anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak odzyskać pieniądze?

MAMY ROZWIĄZANIE!
barszcz_a
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry.

Piszę z prośbą o pomoc, ponieważ jestem zaniepokojony i zawiedziony całą sytuacją dotyczącą ostatniego zakupu na Allegro.

Całą sprawę skonsultowałem z Miejskim Rzecznikiem Praw Klienta i Konsumenta we Wrocławiu i poniżej przedstawiam wszystkie wnioski. Zostałem oszukany przez sprzedawcę oraz dodatkowo wprowadzony w błąd przez pracowników pomocy Allegro.

W pierwszej kolejności pokrótce opiszę sprzedawcę Premium-Tech, który mimo całej tej sytuacji nadal prowadzi sprzedaż na allegro, a z całej sytuacji nie poniósł żadnych konsekwencji.

Sprzedawca ma wystawione oferty komputerów, które w parametrach mają opis "Przepakowane". W opisie aukcji nie ma innej informacji, która miała by świadczyć o rzeczywistym stanie komputera, a ponadto na końcu opisu w aukcji sprzedawca celowo wprowadza klientów w błąd sugerując, że komputer jest nieużywany. W moim przypadku fakt, że komputer defacto nie jest nowy tylko odnowiony przez producenta, wynikł po okazaniu przez sprzedawcę protokołu naprawy (na którą zresztą się nie zgodziłem) i po moich telefocznych wyjaśnieniach w serwisie producenta HP. Proszę zwrócić uwagę na opis aukcji sprzedawcy, osoby znające angielski mogą doczytać w oznaczeniu modelu napis "Renew", który został umieszczony w nazwie przez producenta, aby oznaczyć komputer jako odnowiony (nie nowy). Na komputerze, który otrzymałem oraz na nieoryginalnym opakowaniu w którym przyszedł, są naklejki z tym samym oznaczeniem. 

Drugi fakt jest taki, że gwarancja nowego komputera rozpoczyna się w dniu jego sprzedaży od dystrybutora (którym sklep PremiumTech nie jest), a status gwarancji w dokumencie, który przedstawiłem w dyskusji wskazuje, że gwarancja rozpoczęła się 16 grudnia 2022 roku !

Czyli drugi przedstawiony przeze mnie dowód na to, że komputer nie jest nowy.

Wszystko to jasno pokazuje, że sprzedawca celowo wprowadza klientów w błąd celem otrzymania większych korzyści finansowych. Komputer jest używany, odnowiony przez producenta. A jak mogą Państwo przeczytać w dyskusji, sprzedawca szedł w zaparte twierdząc, że komputer jest nowy. Czy to nie jest jawne oszustwo?

Druga sprawa to fakt, że sprzedawca dwukrotnie złamał prawo klienta, co zostało nie tylko zignorowane przez pracowników pomocy Allegro, a dodatkowo zostałem przez nich wprowadzony w błąd.

W pierwszej kolejności, gdy zakupiony komputer otrzymałem uszkodzony, zgodnie z prawem mogłem go zwrócić lub reklamować określając swoją wolę dotyczącą reklamacji. We wiadomości wysłanej do sprzedawcy poprzez serwis Allegro oświadczyłem swoją wolę, że zgadzam się na wymianę na nowy lub zwrot pieniędzy. Sprzedawca zignorował moje oświadczenie i komputer wysłał do naprawy, a potem mi go odesłał. W tym momencie otworzyłem dyskusję na Allegro, a Państwa pracownik stwierdził, że mimo mojego oświadczenia sprzedawca ma prawo w pierwszej kolejności naprawić komputer -  co jest nieprawdą !

Prawo konsumenta jasno określa, że w takim przypadku to konsument decyduje czy zgadza się na zakup uszkodzonego komputera z naprawą czy na wymianę na nowy. Jeżeli sprzedawca nie mógł spełnić żądania  wymiany na nowy powinien zwrócić pieniądze. Zostałem potraktowany jakby to było zgłoszenie naprawy gwarancyjnej w trakcie użytkowania, a tak nie było.

