anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

JAK WYEGZEKWOWAĆ SERWIS GWARANCYJNY OD SPRZEDAJĄCEGO NA ALLEGO

zenklub
#7 Wielbiciel#

W grudniu 2019 roku zakupiłem na allegro zestaw solarów do podgrzewania cwu. Po zainstalowaniu ich latem i włączeniu do  instalacji CO zauważalne były ubytki cieczy technologicznej/ glikolu/ spadało ciśnienie na manometrze do zera , widoczne było zaszronienie szyb od wewnątrz i  dobijane ciśnienie do 1-1,5 atm. było wodą z instalacji. Na okres zimowy solary zostały wyłączone, zakręcone zawody przy zbiorniku, wyłączona pompka cyrkulacyjna. Wiosna 2021r wraz z nastaniem wysokich temperatur i zaprzestaniem palenia w piecu CO postanowiłem włączyć solary do ogrzewania CWU.

W momencie dobijania ciśnienia zauważyłem wyciek płynu z solarów przez otwory znajdujące sią na w dolnej części obudowy kolektorów. Po odkręceniu przewodów  od solarów  postanowiłem  ich odpowietrzyć i ponownie przetestować szczelność zalewając sama wodą - sytuacja się potwierdziła - woda wyciekała otworami  dookoła obudowy.

Zgłosiłem  problem do sprzedawcy i po zdemontowaniu odesłałem  kolektory do reklamacji. Sprzedawca pomimo 10 letniej gwarancji na produkt odmówił wykonania serwisu gwarancyjnego, twierdząc że to moja wina w postaci niewłaściwego użytkowania, jak również odmówił  ewentualnej naprawy ich na mój koszt .

Co gorsze, to również allegro jak po pośrednik sprzedawcy umywa ręce od wyegzekwowania obowiązków od sprzedające po terminie 180 dni od zakupu.

Walka  o prawdę i prawa konsumenta z tą mafią już kosztowała mnie  zawałem serca i leczeniem kardiologicznym ponad 30 dni. Sprzedawca [edycja]/ZAMÓWIENIE  allegro Nr af154385-2af2-11ea-82b1-a976b9039c14/ traktuje jakby to ich nie dotyczyło o umywają ręce podobnie jaki i pośrednik allegro po upływie 18 dni od zakupu.

 

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

Client:44052296
#21 Demiurg#

@zenklub  w złej kategorii zamieściłeś wpis. @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Zgłaszałeś zauważone na samym początku wady do sprzedawcy? Co na to sprzedawca? Kazał Ci zdemontować i wysłać do nich?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@zenklub allegro umywa ręce bo nie jest stroną transakcji i nie może / powinno ingerować w reklamację i rozpatrywać ich na korzyść żadnej ze stron, sprzedawca ma prawo odrzucić reklamację a Ty masz prawo się z tym nie zgodzić, udaj się do rzecznika konsumenta, zrób ekspertyzę skoro uważasz że nie jest to Twój błąd 🙂

ps.  konsument ma obowiązek zgłosić wadę do 30 dni od jej zauważenia czemu dopiero teraz reklamujesz ?

Reklamowałeś z tytułu rękojmi czy Gwarancji ? zobacz w karcie gwarancyjnej co obejmuje może być tam wzmianka że tracisz gwarancję jak nie montuje tego autoryzowany serwis 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

allegro umywa ręce bo nie jest stroną transakcji

@kostas11 Bzdura, Allegro nie umywa rąk, gdy nie minie 180 dni od zakupu, a wtedy też nie jest stroną transakcji.

oznacz moderatorów

zenklub
#7 Wielbiciel#

Najważniejsze jest to , że produkt ma gwarancję 60 m-cy a alegro umywa rece po 180 dniach od zakupu. Dalej to walka z wiatrakami. Porządne firmy dbaja o klienta i swoją repytację 

Ponadto ten produkt jak mógł byc dopuszczony certyfikatem do uzytkowania skoro nie mozna z niego  całkowicie opróżnićz  płynów ekspoatacyjnych i porządnie przepłukać?

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

Raz piszesz, że produkt ma 10 lat gwarancji (120 miesięcy), teraz piszesz, że ma 60 m-cy gwarancji ( 5 lat) ...

