odstąpienia od umowy niedopuszczalny. Nie może to stanowić warunku zwrotu środków. Jeśli mimo to nie odda pieniędzy, a pracownik Allegro Ci nie pomoże, po 14 dniach zamknij Dyskusję jako nierozwiązaną i złóż wniosek o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących. To otrzeźwi sprzedawcę. https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Tak, mam otwartą dyskusję. I zaraz zrobię jak radzisz. Dzięki.
przecież na FV sprzedający nie musi przyjmować zwrotów. To jak to jest ?
A gdy nie jest się płatnikiem VATu tylko dotyczy podatek dochodowy i do każdej tranzakcji jest wystawiana faktura bez VATu, to też trzeba mieć potwierdzenie otrzymania faktury korygującej bez VATu?