anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ile czasu ma sprzedający na podjęcie decyzji reklamacyjnej?

Idź do rozwiązania
Martynazakupy
#8 Zapaleniec#

Ile czasu ma sprzedawca na rozpatrzenie zwrotu towaru? Zwróciłam wadliwy towar, w opcji śledzenia zwrotu widze, że sprzedawca juz otrzymał zwrócony towar i jest on w trakcie weryfikacji. Ile to może potrwać? 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Martynazakupy rozumiem, że była to reklamacja - sprzedający ma 14 dni na podjęcie decyzji reklamacyjnej. Jeśli tego nie zrobi, reklamację uznaje się za zasadną. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
Martynazakupy
#8 Zapaleniec#

Dokonałam zwrotu, a powodem byka wada wykryta podczas używania. Nie zlozylam reklamacji. 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Martynazakupy czyli jest to reklamacja:

la_nika_0-1664558258460.png

Jeśli zgłaszasz wadę produktu to składasz reklamację, nie korzystasz wówczas  z prawa do odstąpienia od umowy. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
Martynazakupy
#8 Zapaleniec#

Dziękuję, będę czekać do tych 14 dni. Zobacze co i czy sprzedawca odpowie na mój zwrot. Pozdrawiam 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Martynazakupy jasne 🙂 Dawaj znać w razie problemów, pomożemy! 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Przy złożeniu reklamacji sprzedawca ma ustawowy obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 14 dni. W przeciwnym razie reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną. Zgodnie z przepisami ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej sprzedawca musi odpowiedzieć na reklamację w ciągu 14 dni od daty jej złożenia.

 

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Czyli kupujący składa reklamację np. w dniu 30.09.2012, odsyła towar sprzedającemu za 12 dni, w dniu 12.10.2022, bo tak może zrobić,  sprzedawca otrzymuje go w dniu 16.10.2022 - bo kurier miał własne problemy logistyczne lub po prostu był "weekend". Czyli w dniu 13.10.2022 sprzedawca rozpatruje reklamację negatywnie - musi tak zrobić i ma do tego uzasadnione prawo. 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów