W dyskusji sprzedający załączył mi brakującą fakturę w PDF, nie mam możliwości jej pobrania, tylko wyświetla wygenerowany obrazek z tego PDF, chciałbym pobrać oryginalny plik załączony przez sprzedającego. Jak to zrobić?
@kamilch123 Poproś sprzedającego o przesłanie oryginału mailem. Wówczas będziesz mógł pobrać fakturę ze swojej skrzynki pocztowej lub przez Centrum Wiadomości.
@_HolaOla_ wybacz ale to nie jest rozwiązanie dla użytkownika, ja też miałem ten problem kilka razy, że sprzedawca załączył pdfa w dyskusji a ja mogłem pobrać tylko miniaturke wygenerowanego obrazka z pdfa. Widzę, że problem się powtarza, może by tak umożliwić pobieranie pdfa, bo co za różnica czy sprzedawca wyśle pdfa mailem czy załączy w dyskusji.
@wafcio496 Tutaj się nie zgodzę, ponieważ rozwiązanie, które zaproponowałam jest szybkie i proste dla użytkownika. Sam system do dyskusji Dyskusji nie przewiduje możliwości pobierania załączników, bo nie został stworzony do przesyłania materiałów między stronami transakcji. Oczywiście przekażę Twoją sugestię do odpowiednich osób, ale w tej chwili zmiany w tym zakresie nie są planowane.
Jakby to było takie oczywiste to sprzedawcy nie wysyłaliby dowodów zakupu (pdf) w dyskucji. Ponieważ tak robią to oznacza, że użytkownicy używają tego mechanizmu inaczej niż autorzy przewidzieli i trzeba to poprawić.
Dzięki za odpowiedzi,
Zgodzę się z wafcio496 to już nie pierwszy raz jak dosyłają mi faktury przez dyskusję, po prostu za każdym razem pisać maila i przeciągać dyskusję wydaje się bezcelowe. Chmurka do pobrania oryginału dokumentu obok nazwy pliku i po całej zabawie.
Napisałem to pytanie właśnie dlatego, że jest to powtarzalny problem - pomyślcie o takim rozwiązaniu.
Pozdrawiam
Nie zgodzę się z Tobą _HolaOla_
Po to jest system aukcyjno-transakcyjny, by wszystko załatwić w nim. Po to allegro ukrywa przed wszystkimi emaile, żeby nie było konieczności ich używania ani przekazywani drugiej stronie. Pominę tu RODO oraz fakt, że nie wiadomo jak druga strona wykorzysta przekazany email. Usunie a może sprzeda spamiarzom lub innym przestępcom, nigdy nie wiadomo, a osoba, której przekazaliśmy email nie deklarowała zasad przetwarzanie danych osobowych ani ja nie mam możliwości się z nimi zapoznać.
Mam podobną sytuację, tyle, że mi sprzedający przesłał wielostronicową instrukcję obsługi. W tym momencie mogę sobie co najwyżej wsadzić ją tam, gdzie światło nie dochodzi, a też nie zgadzam się na przekazanie mojego prywatnego emaila osobie niezaufanej.
Obecną sytuację można traktować jedynie jako błąd krytyczny programu.
Swoją drogą co za inteligenta inaczej osoba wpadła na ten poroniony pomysł z wewnętrzną przeglądarką plików? Każda przeglądarka internetowa ma własną obsługę plików PDF i wielu innych. A jeżeli już bawimy się w takie „coś” to niech to ma możliwość zapisu dokumentu na dysk i/lub normalnego wydruku.
Wnoszę o pilne usunięcie błędu.
Proszę o ustalenie terminu i przekazaniu daty usunięcie błędu, bo nie mogę zamknąć dyskusji ze sprzedającym
@K_Roman a też nie zgadzam się na przekazanie mojego prywatnego emaila osobie niezaufanej.
sprzedawca ma Twojego maila skoro kupowałeś u niego i może Ci wysłać instrukcję na niego 🙂
@K_Roman wnieś ten pomysł tu
Poza tym w centrum wiadomości to można zrobić bo masz zintegrowane ze swoim e-mail
W centrum wiadomości nie mam żadnej wiadomości z dyskusji. W ten sposób nie pobiorę pliku z dyskusji
@K_Romanpoproś sprzedawce żeby wysłał Ci ten dokument/instrukcje przez centrum wiadomości wtedy będziesz miał pewność że nie będzie spamował Twojego prywatnego adresu
@K_Romanchyba że w dyskusji zalazłeś mu za skórę
@Client:44052296 Wystarczyłoby żeby @K_Roman napisał do niego wiadomość przez "pytanie do sprzedającego" w ofercie (w sprawie której toczy się dyskusja) i sprzedający mógłby na takiego mejla odpowiedzieć załączając do niego fakturę (która byłaby dostępna również do pobrania w CW).
@Knowhere uwierz mi to tak nie działa, jeżeli daje się ludziom różne sposoby kontaktu to zaczną używać je w bardzo różne sposóby, szczególnie w takie, których się nie spodziewałeś. A tutaj ewidentnie jest brak walidacji przesyłanych plików.
@wafcio496 Pliki które wysyłasz mejlem na allegro lecą przez centrum wiadomości i są w nim skanowane (na pewno pod kątem rozmiaru załącznika, bo zbyt duże nie przechodzą).
Ale jaki to ma związek z tematem? Ja pisałem, że jak się ludziom da różne sposoby wysyłania plików to wykorzystają je w sposób w jaki się najmniej tego autorzy spodziewają. Brakująca walidacja jest, bo powinno w takim wypadku przepuszczać tylko obrazki - robienie miniaturki z pierwszej strony pdfa jest bardzo głupim pomysłem
@wafcio496 Przecież na mejla może Ci coś wysłać każdy w dowolnej chwili. Wystarczy wejść w CW, wpisać Twój nick, wiadomość i załączyć plik (i wcale nie muszę do tego znać Twojego - i tak zaszyfrowanego przez allegro - adresu mejlowego).
jak sam zauważyłeś możesz, możesz też przesłać w konwersacji z klientem w trakcie otwarcia problemu i głowę daję, że sprzedawcy nie będą specjalnie szukać jak wysłać plik żeby klient mógł to otrzymać. Ma możliwość wysłania w konwersacji to zakłada że ten sposób zadziała i powinno być ok, a nie jest. I o to mi chodzi.
@_HolaOla_ allegro wie dokładnie o tym problemie
z twoich słów wynika dosłownie że wręcz utrudnia drukowanie załączników w dyskusjach
po co są dyskusje jak trzeba wykonywać działania poza nimi?
@RED Dyskusje są narzędziem do kontaktu pomiędzy obiema stronami i wyjaśnienia problematycznych transakcji, a nie do przesyłania między sobą materiałów. W tym wątku kilkukrotnie padły informacje o możliwości wysłania instrukcji, potwierdzenia czy innego dokumentu za pomocą maila czy centrum wiadomości, więc nie widzę tutaj specjalnego utrudniania tej czynności.