Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Odesłałem telewizor na gwarancje 13.10. 2023 był odebrany przez sprzedawcę. Jaki czas ma sprzedawca na naprawę lub zwrot pieniędzy. Mija już 30 dni a w dyskusji sprzedawca twierdzi że czeka na ekspertyzę serwisową do 20.11.2023.
Czy to jest zgodne z przepisami żeby tak długo czekać ?
Odznacz dyskusję jako nierozwiązana bo po 30dniach się zamknie. Ma na rozpatrzenie 14dni jakby to była reklamacja z tytułu rękojmi a tu kto jest gwarantem?
Tak już ją odznaczyłem, tylko co to znaczy jest reklamacja uznana. Sprzedawca będzie naprawiał tv czy zwróci mi pieniądze.
Skorzystałem też z opcji allegro Protect ale dostałem odpowiedź żeby dogadać się że sprzedającym w dyskusji.
Należało reklamować z tytułu rękojmi, wówczas sprzedajacy ma 14dni a tak zgodnie z tym co napisane w gwarancji, tam często jest mowa o 30 dniach albo ....poszukaj i przeczytaj warunki gwarancji.
Sprzedawca tak pisze;
W przypadku gwarancji decyzję o naprawie, wymianie lub zwrocie środków podejmuje gwarant. Rozpatrując rękojmię, w pierwszej kolejności możemy naprawić lub wymienić towar, jeśli uznamy reklamację. Możesz odstąpić od umowy, o ile wada jest istotna.
Tylko ile to może trwać? zgodnie z przepisami
To jest napisane w gwarancji! poszukaj i przeczytaj.
Czas trwania naprawy gwarancyjnej z reguły jest podany w tym dokumencie i wynosi między 14 a 21 dni. Krótszy termin obowiązuje wobec konieczności ustosunkowania się producenta do złożonej reklamacji. Na to ma termin 14 dni. W tym czasie kupujący musi zostać poinformowany, czy reklamacja zostanie, czy nie zostanie uwzględniona.
Przeciągająca się naprawa gwarancyjna daje określony zakres żądań do wykorzystania. Jeżeli takie zgłoszenie reklamacyjne się przeciąga, a konsument nie jest już zainteresowany jego posiadaniem, ma prawo do nieprzyjęcia oferowanego przez producenta świadczenia i może jednocześnie dochodzić naprawienia szkody za nieodpowiednio wykonane zobowiązania.
Czytaj także: W jakiej formie powinna być wydana gwarancja?
Wszelkie uwagi dotyczące nieterminowości i problemów z naprawą towaru należy zgłaszać sprzedawcy w formie pisemnej. Daje to gwarancję konieczności ustosunkowania się do nich wszystkich, zyskuje się także jakiś dowód na wypadek konieczności postępowania sądowego. W przypadku braku możliwości dojścia do porozumienia, rozwiązaniem jest zwrócenie się o pomoc do rzecznika praw konsumentów albo skierowanie sprawy na drogę sądową.
@LukasO19 naprawa z tytułu rękojmi nie jest w ustawie konsumenckiej określona odnośnie czasu naprawy
Odesłałem telewizor na gwarancje😎
@LEW433 napisał(a):
Odesłałem telewizor na gwarancje😎
Jeśli złożyłeś reklamację z rękojmi to sprzedawca nijak nie może celowo opóźniać naprawy, ale jeśli serwis powie mu że tyle a tyle ma to trwać to za działanie serwisu sprzedawca nie odpowiada i czekasz aż serwis naprawi np bo cześć trzeba ściągnąć z Chin. Jak złożyłeś z gwarancji to trzymasz się tego co zapisano w karcie gwarancyjnej.
Jak to była reklamacja z tytułu gwarancji, to sprzedawca nie jest stroną w procesie reklamacji.
Co do terminów, to określa je sama gwarancja, a w przypadku gdy nie jest to określone, gwarant (jest nim najczęściej producent) ma 14 dni od dnia dostarczenia reklamowanego produktu na adres wskazany w karcie gwarancyjnej.
ps. Jakiej marki ten telewizor?
Telewizor 42" Chiq 42G6SG warunki gwarancji
Tu masz stronę serwisu https://aftersales.changhong.cz/switcher/
Zgłoszenia dokonujesz przez stronę, ewentualnie masz tam e-mail i telefon.