anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak odzyskać pieniądze za towar który zwróciłam

Client9584065
#1 Nowicjusz#

Witam,

Poproszę o rady gdyż jestem początkującym użytkownikiem na allegro i nie znam wszystkich sposobów.

Opiszę całą sytuację. Zakupiłam zegarek od sprzedawcy w dniu 24 sierpnia 2022. Po czym po otrzymaniu towaru okazało się, że pomyliłam się przy zamówieniu i zamówiłam model Polar Pacer, zamiast modelu Polar Pacer Pro. Model ten niestety mi nie odpowiadał w związku z czym zgłosiłam zwrot nierozpakowywanego towaru poprzez formularz na allegro, który wypełniłam na stronie w dniu otrzymania przesyłki czyli 28 sierpnia 2022. Następnie nadałam przesyłkę zwrotną poprzez otrzymany kod zwrotu w dniu 29 sierpnia 2022. Na stronie sprawdziłam, że przesyłka ta została dostarczona do sprzedawcy w dniu 31 sierpnia 2022. Po czym sprzedawca zadzwonił do mnie informując mnie, że nie może dokonać zwrotu pieniędzy dopóki nie wypełnię formularza i wyślę z jakimś podpisem kwalifikowanym lub skanem dowodu osobistego (przepraszam ale niestety nie znam się na tym gdybym coś pokręciła z nazwami). Jako, że nie miałam pojęcia jak to się robi. Zapytałam obsługę allegro o tą kwestię i otrzymałam informację, żebym nie udostępniała żadnych danych i, że kupujący otrzymał wszystkie informację poprzez wypełniony formularz zwrotu na stronie i że wyślą do niego jakieś ostrzeżenie. Następnie czekałam cierpliwie, aż otrzymam zwrot pieniędzy. Niestety po prawie dwóch miesiącach zwrotu nadal nie otrzymałam i napisałam znowu do obsługi allegro. W dniu 2 listopada otrzymałam od nich odpowiedź, że poprowadzą jakąś dyskusje w moim imieniu. Znów czekałam cierpliwie ponad miesiąc na odpowiedź, przez ten czas napisałam kilka maili z zapytaniem i za każdym razem otrzymywałam tylko odpowiedź, że allegro wysyła upomnienie dla sprzedawcy w tej sprawie. I tak dzieje się do teraz.

Na dzień dzisiejszy jedynie co powiedział mi pracownik allegro to muszę zgłosić sprawę do sądu gdyż oni nie mają takich kompetencji na rozstrzygnięcie.

Przyznam szczerze, że nie mam czasu i nerwów ale jak nie ma wyjścia to pójdę to zgłosić.
Jednak prosiła bym o porady doświadczonych kupujących co mogę jeszcze zrobić w tej kwestii?
Niestety nie chce przesyłać kupującemu skanu mojego dowodu osobistego (niestety mam już przykre doświadczenie z tym związane z przeszłości)

Z góry dziękuje za pomoc.

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

LEW433
#21 Demiurg#

Napisz tu a muszą wysłać sprzedającemu informację i ty na koncie Allegro zobaczysz odpowiedź sprzedającego: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

albo napisz tu a może Ci zwrócą z programu ochrony kupujących: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=6464910c-6c94-4a98-8205-c92e3ce82158&subjectId=460985e0-b...

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Client9584065 nie piszesz tu całej prawdy

sprzedawca podał Ci powód dlaczego chce zweryfikować Twoją tożsamość?

jaka była forma zakupu? konsumencka, prywatna?

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@RED jakbyś nie wiedział, że niektórzy spSZedafcy na Allegro mają debilne wymagania. Ode mnie wymagają np. zwrotu paragonu przy odstąpieniu; jak nie odesle to przetrzymuja mi pieniadze dopoki nie doślę.
przykladów mozna podawac bez liku.

ps. tak wiem; nie musze zwracac zwlaszcza przy czesciowym.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Wg uokik

Sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia reklamacji od dostarczenia paragonu fiskalnego. To jeden z wielu możliwych dowodów nabycia rzeczy w danym sklepie i w danej cenie. Inne to: świadkowie, wydruki z karty płatniczej czy kredytowej, e-maile. Niemniej trzeba pamiętać, że paragon znacznie ułatwia złożenie reklamacji.

 

W ustawie konsumenckiej nie ma wzmianki, że sprzedawca ma sam sobie sprawdzać, czy ten produkt pochodzi od niego, wg polskich przepisów powinna to zrobić strona składająca roszczenie

 

 

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Zbierz komplet dokumentów i udaj się na Policję.

Wszystko po kolei.

oznacz moderatorów