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@zenklub "Najważniejsze jest to , że produkt ma gwarancję 60 m-cy" - jeśli niewłaściwa eksploatacja doprowadziła do uszkodzenia (rozszczelnienia) paneli, to gwarancja nie ma tu nic do rzeczy, bo jest to uszkodzenie mechaniczne powstałe z winy użytkownika.
Tak samo jak w przypadku telefonu, gdy go zalejesz, to żaden producent/serwis nie uzna gwarancji (choćbyś miał jej 60 lat, a nie tylko 60 miesięcy).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Knowhere Nie zgadzam się z tobą o uszkodzeniu mechanicznym, zalanie telefonu a rozszczelnienie gdzie panel jest  zgrzewany albo zaprasowywany, marne porównanie.😐 Jak chłodnica w aucie się rozszczelni to mechaniczne( tak jak wsadzisz kija w nią)😁

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@LEW433 Chodziło o uznanie gwarancji, a nie o panel czy telefon per se. W obu przypadkach jest to uszkodzenie mechaniczne powstałe z winy użytkownika wykraczające poza ramy gwarancji i żaden producent czy serwis jej nie uzna.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@kostas11 

" ps.  konsument ma obowiązek zgłosić wadę do 30 dni od jej zauważenia "
Chyba nie.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Bytom_Trade
#10 Popularyzator#

W przypadku rękojmi konsument ma rok czasu na zgłoszenie wady produktu.
W przypadku gwarancji jest tam odpowiedni punkt regulujący to.

zresztą wadę stwierdził dopiero teraz gdyż wcześniej nie wiedział co jest powodem ubytku cieczy.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@zenklub Nie reklamuj z żadnych gwarancji, których warunków pewnie nie znasz, tylko z obowiązkowej 2-letniej rękojmi, a za wady odpowiada wtedy sprzedawca, nie producent itp.

Jeżeli sprzedawca stwarza Ci problem, poproś o pomoc Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

Jeśli Allegro Ci nie pomoże, zwróć się do najbliższego rzecznika konsumentów, pomagają bezpłatnie.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@xyz96 
Jeżeli minął już rok (a minął) to ciężar wykazania, że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej już w grudniu 2019 - spada na Kupującego.

@zenklub 
Zanim bezkrytycznie przyjmiesz radę skorzystania z rękojmi po upływie roku - przygotuj sobie dobre dowody, żeby niepotrzebnie nie wprowadzać Sprzedającego w lepszy humor.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Bytom_Trade
#10 Popularyzator#

Niekoniecznie, prze pierwszy rok jest domniemanie o tym, że wada była w momencie zakupu, jednak konsument ma rok czasu na złożenie reklamacji z rękojmi. Wystarczy, że opisze to tak jak tutaj, jak ma paragon za zakup np. glikolu w tamtym roku to może go dołączyć jak dowód, że musiał uzupełnić poziom cieczy. Jego instalacja jest sprawna, więc taki dowód powinien jednoznacznie wykazać, że wada wystąpiła w czasie pierwszego roku.

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

W tym co napisałeś bardzo istotna jest data stwierdzenia przez Ciebie wady. Podaj dokładną datę kiedy stwierdziłeś wadę, podaj datę zakupu oraz napisz czy byłeś w tej transakcji konsumentem czy firmą (faktura zakupu na firmę).

Tylko na podstawie w/w informacji można ci będzie udzielić konkretnych wskazówek.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@zenklub Tyle błędów popełniłeś podczas reklamacji, że teraz zapewne sprzedający ma dowody na to żeby odrzucić reklamację(rękojmie). Próbuj, nie poddawaj się masz to opis jak reklamować z tytułu rękojmi: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@zenklub "Po zainstalowaniu ich latem i włączeniu do  instalacji CO zauważalne były ubytki cieczy technologicznej/ glikolu/ spadało ciśnienie na manometrze do zera" - kto je montował (firma od której kupiłeś, Ty sam czy wynająłeś jakiegoś innego podwykonawcę) i dlaczego od razu nie sprawdziłeś szczelności instalacji (wystarczy nabić ją powietrzem i widać czy trzyma ciśnienie).

"widoczne było zaszronienie szyb od wewnątrz i  dobijane ciśnienie do 1-1,5 atm. było wodą z instalacji. Na okres zimowy solary zostały wyłączone, zakręcone zawody przy zbiorniku, wyłączona pompka cyrkulacyjna" - czy ja dobrze zrozumiałem, że instalację zostawiłeś na zimę częściowo napełnioną wodą? I jesteś zdziwiony, że podczas tych mrozów, jakie miały miejsce, coś wzięło i walnęło?
Instalacji solarnych nie napełnia się glikolem bez powodu. Glikol nie zaczyna się gotować w 100 stopniach i zamarzać przy 0 stopniach (jak woda, która podczas zamarzania zwiększa swoją objętość, choć zagotowanie się wody w zamkniętej instalacji też nie jest dla niej dobre).

Opcje są trzy: albo panele były strzelone od początku (takie rzeczy sprawdza się podczas zakupu), albo zostały uszkodzone przez tego, który je montował (lub przy nich grzebał), albo też były niewłaściwie eksploatowane (uzupełnianie instalacji wodą zamiast glikolem).
W dwóch z ww. przypadków wina nie leży po stronie sprzedającego.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

@Knowhere

"W dwóch z ww. przypadków wina nie leży po stronie sprzedającego"

O to.

oznacz moderatorów

krejzole
#14 Krzewiciel#

I napełnił instalację wodą = wszystko co na zewnątrz budynku nadaje się do utylizacji. Klient sam zepsuł sobie sprzęt.

oznacz moderatorów