Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Chciałbym się dowiedzieć jak wyglądają zwroty na Allegro lokalnie. Czy działa to w ten sam sposób co na zwykłym Allegro? Chcę kupić zegarek, ale mam problem tego typu, że jak zamawiam zegarki, dokładnie smartwatche i pytam się sprzedawców o porysowany ekran to oni twierdzą, że ich zegarek nie ma rys na ekranie, a ja otrzymuję uszkodzony produkt z rysami na ekranie i muszę go odsyłać. Miałem już co najmniej pięć takich przypadków. Zamawiałem zegarki również z innych stron i musiałem w dodatku płacić za przesyłkę zwrotną, nie mówiąc już o oczekiwaniu na zwrot pieniędzy, który też trwał trochę czasu. Za każdym razem jak otwierałem paczkę to nagrywałem film, który był dowodem na to w jakim stanie otrzymałem zegarek, żeby sprzedający nie próbował mnie osądzić o uszkodzenie zegarka. Czy sprzedający musi się zgodzić na przyjęcie zwrotu w takim przypadku, jeśli mnie oszukał i produkt jest niezgodny z opisem? Czy sprzedający płaci za przesyłkę zwrotną w takiej sytuacji? Czy mając dowód w postaci filmu moje zgłoszenie zwrotu zostanie rozpatrzone pozytywnie i uznane na moją korzyść? Czy zdjęcia rozmów na czacie Allegro mogą być również dowodem w sprawie? Jak w takiej sytuacji, gdy zostanę oszukany mogę odzyskać pieniądze? Kto rozpatruje takie zgłoszenia? Bardzo proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam
@Client:122165348 Jak kupujesz od osoby prywatnej, a takich będzie większość na AL, to zwrot nie przysługuje, chyba że łaskawie sprzedawca się zgodzi (nie ma takiego obowiązku).
Prywatne osoby muszą natomiast rozpatrzyć reklamację. Ale jak to rozpatrzy i podejdzie do tematu to już druga para kaloszy... Allegro może wypłacić AP, ale nie musi.
Zdjęcia i filmy się przydadzą, może to pomóc w uzyskaniu AP lub jeśli wystąpisz na drogę sądową, bo to sąd rozpatruje takie sprawy.
Ogólnie warto zachodu?
Sprzedawca może się nie zgodzić na przyjęcie zwrotu nawet jak zamówienie jest niezgodne z opisem? A jeśli oferta jest z Allegro Protect? Jest napisana informacja: "100% zakupów ze zwrotem pieniędzy do 48h." Co o tym sądzić? Warto zaryzykować? Spotkałem już dużo oszustów robiąc zakupy w internecie i nie mam pewności ani zaufania do strony Allegro Lokalnie.
@Client:122165348 umowę pomiędzy dwiema osobami prywatnymi można rozwiązać (czyli potocznie mówiąc - zwrócić zakup) tylko za porozumieniem obu stron tej transakcji.
Jeśli jedna ze stron się nie zgadza to umowy rozwiązać nie można.
Czym innym jest reklamacja - tu nawet sprzedający prywatny musi ją rozpatrzyć.
Jeśli reklamacja nie zostanie uznana to najpewniej dostaniesz możliwość złożenia wniosku o rekompensatę do AP ale to raczej nie będzie „do 48 godzin” a dłużej.
Nie ma też żadnej gwarancji że rekompensatę otrzymasz bo to nigdy nie jest gwarantowane.