Masz problem z zakupem na Allegro? Jeśli zawiodły bezpośrednie próby porozumienia się ze sprzedającym, możesz założyć Dyskusję. W jaki sposób Dyskusja wpływa na sprzedaż na Allegro? Czy wiążą się z nią jakieś konsekwencje? Czy można ponownie otworzyć Dyskusję? Jak ją zakończyć? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.
W jakim celu zakłada się Dyskusję?
Dyskusja to narzędzie, które pozwala kupującym i sprzedającym porozumieć się w przypadku problemów transakcyjnych. Jeśli przesyłka do Ciebie nie dotarła, przedmiot okazał się niezgodny z opisem lub masz trudności ze zwrotem/rezygnacją z zakupu, rozpocznij Dyskusję.
W Dyskusji skorzystasz z pomocy Allegro. Nasz pracownik może pośredniczyć między dwiema stronami transakcji, ułatwiając znalezienie wspólnego stanowiska. Pamiętaj, że każdy zakup na Allegro jest bezpieczny, ponieważ podlega Programowi Ochrony Kupujących.
Jak otworzyć Dyskusję ze sprzedającym na Allegro.pl?
Aby założyć Dyskusję, wejdź do zakładki Moje zakupy, a następnie wybierz “Rozwiń szczegóły zakupu”:
Następnie kliknij w “Zgłoś problem z zakupem” - co jest równoznaczne z chęcią założenia Dyskusji.
Poprosimy Cię o potwierdzenie swojej decyzji poprzez kliknięcie w “Otwórz Dyskusję”.
Dyskusję założysz również z poziomu zakładki Lista dyskusji.
Gdzie znajdę Moje Dyskusje na Allegro.pl?
Sprzedający wszystkie swoje Dyskusje z Allegro.pl znajdą tutaj, natomiast kupujący w zakładce Moje Allegro.
Jak założyć Dyskusję na Allegro Lokalnie?
Na Allegro Lokalnie (tak, jak na Allegro.pl) Dyskusję otworzysz już po godzinie od zaksięgowania Twojej wpłaty za zakup. Wystarczy, że przy wybranym zamówieniu w zakładce Moje lokalne zakupy, wybierzesz opcję “Problem z zamówieniem?”.
Wskaż powód otwarcia Dyskusji i jak najdokładniej opisz swój problem. Pozwoli to sprzedającemu na rzetelną odpowiedź. Powiadomimy Cię o niej mejlowo.
Ramy czasowe Dyskusji
Dyskusję otworzysz do 180 dni od zakupu. Sprzedający ma 24 godziny na odpowiedź - oprócz soboty, niedzieli i dni wolnych od pracy (przy Dyskusji założonej w piątek o 13:00, sprzedający ma czas na odpowiedź do poniedziałku do 13:00). Jeśli tak się nie stanie, możesz poprosić o pomoc pracownika Allegro.
Na część automatycznych wiadomości wysyłanych przez Allegro nie wymagamy odpowiedzi od sprzedającego. Gdy powodem założenia Dyskusji jest niedostarczona przesyłka lub brak zwrotu wpłaty, wystarczy, że sprzedający:
- wprowadzi numer przewozowy przesyłki
- przekaże przesyłkę przewoźnikowi
- doręczy przesyłkę
- lub zwróci pieniądze przez Allegro Finanse.
Jak zakończyć Dyskusję i kto może to zrobić?
Sprzedający nie ma możliwości zakończenia Dyskusji - może jedynie poprosić o to kupującego. Gdy kupujący nie udziela się w Dyskusji, może ona zostać zamknięta:
- automatycznie po 30 dniach od jej rozpoczęcia
- przez administratora Allegro, jeśli problem został rozwiązany.
Zanim automatycznie zakończymy Dyskusję, zapytamy Cię, na jakim etapie jest sprawa.
Jeśli nie możesz porozumieć się ze sprzedającym w Dyskusji, oznacz ją jako nierozwiązaną:
- po 7 dniach (gdy nie masz towaru)
- po 14 dniach (w pozostałych przypadkach).
Jeśli Twój problem udało się rozwiązać - kliknij w przycisk “Zakończ dyskusję”. Jeśli nie - poproś nas o pomoc lub oznacz Dyskusję jako nierozwiązaną. Wypowiemy się wówczas w Twojej sprawie.
Po zamknięciu Dyskusji, pracownik Allegro nie zawsze może ją wznowić. W razie problemów dotyczących przedwcześnie zamkniętej Dyskusji napisz do nas na forum społeczności Allegro Gadane. Na pewno nie zostaniesz bez pomocy.
Dyskusja, a jakość sprzedaży na Allegro
Dyskusja to skuteczne narzędzie umożliwiające porozumienie w przypadku ewentualnego sporu ze sprzedającym. To też jeden z czynników oceniamy w jakości sprzedaży sprzedających. Bierzemy pod uwagę średni czas odpowiedzi oraz to, ile nierozwiązanych Dyskusji posiada sprzedający. To liczba nierozwiązanych Dyskusji oddziałuje negatywnie na jakość sprzedaży - trwające Dyskusje nie wpływają negatywnie na ten aspekt.