anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

gwarancja

Gostek1009
#7 Wielbiciel#

Witam przychodzę z problemem, w dniu 11 września 2018, 18:05 zakupiłem opaskę mi band 3. 2 dniu temu okazało się że opaska się zepsuła i nie da się jej włączyć,postanowiłem napisać do sprzedające w sprawie gwarancji oczywiście sprzedający się wycwanił i ustawił okres gwarancji na 12 miesięcy. Ze strony https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_pl.htm dowiedziałem się;Niezależnie od tego, czy towary zakupiłeś w sklepie, przez internet czy korespondencyjnie, przez co najmniej dwa lata masz prawo do bezpłatnej gwarancji. Obowiązuje mnie 2 letni okres gwarancyjny napisałem do sprzedającego w tym temacie i mnie olał odpisał:

 Witam, o gwarancji decyduje sprzedawca, nie ma wymogu aby ona miała 24 miesiące. 24 miesiące jest rękojmi.

Witam, na opaski smart jest 12 mc, od tego nie ma wyjątków
Allegro nie ma prawa do zmian zasad gwarancji sprzedawcy, a o długości gwarancji decyduje sprzedawca
 

Wymóg jest aby była gwarancja 24 mc udowodniłem to wyżej i o długości decyduje sprzedawca lecz według Unii Europejskiej mam na to co najmniej 2 lata które przysługują mi kupują rzecz nową nieużywaną, sprzedający napisał że mam 24 mce rękojmi. Teraz zaczyna się kolejny problem aby zwrócić przedmiot na zasadach rękojmi muszę według sprzedającego: 

Witam, aby skorzystać z reklamacji z tytułu rękojmi należy wysłać reklamowany towar wraz z dowodem zakupy i formularzem. Należy zaznaczyć że rękojmi dotyczy wyłącznie wtedy gdy towar posiadał wadę w momencie wydania, uszkodzenie związane z użytkowaniem tego nie obejmuje. Po 12 mc domniemanie wady nie istnieje

Z tej wypowiedzi wnioskuje że nic mi nie przysługuje i mam się zamknąć i sprzedający chce mnie olać więc napisałem do allegro i dostałem odpowiedz 

W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi to zgodnie z informacjami zawartymi na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Sprzedający odpowiada za produkt, jeżeli wada zostanie stwierdzona w ciągu 2 lat od daty wydania towaru. Jeżeli wada została zauważona w ciągu 12 miesięcy od zakupu, to istnieje podejrzenie, że produkt został już wydany z wadą. Jeżeli natomiast wada jest zauważona po 12 miesiącu od zakup, to wówczas Pan, jako Kupujący musi wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu, a jej przyczyną są, np. niskiej jakości materiały wykorzystane do produkcji lub zła produkcja

Niestety nie mam jak wykazać że opaska została źle zrobiona ,ponieważ nie znam się na tym opaska przestałą działać.

Znalazłem na stonie:https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_pl.htm taki przykład: 

Prawdziwa historia Dwuletni okres prawnej gwarancji nie może być skrócony poprzez gwarancję handlową

Carla kupiła suszarkę do włosów z półroczną gwarancją sprzedawcy. Po ośmiu miesiącach urządzenie się zepsuło, więc zaniosła je do sklepu. Sprzedawca powiedział jej wówczas, że gwarancja wygasła i że nie przysługuje jej zwrot pieniędzy.

Carla jednak słusznie zauważyła, że zgodnie z przepisami UE dotyczącymi ochrony konsumentów ma pełne dwa lata bezpłatnej gwarancji, a sześciomiesięczna gwarancja sprzedawcy zapewniała jej jedynie dodatkową ochronę. Sprzedawca wymienił suszarkę na nową.

Oznacza to że przysługuje mi gwarancja, ponieważ nie minęły 2 lata proszę o pomoc do kogo mam się z tym problemem udać. Dziękuje i pozdrawiam Natanael 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

LEW433
#21 Demiurg#

@Gostek1009 Gwarancja w ramach rękojmi i musi przyjąć Możesz i musisz podjąć dyskusję przez Allegro i spzredawca ma 24 godz na odpowiedź

oznacz moderatorów

Gostek1009
#7 Wielbiciel#

Mógłbyś dać linka gdzie rozpocznę dyskusje przez allegro

oznacz moderatorów

Gostek1009
#7 Wielbiciel#

Zamówienie dostałem więcej niż 180 dni temu i nie mogę utworzyć dyskusji

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@Gostek1009  To trzeba będzie pisać inaczej. @nat_not , @_HolaOla_ , @cloudcloud pomożecie człowiekowi..?

PS - możesz spróbować tutaj, używając np. opcji czatu: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=2c798b65-a629-4d86-8fde-ab93de1c4166

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Gostek1009 Twój tekst jest bardzo długi, napisz streszczenie 🙂  Generalnie za towar sprzedawca odpowiada z rękojmi przez 2 lata, niezależnie od tego, co napisał w gwarancji. Gwarancja nie jest obowiązkowa, rękojmia jest. Gdy wada wystąpi w pierwszym roku przyjmuje się, że tkwiła w towarze od początku lub jej przyczyna istniała w towarze od początku.

Tu masz wszystko na ten temat; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@Gostek1009  "Kto szuka ten znajdzie" jest na stronie twojego zakupu. Gwarancja i Odpowiedzialność Sprzedawcy to dwa różne przepisy. Odpowiedzialność S. to 24 miesiące,  gwarancji sprzedawce może nie dawać. 

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

A tu masz więcej w temacie: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

To odd konsumenta zależy, czy chce skorzystać z gwarancji, czy z rękojmi (w tym przypadku - 2 lata) a sprzedawca nie ma prawa tego ograniczać. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów