anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak zwrócić towar - zlikwidowane konto sprzedawcy

teelazainelmes
#7 Wielbiciel#

Witam.  Kupiłąm Garnek do pasteryzacji, niestety ale muszę go zwrócić. Niby wszystko  ok, można dokonać zwrotu  ale pojawia sie (jak dla mnie) problem. Otóż okazuje się że - konto sprzedawcy juz nie istnieje , a ponadto za towar płaciłam za pobraniem. Czy to wszystko wskazuje ze mogę mieć problemy ze zwrotem pieniędzy?  Podsyłąm link do aukcji z zakupem . Sprzedający to Elektropactum  - aukcja (13291627574). Ulka

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

br.
#21 Demiurg#

@teelazainelmes  Otwórz "Moje zakupy"  odnajdź ten garnek i kliknij "Szczegóły zakupu" a następnie "Zgłoś problem z zakupem"  i tam opisz problem.

Sprzedający będzie zobowiązany w ciągu 24 godzin udzielić ci potrzebnych informacji, jeśli się nie zgłosi poprosisz o pomoc Allegro.

oznacz moderatorów

teelazainelmes
#7 Wielbiciel#

Na chwile obecną zrobiłam zwot towaru.  Sprzedający chyba tez powinien sie odezwać. Ale dla pewnosci zrobie tak jak mówisz- zgłosze problem z zakupem.

oznacz moderatorów

teelazainelmes
#7 Wielbiciel#

Na chwilę obecną zrobiłam zwot towaru.  Sprzedający chyba tez powinien sie odezwać. Ale dla pewnosci zrobie tak jak mówisz- zgłosze problem z zakupem.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Chcesz zwrócić towar czy zgłosić reklamację? W pierwszym przypadku to trochę dziwne, że sprzedawca zniknął niedługo po sprzedaży (na zwrot jest 14 dni od odbioru przesyłki).

oznacz moderatorów

teelazainelmes
#7 Wielbiciel#

Chcę zwrócić.  Termin zwrotu mija 31-03-23. Też mi sie to wydaje dziwne. Nie wiem nawet kiedy się ulotnił. No i ta płatność za pobraniem ☹️ Napisałm ze zrobiłam zwot- chodziło mi o to ze zgłosiłam zwrot , Boję się wysłać garnek zeby nie zostać potem z niczym. Jakby nie było to prawie 500 zł

 

oznacz moderatorów

FenomenoVero
#11 Animator#

Być może wystarczy się skontaktować ze sprzedawcą (może nie opłaca mu się handel na Allegro i istnieje ale zrezygnował z portalu) - masz e-mail napisz, ewentualnie jak masz telefon zadzwoń.  Jak zamknął firmę to ciekawie jak to wygląda ze zwrotami od kwestii prawnej

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

To ja obstawiam, że on nie otrzymał informacji o zwrocie skoro konto nie istnieje. Z tego samego powodu nie otrzyma otwarcia dyskusji.

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Widocznie sprzedaży dokonał w okresie wypowiedzenia 

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Skoro mogłaś zrobić zwrot to znaczy ze konto nie jest zlikwidowane. Inaczej zgłosiłabyś zwrot a ta informacja nie dotarlaby do sprzedającego bo nie miałby konta 

oznacz moderatorów

teelazainelmes
#7 Wielbiciel#

Po kliknięciu na - wszystkie przedmioty sprzedającego -  ukazuje się informacja o treści ,, Nie znaleźliśmy sprzedawcy Elektropactum. 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@teelazainelmes  Nie musisz odsyłać do 31.03.  wystarczy że  w tym terminie zgłosisz zamiar zwrotu,  wypełnisz formularz  na stronie Moje zakupy > Szczegóły zakupu > Zwróć zakup.

Oczywista najlepiej zwrócić jak najszybciej, ale najważniejsze  jest wypełnienie formularza zwrotu bo jest to jednocześnie powiadomienie dla sprzedającego.

Po zgłoszeniu zamiaru zwrotu masz kolejne 14 dni na wysyłkę przedmiotu. Ponieważ płaciłaś pobraniem to chyba i tak nie masz bezpłatnego zwrotu, więc nic nie tracisz.

Jeżeli jednak otworzyłaś dyskusję , tak jak radziłem  wcześniej  (Zgłoś problem...), to przypadkiem nie zamykaj dyskusji dopóki sprawa nie zostanie do końca rozwiązana, aż do zwrotu pieniędzy.

oznacz moderatorów

teelazainelmes
#7 Wielbiciel#

Ok. To akurat wszystko wiem. Termin wysyłki to 12 kwiecień , wiec jest jeszcze sporo czasu. Interesuje mnie tylko czy  dotrą do sprzedającego moje wiadomosci, jesli nie ma juz konta. Poczekam do jutra , do godz  12:13 - bo tyle ma czasu na odpowiedź na moje zgłoszenie.

oznacz moderatorów

cFiat
#12 Orędownik#

Tego nikt ci nie powie, może zlikwidował konto bo np: zmarł lub coś innego, powodów może być wiele. Masz dane z nr telefonu sprzedającego to dzwoń

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@teelazainelmes  To nie jest ważne czy sprzedający przeczyta twoje zgłoszenie, czy nie przeczyta, odpowie czy nie odpowie. Ważne jest zgłoszenie zwrotu.

Oczywiście jeśli sprzedający się nie odezwie lepiej wtedy nie wysyłaj paczki, bo niewykluczone że  nie odbierze on przesyłki i będzie kolejny kłopot i koszty.

Dzwonienie i inne nagabywanie go też  nie ma sensu. Tą rolę przejmuje Allegro.

Jeżeli sprzedający nie zareaguje w ciągu  14 dni od twojego zgłoszenia dostaniesz od Allegro zaproszenie do złożenia wniosku o odszkodowanie z Allegro Protect.

I to wszystko.

oznacz moderatorów