Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Dostałem informację iż w ramach Programu ochrony kupujących dostanę zwrot pieniędzy za towar który miał być sprawny a okazał się uszkodzony. Towar kupiłem na allegro lokalnie od osoby fizycznej.
W następnym mailu dostałem informację iż " Sprzedawca może skontaktować się z Panem w celu odesłania towaru. Sprzedawca może od Pana tego oczekiwać, ponieważ zobowiązany będzie zwrócić nam wypłacone Panu pieniądze w ramach złożonego wniosku." i jest to dla mnie oczywiste ale mam w związku z tym mam pytania
1. Ile czasu muszę magazynować wadliwy towar ?? ( nie jest to rzecz mała i podlega wg. prawa utylizacji)
2. Na jakich zasadach mam odesłać wadliwy towar kto zapłaci za wysyłkę , opakowanie, ubezpieczenie itp.
Pozdrawiam
Piotr
@lofix11 napisz wiadomość do sprzedawcy gdzie kiedy i w jakich godzinach może odebrać sobie towar . Wyznacz ostateczny termin i poinformuj o braku możliwości odzyskania po jego upływie .
@lofix11 Nie zawsze sprzedajacy oczekuje takiego zwrotu ale najlepiej skontaktuj się ze sprzedającym, jak nie dojdziecie do porozumienia to wyznacz realny termin.
@lofix11 No to masz doskonały przykład że w dyskusji nie zawsze trzeba się cieszyć pozorną wygraną ale też warto przewidywać skutki i stawiać wyższe wymagania niż tylko zwrot wpłaconej kwoty.
Może nie dotyczy to ciebie ale coraz częściej sprzedający będą pozbywać się uszkodzonych przedmiotów jeśli koszt utylizacji przekroczy znacznie wartość przedmiotu.
Porady wcześniejsze są jak najbardziej prawidłowe ale musisz również oszacować (dowiedzieć się) jaki będzie koszt utylizacji przedmiotu i niewykluczone że trzeba będzie ponownie poprosić Allegro o przywrócenie dyskusji.
Zakup takiego towaru, "używany", należy dokładnie przemyśleć.😁