Już w tym momencie powinienem otrzymać zwrot pieniędzy, a go nie dostałem. Po dwóch tygodniach dyskusji powinienem też mieć możliwość wystąpienia o odszkodowanie z Allegro Protec, ale sprawa, przez niekompetencje pracownika pomocy Allegro, została zamknięta i musiałem ponownie ją otworzyć na kolejne dwa tygodnie. W tym miejscu wspomnę też, że sprzedawca przez ponad tydzień czasu nie odpisywał na moja prośbę o przedstawienie dokumentu zakupu potwierdzającego, że komputer jest nowy, a pomoc z Allegro też temat odpuściło.

Gdy już było jasne, że komputer nie jest nowy (co opisałem wcześniej w tej wiadomości), ponownie zgłosiłem odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową. Sprzedawca znów łamiąc prawo konsumenta zignorował moje zgłoszenie, co znów pozostało z Państwa strony bez komentarza. 

Zgłosiłem się do Allegro Protec, które według opisu powinno zapewnić 100% zwrotu środków w przypadku, gdy sprzedawca nie zwróci pieniędzy po odstąpieniu od umowy, a dostałem marną rekompensatę połowy wartości i zostałem z używanym komputerem, który będę musiał sam gdzieś starać się sprzedać.

Cała sytuacja ze sprzedającym została przedłożona rzecznikowi UOKIK i nie miał on żadnych wątpliwości co do moich praw i racji, które od początku muszę tutaj udowadniać.

Razi mnie totalny brak kompetencji pracowników pomocy Allegro, którzy prawo sprzedaży na odległość powinni mieć w jednym palcu, a nie jak w tej sytuacji, dodatkowo wprowadzać konsumentów w błąd.

Niepokojący jest też fakt, że mimo zapewne wielu zgłoszeń (patrząc po komentarzach na wszystkich kontach tego sprzedawcy), na temat jawnego łamania regulaminu Allegro, praw konsumentów dotyczących zwrotów oraz celowego wprowadzania klientów w błąd Allegro nadal nie podjęło żadnych kroków, aby ukrócić tą nieuczciwą praktykę. Ponadto z moich obserwacji sklep Premium Tech usuwa konta, gdy jest już na nich za dużo negatywnych komentarzy i zakłada nowe, przy tym umiejętnie łamie prawo pozostając bezkarnym.

Jestem mocno rozczarowany bezpieczeństwem zakupów na Allego i całym tym udawanym programem ochronnym.

Nie wiem co więcej mogę zrobić poza skierowaniem sprawy do sądu, gdzie nie widzi mi się czekać latami na zakończenie sprawy I zwrot pieniędzy.

Jest jeszcze coś co mogę zrobić? 

 

Z góry dziękuję za pomysły.

Pozdrawiam Artur

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32
az1rael
#21 Demiurg#

@barszcz_a 
1 nie masz racji bezpieczny będzie ale prywatny sprzedawca tu to ogólnie leci wolna amerykanka jak się trafi konsultant nieuk to potrafi pałę prawnie przegiąć w dowolną stronę do absurdu albo nawet poza
2 nie masz racji winny jest zwracający na nim ciąży odpowiedzialność za towar do chwili odbioru tak samo jak na sprzedawcy taka sama odpowiedzialność ciąży do chwili aż ty nie odbierzesz
Podsumowując jak masz obiekcje do stanu odebranego towaru zgłoś sprzedawcy uszkodzenie wyślij zdjęcia paczki / wypełnienia / paragonu i towaru oraz z allegro pobierasz pełnomocnictwo że zrzekasz się roszczeń reklamacyjnych do przewoźnika sprzedawca sobie ogarnie sam protokół i reklamację na stronie przewoźnika i wtedy nie odpowiadasz za odesłanie uszkodzonego zwrotu czy w celu reklamacji czy odstąpienia, co do przypadku jakbyś chciał zwrócić dobry towar a ten dostał się pod koła furgonetki kuriera i dotarł do sprzedawcy uszkodzony to tu masz screena z moderacji co masz zrobić a co może a nie musi sprzedawca w zwrocie np smart. Powyższe nie ma zastosowania do sprzedawcy prywatnego tam odpowiedzialność za uszkodzeniu i przepadnięcie paczki spoczywa od chwili nadania na kupującym, Zrzut ekranu (729).png

oznacz moderatorów
barszcz_a
#9 Pomysłodawca#

Dzięki za informacje.

Czy dobrze rozumiem, że gdy przesyłka jedzie do mnie to ja zgłaszam reklamację jak dojedzie uszkodzona i również jak zwracam paczkę to też ja ją muszę reklamować u przewoźnika jak nie dojedzie w całości?

 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@barszcz_a przykład 1 zakup od firmy 
a) dostałeś uszkodzony towar albo sam składasz reklamację do przewoźnika albo do sprzedawcy i udostępniasz mu dokumentację wyżej opisaną wyj smart bo tam możesz też złożyć reklamację do allegro, zasady prawa przewozowego / pocztwoego takie same 7dni na stwierdzenie uszkodzenia towaru po doręczeniu
b) odsyłasz dobry towar ale przewoźnik go rozwali w transporcie - patrz screenshoot jeśli ty składasz reklamację to tobie ma sprzedawca udostępnić w terminie te same dokumenty
przykład 2 zakup od osoby prywatnej ryzyko uszkodzenia i przepadku rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą nadania
a) możesz złożyć reklamację że dostałeś rozwalone do sprzedawcy ale jak zna przepisy odrzuci ci z miejsca powołując się na ten zapis powyżej
b) składasz reklamację sam do przewoźnika i dopiero po 30 dniach masz odpowiedź reklamacyjną, jeśli uznał to ci oddaje kasę jeśli nie to w uzasadnieniu masz najcześciej reklamacja odrzucona z powodu niewłaściwego spakowania paczki przez nadawcę wtedy dyskusja i wyjeżdżasz z roszczeniem do sprzedawcy mając w ręce dowód od przewoźnika (w najgorszym przypadku allegro ci wypłąci ap)
dlatego w przyapdku zakupu od prywatnej osoby zamawiać inpost do paczkomatu i nakręcić filmik z rozpakowania w oku kamerki paczkomatu plus zgłoszenie od razu do inpost uszkodzenia paczki nr na paczkomacie - jesteś wtedy bardzo dobrze zabezpieczony cywilno prawnie na wypadek perypetii z uszkodzeniami transportowymi. W przypadku zakupu od firm też polecam weryfikować przy paczkomacie inpost nagrania trzyma 3 tyg a ty masz pewność że ciebie nikt nie oskarży o to że sam coś uszkodziłeś. A w przypadku lapka odbierasz paczkę w domu czekasz aż osiągnie temp pokojową, nagrywasz odpakowanie na 1 filmiku z włączeniem lapka ciągiem dla allero to jest bardzo mocny dowód konsumencki. Nigdy nie rób zwrotu uszkodzonej rzeczy bo z ciebie zrobią krętacza niestety ale allegro pielęgnuje patologię kupujących i wypłaca ap bez sensu na piękne oczy i stąd potem są takie przewały że raz ktoś dostanie za jawny wał a innym razem ktoś powinien a nie dostanie kasy z protect

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@barszcz_a We wiadomości wysłanej do sprzedawcy poprzez serwis Allegro oświadczyłem swoją wolę, że zgadzam się na wymianę na nowy lub zwrot pieniędzy

Przepisy się zmieniły nie możesz wybrać a sprzedawca może naprawić lub wymienić 🙂

Ale przy drugiej reklamacji masz prawo odstąpić !!! 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
barszcz_a
#9 Pomysłodawca#

We wiadomości do Sprzedawcy napisałem, że sprzęt zwracam, bo przyszedł uszkodzony cyt :""Witam. zgodnie z naszą rozmową telefoniczną sprawdziłem czy chromebook ładuje się na ładowarce od mojego laptopa również usbc ale większej mocy. Załączoną do chromebooka ładowarkę podłączyłem do swojego laptopa i laptop się ładuje.
uszkodzony jest sam chromebook. Ponieważ nie jest to uszkodzenie powstałe podczas użytkowania tylko taki egzemplarz mi się trafił to zwracam zakup w całości. Nie chcę czekać na naprawę. Jeżeli dysponują Państwo tym samym modelem to proszę wystawić aukcję to chętnie kupię sprawny egzemplarz." 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@barszcz_a strasznie ten twój rzecznik niekompetenty że ustawy nie zna zobaczmy do tekstu ustawy konsumenckiej

Art. 43d. [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]

1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.

