anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak reklamować zakupiony na Allegro przedmiot, jeśli jest niesprawny?

Client:98444118
#7 Wielbiciel#

Witam zamówiłem część do auta która jest nie sprawna, chce dokonać zwrotu, co zaznaczyć która opcje że zwrotu, bo pisało że część jest sprawna a niestety no nie jest 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:98444118 Towar niezgodny z opisem, wadliwy lub jakoś podobnie. Wcześniej wybierz Reklamacja.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:98444118 wejdź proszę w zakładkę Moje zakupy i przy wybranym zamówieniu kliknij "szczegóły" i "zwróć przedmiot". Powody z pierwszej części to zwrot (odstąpienie), jako konsument masz na niego 14 dni od zakupu.
W drugiej części są reklamacje. Jeśli produkt nie działa, możesz zaznaczyć "produkt uszkodzony" albo "wada wykryta podczas użytkowania" zależy jaki jest dokładnie powód. 
W przypadku reklamacji jeśli sprzedający uzna reklamację wynikającą z rękojmi, pokrywa koszty przesyłki. Jeśli zapłacisz za odesłanie towaru, sprzedający powinien zwrócić Ci wszystkie poniesione koszty. 

la_nika_0-1638813893202.png

Poniżej jeszcze informacja o reklamcjach:
W przypadku wystąpienia wady, kupujący ma prawo złożyć reklamację z tytułu rękojmi i żądać jednej z czterech czynności:

  • wymiany towaru na wolny od wad,
  • naprawy towaru,
  • obniżenia ceny,
  • odstąpienia od umowy (o ile wada jest istotna).

Przy czym sprzedający zamiast obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy może zaproponować niezwłoczną i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymianę rzeczy wadliwej na wolną od wad albo usunięcie istniejącej wady. Uprawnienie to nie przysługuje sprzedawcy jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Aania_Lukasz
#1 Nowicjusz#

Pani Moniko a ja mam taki problem , chcę zrobić reklamacje kilku produktów zakupionych na allegro, ale  zakładka  zwrot jest nie do kliknięcia , jest szara a oddzielnej zakładki reklamacje nie widzę!! proszę o pomoc!Zrzut ekranu 2022-08-25 o 09.52.36.png

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Aania_Lukasz jest szara, ponieważ minęło już 14 dni od zakupu, a tyle ma kupujący na odstąpienie od umowy. Nie martw się, reklamację można złożyć bezpośrednio sprzedającemu. Kliknij proszę "zapytaj o zakup" i napisz co się stało, co chcesz reklamować i jakie są Twoje roszczenia. W przypadku reklamacji kupujący płaci za odesłanie zamówienia do sprzedającego, a ten po uznanej reklamacji zwraca wszystkie koszty związane z zakupem. 
Sprzedający może też odrzucić reklamację. Od momentu otrzymania od Ciebie zgłoszenia reklamacyjnego ma 14 dni na podjęcie decyzji. 
Jeśli nie otrzymasz odpowiedzi na swoją reklamację, możesz założyć dyskusję i w niej zgłosić problem z zakupem. W dyskusji po 24h od rozpoczęcia, w razie problemów, możesz liczyć na pomoc pracownika Allegro. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

bartoszkozicki
#1 Nowicjusz#

Pani Moniko. Zakpiłem w allegro produkt, który miał być narzędziem do wykonywania ciastek ale kompletnie się do tego nie nadaje. Sprzedający nie załączył do produktu żadnej instrukcji obsługi w żadnym języku a wymagają tego przepisy prawa Unii Europejskiej. W związku z tym nie wiedzieliśmy ani jakiej gęstości powinno być ciasto ani jak używać poszczególne elementy produktu więc produkt musieliśmy wypróbować. To pokazało że produkt ten nie nadaje się do robienia ciastek. Odstąpiłem od umowy kupna sprzedaży i odesłałem produkt. Sprzedający produktu nie przyjął bo jego zdaniem jest używany. Sprzedający ma teraz i pieniądze i produkt i jedyna możliwość jaką sprzedający dopuszcza polega na odesłaniu do mnie produktu ale mam zapłacić za kuriera. Dopuszczam wymianę produktu na taki którym można wycinać ciastka (np. zestaw foremek). Proszę o pomoc co mogę zrobić w takiej sytuacji aby odzyskać pieniądze. Bartosz

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@bartoszkozicki Skonsultuję Twoje zgłoszenie z zespołem wyspecjalizowanym w tej tematyce. Wrócę tutaj z odpowiedzią. 🙂

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@bartoszkozicki Wracam do Ciebie z odpowiedzią. Sprzedawca nie może odmówić Ci przyjęcia zwrotu, ponieważ podczas zgłaszania go, wskazałeś przyczynę. W takim wypadku może jednak pomniejszyć kwotę zwrotu w momencie, gdy towar był używany przez w sposób wykraczający poza konieczny do zapoznania się z jego charakterem i funkcjami. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji sprzedający powinien przedstawić stosowne wyliczenia takiego zmniejszenia. Możesz spróbować dogadać się ze sprzedawcą. Jeśli to się nie uda, zawsze masz możliwość utworzenia dyskusji, w której doradca przedstawi nasze stanowisko.

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Medimallpl
#1 Nowicjusz#

Czyli jaka dokładnie jest ścieżka reklamacji na towary zakupione przez allegro po upłynięciu 14 dni na odstąpienie od umowy jako konsument indywidualny? Czy jest gdzieś dostępny formularz reklamacyjny po tym okresie? Czy jest możliwość nadania paczki przez allegro odpłatnie ze zwracanym towarem? Czy cały proces reklamacji odbywa się już poza allegro?

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Medimallpl 14 dni masz na zwrot, a nie na złożenie reklamacji. Nie ma konkretnego formularza, bo forma złożenia reklamacji nie jest sprecyzowana. Możesz to zrobić nawet przez Centrum Wiadomości. 

Za pomocą Wysyłam z Allegro mogą nadawać jedynie sprzedający, którzy posiadają konto firmowe. Sprzedawca ma obowiązek odebrać od Ciebie produkt (czy to przez zamówienie kuriera, czy wygenerowania dla Ciebie etykiety). Jeśli produkt okaże się zgodny z umową, sprzedawca może domagać się od kupującego uiszczenia poniesionych kosztów odbioru i odesłania towaru.

Jak już wspomniałam, możesz skorzystać z opcji dyskusji, jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy związane z transakcją, również reklamacją. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Piszesz że chcesz reklamować a  zakładka ZWROTY na szaro, zwrot to nie reklamacja a reklamować możesz cały czas w każdy możliwy sposób ustnie, mailem itd. najlepiej poprzez dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów