Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam kupiłem 3.04.2024 kompresor klimatyzacji po regeneracji niby gwarancja była do 3.10.2024 sprzedający niby dał 6miesiecy gwarancji . czy mogę napisać do sprzedającego w sprawie reklamacji bo kompresor się rozszczelnił i się zatarł . I jeszcze cały układ klimatyzacji do płukania i czyszczenia przez kompresor
Po upływie gwarancji to raczej nie do sprzedawcy tylko do jakiegoś serwisu trzeba się kierować.
A reklamacja 2lata to po co jest?
Tak 2lata reklamacja jak sprzedający prywatny nie wyłączył a jak firma to 2 lata, ale ty mylisz rekalamcję u sprzedającego z gwarancją, otwórz dyskusję, a zakup od kogo i na jakim allegro?
Zakupiłem od firmy jako osoba prywatna na paragon .
To złóż reklamacje do sprzedawcy.
@tiger19153 To otwórz dyskusję i napisz że składasz rekalamcję u sprzedającego a nie na gwarancji: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Takie coś mi odpisał szybko odpisał:
Witam, jasne mozna przysłac kompresor do weryfikacji, spraedzimy i postaramy sie pomoc mimo uplyniecia 6 miesiecznego okresu gwarancyjnego
bo potraktował to jako reklamację a nie niezgodność z umową.
trzeba sie wyartykułowac jasno i wyraźnie
Wydrukowałem też kartek i wsadzę że składam reklamacje
I co to zmieni
mysisz napisać że chcesz skorzystać z reklamacji z tytułu niezgodności z umowa
jasno i wyraźnie
Ok dziękuję tak pisze jak będę odsyłał ten kompresor
@tiger19153 Odpisał prawidłowo, ciebie gwarancja niewiele interesuje, byłaby ważna gdybyś kupował stacjonarnie i składał reklamację producentowi lub serwisowi który gwarancji udzielał.
Ty kupiłeś on line i ciebie dotyczy rękojmia, sprzedający oświadczył że sprężarka nie posiada wad ukrytych i będzie pracować minimum 1 rok a może nawet 2 lata bez usterek.
Składasz reklamację, sprężarka jest niesprawna, niech sobie sprzedający rozwiązuje problem gwarancji we własnym zakresie. Ty odsyłasz a sprzedający naprawia, wymienia na dobrą, a w ostateczności oddaje pieniądze.
@tiger19153 kupiłeś jako osoba prywatna czyli konsument na paragon czy jako firma na fakturę?
Kupiłem jako osoba prywatna na paragon
Ustawa o prawach konsumenta. Masz dwa lata od zakupu i w tym czasie możesz towar reklamować. Gwarancja jest tylko "dobrą wolą" sprzedającego i wg mnie powinna zostać zlikwidowana systemowo, bo wprowadza klientów w błąd. Większość ludzi odpuszcza, bo nie zna swoich praw.
Przedsiębiorca musi Ci zwrócić wszelkie koszty reklamacji, czyli np koszty wysyłki, lub odebrać samemu wadliwy towar, np podsyłając kuriera. Mówi o tym np art 43d, ale polecam znać całą ustawę.
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawa-konsumenta-18105223
Jeśli sprzedający się miga, załóż spór.
Chce żebym to wysłał niby napisał i zobaczy co się da zrobić . Muszę wymontować i wysłać
Gwarancja może być różna 1 dzień, 1 miesiąc a nawet wieczysta.
Niezgodność towaru z umową to 2 lata.
W tym wypadku sprzedawca udzielił 6 miesięcznej gwarancji. Jeżeli zgłosiłeś reklamację z tytułu gwarancji to sprzedawca miał prawo ci odmówić bowiem termin ten upłynął.
Przez okres dwóch lat jesteś chroniony przez prawo z tytułu niezgodności towaru z umową i tyle czasu sprzedawca odpowiada za towar.
Wielu producentów udziela dłużej gwarancji niż 2 lata... Zatem dobrze jest, że gwarancja jest.
Gwarancja a niezgodność towaru z umową to dwie różne kwestie. Gwarantem bardzo często nie jest sprzedawca tylko producent i warto o tym pamiętać.
Zakupiłem od niego kompresor regenerowany czyli on za to odpowiada bo on to regenerowala