2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

 

Skąd ci do glowy przyszło że w reklamacji miałeś prawo czegoś żądać? Jasno napisali sprzedawca sam decyduje wymienia lub naprawia. Druga rzecz jeśli w treści aukcji jest naklejka obrazek etc z informacją że produkt jest odnawiany to nie doszlo do zatajenia wady ukrytej i nie przyslugują ci z tego tytułu roszczenia miałeś wątpliwości to tam jest taki przycisk zadaj pytanie. Uszkodzony towar zgodnie z ustawa możesz zwrócić wtwdy zgodnie z tą samą ustawą sprzedawca zastosuje art 34.4 uk i pomniejszy kwotę zwrotu o koszt przywrócenia towaru do pierwotnego stanu o ile nie wniesiesz reklamacji do przewoźnika lub sprzedawcy by ten wniósł reklamację do przewoźnika wtedy istnieje domniemanie że to nie ty uszkodziłeś towar przekraczając normalny zarząd rzeczą w celu jej sprawdzenia

4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.

jak widzisz zwracać uszkodzonej rzeczy się nie opłaca a reklamacje sprzedawca miał prawo rozpatrzeć jak chciał wcale nie musiał wydać nowego sprzętu ani oddać kasy. Kolejna rzecz co innego znaczy nowy a co innego fabrycznie nowy. 1 nowy nie miał właściciela konsumenta np powystawowy, z końca produkcji, leżak magazynowy etc 2 fabrycznie nowy nigdy nie odpakowany i nie uruchomiony ma plomby fabryczne i nie był własnością konsumenta / osoby prywatnej. Niech rzecznik idzie z twoją sprawą do sądu ciekawe kto zapłaci koszty procesowe

 

oznacz moderatorów
barszcz_a
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za wszelkie wyjaśnienia. Pozwolę sobie przybliżyć bardziej szczegółowo temat, bo wydaje mi się, że nie do końca zostałem zrozumiany.

Ad.1 Jeżeli niezgodność towaru z umową polega na tym, że towar jest używany, a nie nowy, to chyba tylko wymiana na nowy wchodzi w grę.  Jeżeli w opisie aukcji nie napisano, że sprzęt jest używany, a przeciwnie, zasugerowano, że jest nowy to sam fakt, że w nazwie modelu urządzenia jest Renew nie jest dla nikogo wskazaniem, że sprzęt nie jest nowy. 

Poza tym, że w parametrach stan urządzenia opisano jako Przepakowany, to w opisie aukcji sprzedawca napisał "Informujemy, że oferowany sprzęt jest kompletny, zapakowany w pudełko producenta, pochodzi z oficjalnego programu wyprzedażowego europejskiej dystrybucji HP, wyselekcjonowana oferta HP, końcówki serii oraz niezrealizowane zamówienia klientów."

Ostatecznie okazało się że komputer jest Odnowiony przez producenta, pochodzi ze zwrotów i był już 4 razy naprawiany w serwisie HP. Gwarancja na komputer jest uruchamiana w dniu sprzedaży komputera do klienta końcowego, w tym przypadku na stronie HP widniała data rozpoczęcia gwarancji 16.12.2022r. 

Ad 2. Czy to ma tutaj odniesienie? To nie było zgłoszenie gwarancyjne, ani usterka w transporcie. Ja zgłosiłem zwrot towaru i tylko wyjaśniłem jego powód.

Komputer otrzymałem uszkodzony (nie ładował baterii), o czym poinformowałem sprzedawcę telefonicznie. Uznałem, że zwrot bez podania przyczyny może się wiązać z tym, że komputer zostanie ponownie wystawiony na sprzedaż i ktoś inny, jak ja teraz, dostanie uszkodzony sprzęt. Zgłosiłem zwrot, a w formularzu oznaczyłem pozycję "Towar uszkodzony ale paczka jest cała", bo tylko w tej pozycji dało się zamieścić komentarz do zwrotu. Aby nie było wątpliwości równolegle wysłałem do sprzedawcy poprzez portal allegro wiadomość o treści "Witam. zgodnie z naszą rozmową telefoniczną sprawdziłem czy chromebook ładuje się na ładowarce od mojego laptopa również usbc ale większej mocy. Załączoną do chromebooka ładowarkę podłączyłem do swojego laptopa i laptop się ładuje.
uszkodzony jest sam chromebook. Ponieważ nie jest to uszkodzenie powstałe podczas użytkowania tylko taki egzemplarz mi się trafił to zwracam zakup w całości. Nie chcę czekać na naprawę. Jeżeli dysponują Państwo tym samym modelem to proszę wystawić aukcję to chętnie kupię sprawny egzemplarz." . Sprzedawca bez żadnej odpowiedzi przesłał komputer do naprawy i odesłał mi po 2 tygodniach. W między czasie dopytywałem się o zwrot pieniędzy w związku ze zwrotem towaru. 

