anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak odzyskać pieniądze za zagubiona przesyłkę zwrotna przez pocztę ?

Client:48131406
#7 Wielbiciel#
oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

LEW433
#21 Demiurg#

Jak Smart to stroną jest Allegro.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Zglosic reklamacje na poczcie albo do allegro zalezy czy smart czy nie

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Tak jak piszą wyżej, jak to przesyłka Smart (czy przesyłka z przedrostkiem Allegro w nazwie), to zgłaszasz do Allegro.

Natomiast jak nadawałeś samodzielnie, to zgłaszasz reklamację na poczcie i dodatkowo jak miałeś ubezpieczenie (poczta ma dwie usługi wartość i ubezpieczenie, które wzajemnie się wykluczają), to dodatkowo zgłaszasz szkodę do ubezpieczyciela (jest nim Agro Ubezpieczenia, można mailowo na adres pocztex@agroubezpieczenia.pl, a tu masz formularz zgłoszenia szkody z ubezpieczenia https://www.poczta-polska.pl/hermes/uploads/2023/03/230224-Agro-Zgloszenie-szkody-z-ubezpieczenia-pr...). Na zgłoszenie wniosku do ubezpieczyciela jest 7 dni od dnia uzyskania informacji o uszkodzeniu czy utracie przesyłki (zgodnie z prawem za zaginioną uznaje się przesyłkę, która nie dotarła do adresata w ciągu 30 dni od dnia nadania, o ile operator nie stwierdzi przed upływem tego terminu zaginięcia przesyłki; zasada obowiązuje wszystkich operatorów pocztowych w Polsce). We wniosku do ubezpieczyciela można uwzględnić wszelkie, możliwe do udowodnienia koszty, a nie tylko wartość utraconej zawartości. Kwota odszkodowania wypłaconego przez ubezpieczyciela jest pomniejszana o kwotę odszkodowania wypłaconego przez Pocztę Polską. 

ważne. Poczta nie przekazuje wniosku o odszkodowanie złożonego w reklamacji do ubezpieczyciela, trzeba to zrobić samodzielnie i pilnować terminu. Wniosek do ubezpieczyciela może zgłosić tylko nadawca, bez możliwości zrzeczenia się tego prawa na rzecz odbiorcy czy innej osoby.

Natomiast jak masz podpisaną indywidualną umowę z Pocztą Polska, to kwestię tą reguluję zawarta umowa (a jak nie to patrz wyżej). Umowa może przewidywać odmienny sposób zgłaszania szkody z ubezpieczenia przesyłek.

W przypadku korzystania z usług brokera, najczęściej reklamację i wniosek o odszkodowanie zgłasza się do danego brokera.

 

ps. Jak zamiast ubezpieczenia, zadeklarowałeś wartość przesyłki, to wtedy odszkodowanie wypłaca Poczta Polska w wysokości utraconej zawartości, ale nie większej niż zadeklarowana wartość. Nie składa się wtedy wniosku do ubezpieczyciela, wszystko załatwia poczta (dlatego zazwyczaj wychodzi dużo drożej niż ubezpieczenia, wartość to koszt 1,50 zł za każde rozpoczęte 50 zł wartości powyżej 100 zł, czyli np. za zadeklarowania 101 zł, trzeba zapłacić 1,50 zł, a za 200 zł zaś 3,00, a już za 201 zł - 4,50 zł).

oznacz moderatorów