Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
Mam taki problem mały, firma ma siedzibę w Polsce, wysyła towar z Polski a adres zwrotu ustawiła na zagraniczny. Zapewne w celu utrudnienia zwrotu. Allegro twierdzi że jest to OK, ja mam wątpliwości co do tej tezy. Nadmieniam że nie jest to Smart. Co o ty myślicie ?
Pozdrawiam,
Przemek
Jeżeli to jest UE to nie powinno być trudności z odesłaniem.
Problemem jest koszt odesłania zagranicę, nie sposób.
Niestety kupujący nauczyli się na allegro że mogą bezkarnie kupować i odsyłać towar. Np. kupują 5 różnych lamp do kuchni od kilku sprzedawców, przymierzają sobie na miejscu która im pasuje i 4 odsyłają a sprzedawcy ponoszą koszty zwrotów i ich obsługi. Ten sprzedawca broni się przed takim działaniem i to wina allegro że doprowadza do patologii.
Gdzie takiemu rozumowaniu to ten sprzedawca ma 90% pozytywnych komentarzy. Proponuję rozwijać biznes jego drogą.
@gartdeco1
1. Konsumenci mają prawo do odstąpienia od Umowy (Art. 27 UoPK).
2. Hipoteza, że sprzedawca broni się w ten sposób przed czymkolwiek/kimkolwiek - może być w mojej opinii zbyt daleko posuniętą insynuacją.
Wszystkie warunki transakcji sprzedający jest zobowiązany przedstawić w opisie aukcji.
Warunki zwrotów i reklamacji powinny znajdować się w odpowiednich zakładkach.
Kupujący - zawierając umowę - poświadcza, że zapoznał się z warunkami zawieranej umowy i jje zaakceptował.
Co chcesz teraz napisać? Napisz to jasno - np. typu:
"Zakupiłem przedmiot, nie przeczytałem warunków zwrotu i reklamacji, a teraz mam z tego powodu problem"
To chyba będzie najbardziej właściwe przedstawienie sytuacji. Jeśli twierdzisz inaczej, to po prostu wskaż te nieścisłości odnośnie Twoich oczekiwań z informacjami przedstawionymi przez sprzedającego na aukcji. Napisz, co sprzedawca wskazał w tych zakładkach.
Czy nie przeczytałeś tych informacji? Zaakceptowałeś je, zawierając transakcję - zauważ, że masz do ich negocjacji - lecz przed jej zawarciem.
Tak jest masz rację . W warunkach zwrotów jest Sprzedający wogóle nie przyjmuje zwrotów.
@novak
A jaki to wyjątek z ustawy jest przedstawiony jako powód odmowy przyjęcia zwrotu? Jeśli to nie problem, to podaj proszę numer oferty.
@novak Zawsze sprawdzaj, co piszą w zakładkach Zwroty i Reklamacje. Można tam znaleźć wiele postanowień niezgodnych z regulaminem Allegro i różnych innych utrudnień dla kupujących, dlatego po prostu omijaj takich sprzedawców szerokim łukiem.
Ważne by zapisy były zgodne z UoPK i k.c.. Regulamin porządkowy bazaru, to rzecz wtórna.
Regulamin "bazaru", czyli Allegro jest zgodny z prawem.
Regulamin "bazaru", [..] jest zgodny z prawem
?
Porównaj:
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/blog/dyskusja-na-allegro/bc-p/328660
@novak prosimy podać nr. oferty aby móc lepiej zapoznać się ze sprawą.
Mój zakup : 11766295806
Zakładka o sprzedającym (punkt 2) : "2. Sprzedaję bez jakiejkolwiek gwarancji sprawności, wyłącznie do naprawy, bez możliwości zwrotu"
@novak Co z tym sprzętem jest nie tak, że chcesz go zwrócić? Czyżby wentylator tak jak w innych przypadkach był na wykończeniu czy jednak po prostu źle dobrałeś model chłodzenia do swojego GPU?
Sprzedający w opisie aukcji podaje, że chłodzenie jest sprawne i tym należy się kierować, jeżeli wprowadził w błąd to należy się negatyw i zwrot kasy niezależnie czy od niego czy z POK. Natomiast w zakładce "o sprzedającym" oczywiście może sobie dopisać, że nie przyjmuje zwrotów jeżeli chodzi o sprzęt który jest uszkodzony już przed wysyłką.
Ogólnie na pewno nie kupił bym nic od tego człowieka (aczkolwiek nie przeczę ma fajne chłodzenia do Gigabajtów) biorąc pod uwagę jego wcześniejsze komentarze za podobne przedmioty.
Źle dobrałem, nie twierdzę że jest nie sprawne.
Zwracam uwagę że gdybym odsyłał na reklamację jako uszkodzone to też by musiał odesłać na adres niemiecki, równie dobrze można podać adres w środku Arktyki i zapłacić za odsyłkę 250 zł.
Tym którzy uważają że ochrona kupujących na Allegro to wymysł i przesada to proponuję rozpocząć handel na **piiip**u. Niestety w takim kierunku to idzie i albo należy się dostosować albo wrócić na bazar z łożkiem polowym.
I wiem co mówię bo na Allegro mam konto od 01.01.2001r. a na **piiip**u jestem sprzedawcą od kilkunastu lat.
@novak Tak z ciekawości - do jakiego GPU potrzebowałeś tego chłodzenia?
Nie pozostaje chyba nic innego jak wystawić to chłodzenie na aukcję, może ktoś za jakiś czas je łyknie (wystawił bym za 50zł jak jest w 100% sprawne i wentylator nie terkocze).
Na przyszłość powinieneś dokładniej przyjrzeć się ofercie jak i warunkom sprzedającego.
Sam ostatnio dopisałem sobie formułkę, że nie przyjmuję zwrotów powołując sie na odpowiedni zapis a to pod wpływem jednego cwaniaczka który próbował prawdopodobnie wymusić zwrot popsutego przez niego CPU który oczywiście był sprawny przed wysyłką jak wszystko co na ogół sprzedawałem w ostatnim czasie. Ostatecznie wyłudził z POK 600zł (mnie nie obciążono) a jeżeli Allegro chce robic z siebie bank udzielający zapomogi to bardzo proszę.
Niektórzy sprzedający chwytają się brzytwy i kombinują jak mogą ponieważ Allegro akceptuje na portalu "Januszowe praktyki" stosowane przez dużą część kupujących. Kiedyś nie było SMARTów, POKów i jakoś kupujący byli i kupowali.
Do referenta GTX1060.
I dlatego nie sprzedaję firmowo na Allegro, raz czegoś prywatnie nie mogłem sprzedać i dodałem opcję zwrotu - bardzo szybko pożałowałem.
Zastanawiam się czy wszyscy firmowi sprzedawcy mieli matematykę bo przy sprzedaży szczególnie używek po doliczeniu podatków i kosztów zwrotu to ja nie wiem gdzie mają zarobek, chyba tylko handlują dla zniżek w hurtowniach (znam taki przypadek) . Oczywiście części rzeczy w ogóle na rynku stacjonarnym się nie sprzeda.
Ja bym zaczął firmową sprzedaż na Allegro ale pod warunkiem że większość gra wg. tych samych zasad.