Ad.4. Tak jak zaznaczyłem, sprzęt przyszedł uszkodzony co uniemożliwiało korzystanie z niego.

 

Podsumowując, w pierwszym kroku zwróciłem towar (odstąpiłem od umowy) podając przyczynę. Sprzedawca to zignorował.  Następnie w wyniku dysukucji okazało się że sprzęt jest niezgodny z umową - tj. miał być nowy pod tym kątem, że nie opuścił magazynu HP, co sprzedawca wyraźnie zaznaczył w opisie, a także wskazywał to parametr Przepakowany zaznaczony w opisie aukcji.  Ponieważ sprzęt pochodził ze zwrotów i wcześniej był już kilkukrotnie odsyłany do naprawy ponownie zgłosiłem odstąpienie od umowy, tym razem ze względu na niezgodność towaru z umową - sprzedawca odrzucił zwrot.

Gdzie popełniłem błąd?

Dziękuję.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@barszcz_a bardzo prosty błąd popełniłeś z winy allegro. To zgłoszenie zwrotu z polem tekstowym cyt bo tylko tam się dało wpisaćb rzyczynę jest w tym formularzu zgłoszeniowym reklamacją tam jest 6 opcji 3 pierwsze to zwrot 3 kolejne to reklamacja a sprzedawcy od 2lat nie mogą się doprosić o zmiane allegro. Zgodnie z prawem zaznaczyłeś reklamację i rozpatrzono ci reklamację a że w tym czasie minęło ci 14dni na zwrot konsumencki to po czasie nie mogłeś odstąpić od umowy

oznacz moderatorów
barszcz_a
#9 Pomysłodawca#

Tak własnie tłumaczył się Sprzedawca. Jednak zaraz po zgłoszeniu wysłałem wiadomość, że to jest zwrot, a zgodnie z prawem mam prawo odstąpić od umowy w dowolnym momencie trwania tych 14 dni. Czy nie tak?  Nawet gdzieś znalazłem wyrok w podobnej sprawie, która trafiła do sądu.

Zwrot wadliwego towaru do sklepu internetowego – www.umowycywilnoprawne.pl

oznacz moderatorów
zarowa1945
#7 Wielbiciel#

Zakupy w  premium tech z Rzeszowa to moje największe rozczarowanie spośród wszystkich zakupów ever. Kupiłem u nich HP Victus który też był oznaczony jako przepakowany, podczas gdy był używany i odnowiony. Chciałem po ludzku roziwazac z nimi sprawę ale od razu zaczęli cwaniakować ze wszystko jest zgodne z opisem itd. Otworzyłem dyskusję, sprzedający reklamacji nie uznał twierdząc że wszystko jest zgodnie z opisem. Natomiast pomoc allegro polegała na tym, że napisali iż zrobili wszystko co mogli i mogę iść do sądu, a allegro protect odrzuciło wniosek jako bezzasadny! Zawiodłem się na sprzedającym jak i na allegro!

oznacz moderatorów
barszcz_a
#9 Pomysłodawca#

To upewnij się chociaż, że masz gwarancję. W moim przypadku gwarancja zamiast na rok była na 1 miesiąc.

Oficjalne sprawdzenie gwarancji HP® - Polska | Wsparcie HP®

oznacz moderatorów
zarowa1945
#7 Wielbiciel#

Napisz czy udało się wpłynąć na nieuczciwego sprzedającego, czy alle cokolwiek pomogło?

oznacz moderatorów
barszcz_a
#9 Pomysłodawca#

Ze sprzedawcą nic się nie udało :(.  Pozostało iść do sądu, ale z naszymi sądami to szkoda mi było czasu. Allegro przyznało rekompensatę więc zrobili co mogli. Szkoda tylko, że takie papruchy nadal mogą sprzedawać na allegro. Ja mam nauczkę. Elektronika czy w ogóle jakieś droższe towary to już nigdy przez allegro. Ostatecznie komputer kupiłem w X-com i mam święty spokój.

oznacz moderatorów