anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak długo może trwać reklamacja

LukasO19
#8 Zapaleniec#

Odesłałem telewizor na gwarancje 13.10. 2023 był odebrany przez sprzedawcę. Jaki czas ma sprzedawca na naprawę lub zwrot pieniędzy. Mija już 30 dni a w dyskusji sprzedawca twierdzi że czeka na ekspertyzę serwisową do 20.11.2023.

Czy to jest zgodne z przepisami żeby tak długo czekać ?

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

LEW433
#21 Demiurg#

Odznacz dyskusję jako nierozwiązana bo po 30dniach się zamknie. Ma na rozpatrzenie 14dni  jakby to była reklamacja z tytułu rękojmi  a tu kto jest gwarantem?

oznacz moderatorów

LukasO19
#8 Zapaleniec#

Tak już ją odznaczyłem, tylko co to znaczy jest reklamacja uznana. Sprzedawca będzie naprawiał tv czy zwróci mi pieniądze.

Skorzystałem też z opcji allegro Protect ale dostałem odpowiedź żeby dogadać się że sprzedającym w dyskusji.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

 Należało reklamować  z tytułu rękojmi, wówczas sprzedajacy ma 14dni a tak zgodnie z tym co napisane w gwarancji, tam często jest mowa o 30 dniach albo ....poszukaj i przeczytaj warunki gwarancji.

oznacz moderatorów

LukasO19
#8 Zapaleniec#

Sprzedawca tak pisze;

 przypadku gwarancji decyzję o naprawie, wymianie lub zwrocie środków podejmuje gwarant. Rozpatrując rękojmię, w pierwszej kolejności możemy naprawić lub wymienić towar, jeśli uznamy reklamację. Możesz odstąpić od umowy, o ile wada jest istotna. 

Tylko ile to może trwać? zgodnie z przepisami

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To jest napisane w gwarancji! poszukaj i przeczytaj.

Czas naprawy gwarancyjnej

Czas trwania naprawy gwarancyjnej z reguły jest podany w tym dokumencie i wynosi między 14 a 21 dni. Krótszy termin obowiązuje wobec konieczności ustosunkowania się producenta do złożonej reklamacji. Na to ma termin 14 dni. W tym czasie kupujący musi zostać poinformowany, czy reklamacja zostanie, czy nie zostanie uwzględniona.

Przeciągająca się naprawa gwarancyjna daje określony zakres żądań do wykorzystania. Jeżeli takie zgłoszenie reklamacyjne się przeciąga, a konsument nie jest już zainteresowany jego posiadaniem, ma prawo do nieprzyjęcia oferowanego przez producenta świadczenia i może jednocześnie dochodzić naprawienia szkody za nieodpowiednio wykonane zobowiązania.

Czytaj także: W jakiej formie powinna być wydana gwarancja?

Wszelkie uwagi dotyczące nieterminowości i problemów z naprawą towaru należy zgłaszać sprzedawcy w formie pisemnej. Daje to gwarancję konieczności ustosunkowania się do nich wszystkich, zyskuje się także jakiś dowód na wypadek konieczności postępowania sądowego. W przypadku braku możliwości dojścia do porozumienia, rozwiązaniem jest zwrócenie się o pomoc do rzecznika praw konsumentów albo skierowanie sprawy na drogę sądową.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LukasO19 naprawa z tytułu rękojmi nie jest w ustawie konsumenckiej określona odnośnie czasu naprawy

1. 
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. 
Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. 
Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4. 
Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
5. 
Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
6. 
Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
7. 
Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.

Jeśli złożyłeś reklamację z rękojmi to sprzedawca nijak nie może celowo opóźniać naprawy, ale jeśli serwis powie mu że tyle a tyle ma to trwać to za działanie serwisu sprzedawca nie odpowiada i czekasz aż serwis naprawi np bo cześć trzeba ściągnąć z Chin. Jak złożyłeś z gwarancji to trzymasz się tego co zapisano w karcie gwarancyjnej.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Odesłałem telewizor na gwarancje😎

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433  napisał(a):

Odesłałem telewizor na gwarancje😎


Jeśli złożyłeś reklamację z rękojmi to sprzedawca nijak nie może celowo opóźniać naprawy, ale jeśli serwis powie mu że tyle a tyle ma to trwać to za działanie serwisu sprzedawca nie odpowiada i czekasz aż serwis naprawi np bo cześć trzeba ściągnąć z Chin. Jak złożyłeś z gwarancji to trzymasz się tego co zapisano w karcie gwarancyjnej.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Jak to była reklamacja z tytułu gwarancji, to sprzedawca nie jest stroną w procesie reklamacji. 

Co do terminów, to określa je sama gwarancja, a w przypadku gdy nie jest to określone, gwarant (jest nim najczęściej producent) ma 14 dni od dnia dostarczenia reklamowanego produktu na adres wskazany w karcie gwarancyjnej.

ps. Jakiej marki ten telewizor?

oznacz moderatorów

LukasO19
#8 Zapaleniec#

Telewizor 42" Chiq 42G6SG warunki gwarancji

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Tu masz stronę serwisu https://aftersales.changhong.cz/switcher/

Zgłoszenia dokonujesz przez stronę, ewentualnie masz tam e-mail i telefon. 

oznacz moderatorów