anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Gwarancja a reklamacja tydzień bo gwarancji zepsół się kompresor

tiger19153
#7 Wielbiciel#

Witam kupiłem 3.04.2024 kompresor klimatyzacji po regeneracji niby gwarancja była do 3.10.2024 sprzedający niby dał 6miesiecy gwarancji . czy mogę napisać do sprzedającego w sprawie reklamacji  bo kompresor się rozszczelnił i się  zatarł . I jeszcze cały układ klimatyzacji do płukania i czyszczenia przez kompresor

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Po upływie gwarancji to raczej nie do sprzedawcy tylko do jakiegoś serwisu trzeba się kierować.

oznacz moderatorów

tiger19153
#7 Wielbiciel#

A reklamacja 2lata to po co jest?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak 2lata reklamacja jak sprzedający prywatny nie wyłączył a jak firma to 2 lata, ale ty mylisz rekalamcję u sprzedającego z gwarancją, otwórz dyskusję, a zakup od kogo i na jakim allegro?

oznacz moderatorów

tiger19153
#7 Wielbiciel#

Zakupiłem od firmy jako osoba prywatna na paragon .

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

To złóż reklamacje do sprzedawcy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@tiger19153 To otwórz dyskusję i napisz że składasz rekalamcję u sprzedającego a nie na gwarancji: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

tiger19153
#7 Wielbiciel#

Takie coś mi odpisał szybko odpisał:

Witam, jasne mozna przysłac kompresor do weryfikacji, spraedzimy i postaramy sie pomoc mimo uplyniecia 6 miesiecznego okresu gwarancyjnego

 

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

bo potraktował to jako reklamację a nie niezgodność z umową.

trzeba sie wyartykułowac jasno i wyraźnie

oznacz moderatorów

tiger19153
#7 Wielbiciel#

Wydrukowałem też kartek i wsadzę że składam reklamacje 

 

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

I co to zmieni

mysisz napisać że chcesz skorzystać z reklamacji z tytułu niezgodności z umowa

jasno i wyraźnie 

oznacz moderatorów

tiger19153
#7 Wielbiciel#

Ok dziękuję tak pisze jak będę odsyłał ten kompresor

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@tiger19153  Odpisał prawidłowo,  ciebie gwarancja niewiele interesuje, byłaby ważna gdybyś kupował stacjonarnie i  składał reklamację producentowi lub serwisowi który gwarancji udzielał.

Ty kupiłeś on line i ciebie dotyczy rękojmia, sprzedający oświadczył że sprężarka nie posiada wad  ukrytych i będzie pracować minimum 1 rok a może nawet 2 lata bez usterek.

Składasz reklamację, sprężarka jest niesprawna, niech sobie sprzedający rozwiązuje problem gwarancji we własnym zakresie. Ty odsyłasz a sprzedający naprawia, wymienia na dobrą, a w ostateczności oddaje pieniądze.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@tiger19153 kupiłeś jako osoba prywatna czyli konsument na paragon czy jako firma na fakturę?

oznacz moderatorów

tiger19153
#7 Wielbiciel#

Kupiłem jako osoba prywatna na paragon

oznacz moderatorów

Crow_Empire
#13 Ambasador#

Ustawa o prawach konsumenta. Masz dwa lata od zakupu i w tym czasie możesz towar reklamować. Gwarancja jest tylko "dobrą wolą" sprzedającego i wg mnie powinna zostać zlikwidowana systemowo, bo wprowadza klientów w błąd. Większość ludzi odpuszcza, bo nie zna swoich praw.

Przedsiębiorca musi Ci zwrócić wszelkie koszty reklamacji, czyli np koszty wysyłki, lub odebrać samemu wadliwy towar, np podsyłając kuriera. Mówi o tym np art 43d, ale polecam znać całą ustawę.

 

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawa-konsumenta-18105223

 

Jeśli sprzedający się miga, załóż spór.

 

 

oznacz moderatorów

tiger19153
#7 Wielbiciel#

Chce żebym to wysłał niby napisał i zobaczy co się da zrobić . Muszę wymontować i wysłać 

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

Gwarancja może być różna 1 dzień, 1 miesiąc a nawet wieczysta.

Niezgodność towaru z umową to 2 lata.

W tym wypadku sprzedawca udzielił 6 miesięcznej gwarancji. Jeżeli zgłosiłeś reklamację z tytułu gwarancji to sprzedawca miał prawo ci odmówić bowiem termin ten upłynął.

Przez okres dwóch lat jesteś chroniony przez prawo z tytułu niezgodności towaru z umową i tyle czasu sprzedawca odpowiada za towar.

Wielu producentów udziela dłużej gwarancji niż 2 lata... Zatem dobrze jest, że gwarancja jest.

Gwarancja a niezgodność towaru z umową to dwie różne kwestie. Gwarantem bardzo często nie jest sprzedawca tylko producent i warto o tym pamiętać.

oznacz moderatorów

tiger19153
#7 Wielbiciel#

Zakupiłem od niego kompresor regenerowany czyli on za to odpowiada bo on to regenerowala

oznacz moderatorów