Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam pytanie. Zamówiliśmy z żoną towar który został wysłany za pobraniem do Nas. Towar przyjechał o godzinie 11 kurier zadzwonił nie byliśmy w stanie odebrać tej paczki o tej godzinie. Był to piątek więc powiedzieliśmy że odbierzemy ja w poniedziałek. O godzinie 13 dostaje informację że paczka została zwrócona do nadawcy. Sprzedawca zaczął do Nas wypisywać że prosi o zwrot kosztów wysyłki w kwocie 32 złotych ( 16 złoty w jedną stronę) gdzie wysyłka na allegro wynosiła 19.99 więc nie wiem skąd kwota 32. Po rozmowie telefonicznej z sprzedawca jesteśmy straszeni kodeksem cywilnym z artykułu 471 że za kwotę 32 złote zostanie sprzedany nasz rzekomy dług do firmy windykacyjnej. Chciałbym nadmienić że paczkę zamówiliśmy z drugiego konta na to samo nazwisko i adres płacąc z góry i odebraliśmy ja już bez problemu. Co możemy zrobić w tej sytuacji. Dla Nas jest to po pierwsze wyłudzenie od sprzedawcy a firma kurierską nie przyznaje się do popełnionego czynu mimo że widać to w systemie i ani razu nie zadaliśmy zwrotu paczki. Aha dodatkowo sprzedawcy przypomniało się o tym fakcie zwrotu za wysyłkę po 2 tygodniach .
Zamawiasz przesyłkę kurierem na wskazany adres - zobowiązujesz się do jej odebrania. Twoim obowiązkiem jest odbiór przesyłki, ktoś powinien być w domu, żeby odebrać przesyłkę - jak to sobie inaczej wyobrażasz? Kurier ma "trasę" przejazdu, jedzie obok Was i dostarcza przesyłkę.
To nie jest tak, że kurier jedzie specjalnie do Was z tylko jedną paczką. Jeśli pracujecie przez dzień, nikogo nie ma w domu - to jaki jest sens zamawiać przesyłki pobraniowe na ten adres, skoro nikt nie może ich odebrać?
Teraz koszty - przesyłka pobraniowa kosztowała 19,99 zł - za to zapłacił sprzedawca. Powrotna przesyłka kosztowała już mniej, bez kosztów pobrania, za to również zapłacił sprzedawca. W sumie mogło wyjść 32 zł. U mnie też tak wychodzi - 17,90 + 13,90=31,80. Na tyle sprzedawca jest "w plecy". Plus koszt prowizji dla Allegro od sprzedaży przedmiotu, plus koszt prowizji od kosztów wysyłki, plus koszt pracownika, który zapakował towar, plus koszt opakowania i materiałów, plus koszt obsługi zwrotu - czyli ok. 40 zł.
Nie wiem jaką firmą kurierską zamawialiście wysyłkę, nie wiem co powiedzieliście kurierowi przez telefon - tego nikt nie jest w stanie stwierdzić. Generalnie - kurier ma 2 próby dostarczenia zamawianego towaru. Jeśli podjął decyzję o zwrocie towaru do sprzedawcy - to widocznie musiał otrzymać od Was informacje o odmowie przyjęcia przesyłki. Jednak musiałby mieć coś takiego na "papierze", z podpisem.
Moim zdaniem - nie zachowaliście się dobrze. Jak się zamawia przesyłkę za pobraniem na adres - to trzeba zapewnić odbiór przesyłki - firmy kurierskie wysyłają odpowiednie wiadomości o dostawie - na e-mail lub/i sms.
Inna rzecz - chyba wszystkie firmy kurierskie podejmują 2 próby doręczenia przesyłki. Nie piszecie nic dokładnie (np. brak nazwy firmy kurierskiej), nie można się dobrze ustosunkować do tego tematu, ale sugerowałbym w tym przypadku złożenie reklamacji do przewoźnika przez sprzedawcę - powód: brak kolejnej próby doręczenia przesyłki, a tym samym nienależyte wywiązanie się z umowy.
Pozdrawiam.
Witam firma kurierską to był InPost. My zamówiliśmy paczkę z zamiarem jej odebrania a akurat tak się złożyło że z przyczyn ludzkich nie miał kto odebrać przesyłkę dokładnie o tej porze jaka miał ustalona godzinę pan kurier. Nigdzie nie zgadzaliśmy się na zwrot paczki nie ma nawet naszych podpisów ani telefonicznej zgody. Po tej sytuacji zamówiliśmy jeszcze raz u tego samego sprzedawcy ten sam towar płacąc z góry aby być w porządku.
@maczal00 zgodnie z informacją jaką otrzymujesz w wiadomości e-mail kurier powinien podjąć drugą próbę doręczenia , a jeśli do tego nie doszło przyczyn mogło być dwie
1. niewłaściwa decyzja kuriera na co możesz i Ty złożyć reklamację
2. odmowa przyjęcia podczas kontaktu tel, z kurierem i w tym wypadku sprzedawca ma prawo rościć wobec Ciebie pokrycie kosztów jakie poniósł niemniej musi to udokumentować . Inpost z natury nie pobiera opłaty za powrót przesyłki jeśli wyczerpie możliwości jej doręczenia i nie wynika to z winy nadawcy przesyłki .