anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak mogę udowodnić sprzedającemu, że produkt na gwarancji się zepsuł?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Client:80733563
#8 Zapaleniec#

Witam, 1.5 roku temu kupiłam na Allegro lampę. Ostatnio przestały działać dwa z trzech źródeł światła. Jedno nie świeci całkiem, a drugie miga. Żarówki włożyłam nowe, działają na innej lampie. Sprzedający powiedział, że nie może uznać reklamacji (mam poprawić kabel lub zmienić żarówkę). Co zrobić?

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10
MrMarco
#13 Ambasador#

Po roku od zakupu to ty musisz wykazać, że wada istniała w chwili zakupu. To że coś się zepsuło wcale nie znaczy, że sprzedawca musi uznać reklamację.

Rękojmia to nie gwarancja działania przez 2 lata, tylko ochrona przed wadą istniejącą w chwili sprzedaży.

oznacz moderatorów
Client:80733563
#8 Zapaleniec#

Skoro udziela czegoś na dwa lata to znaczy, że w ciągu tych dwóch lat nic nie powinno się dziać (oczywiście gdybym to ja zawiniła to inna historia)

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@Client:80733563 wszyscy ci tłumaczą czym różni się gwarancja od rękojmi, a ty swoje. Takie jest PRAWO, to nie są wymysły sprzedających żeby odrzucić reklamację.

oznacz moderatorów
Client:80733563
#8 Zapaleniec#

Ok załapałam. Dzięki!

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Client:80733563  Masz rację ale muszę coś wtrącić.  Jeśli w lampie były żarówki jako komplet to one też są objęte gwarancją, to logiczne.  Jeśli kupiłaś sama żarówki no to niestety nie obejmuje ich gwarancja sprzedawcy lampy.

Ale naprawa albo wymiana kabli, a może też oprawek żarówek to jego działka i nie musiał niczego wyszczególniać. Jest gwarancja wiec  niech teraz  naprawia.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Client:80733563 Co zrobić?   poprawić kabel lub zmienić żarówkę

A co masz w karcie Gwarancyjnej ??? co obejmuje gwarancja i na ile została udzielona ???

 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Client:80733563
#8 Zapaleniec#

Żadnej karty gwarancyjnej nie było, została udzielona na 2 lata. 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Client:80733563 skoro była gwarancja a to dobrowolne świadczenie gwaranta, powinno być co obejmuje itp.

Nie myl z rękojmią tu sprzedawca odpowiada do 2 lat ale do roku domniema się że wada istniała w produkcie powyżej roku to Ty musisz udowodnić że wada była w momencie sprzedaży 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Client:80733563   "mam poprawić kabel lub zmienić żarówkę"

OK, więc napisz mu że żarówkę wymieniłaś, nie pomogło. Poprzednia żarówka też  jest dobra bo świeci już w innej lampie.

Jeśli nie jesteś wykwalifikowanym elektrykiem to lepiej nie naprawiaj  kabli.  Prawidłowo powinnaś wysłać lampę sprzedawcy do naprawy lub wymiany, ale może uzna on rachunek tutejszego serwisu AGD i odda pieniądze. Zaproponuj mu takie rozwiązanie.

Jeśli sprzedający się  uchyla od gwarancji poproś o pomoc Allegro. Adres już dał mdrogeria.

oznacz moderatorów