Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Ponad rok temu zakupiłam blender. Nowy. W piątek blender doslownie rozpadł mi się w rekach. A użyłam go może z 10 razy... sprzedawca twierdzi że na wszystkie jego przedmioty jest rok gwarancji i tutaj gwarancja już nie obejmuje. Czy to jest zgodne z prawem? Skrócenie okresu reklamacji?
Ale na nowy sprzęt jest 2 lata rękojmi za która odpowiada sprzedający, reklamuj z tytułu rękojmi. Poczytaj tu i złóż mu reklamacje: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/
@Client:47306272 sprzedawca ma rację co do gwarancji jest dobrowolna i gwarant ustala jej zasady, ale jest jeszcze reklamacja z tytułu rękojmi i ona trwa 2 lata, do roku domniema się że wada tkwiła w towarze po roku Ty musisz udowodnić 😞
Poczytaj tu jest wszystko opisane o gwarancjach i rękojmiach
https://konsument.gov.pl/reklamacja-rekojmia-a-gwarancja/
Zgodnie z polskim prawem, wada która ujawniła się w ciągu roku istniała w momencie sprzedaży. Dla kupującego oznacza to, że to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że powstała z winy konsumenta. Okres ten może być inny w pozostałych krajach UE, jednak nie krótszy niż 6 miesięcy.
Jeżeli jednak wada uwidoczniła się w okresie 12-24 miesiące, to konsument musi udowodnić, że istniała w momencie zakupu.
@Client:47306272
Reklamację z tytułu rękojmi możesz składać niezależnie od reklamacji z tytułu gwarancji..
W przypadku sprzedaży konsumenckiej rękojmia na przedmioty nowe wynosi 2 lata.
Rękojmia dotyczy wad tkwiących w rzeczy sprzedanej w chwili sprzedaży, a ujawnionych w okresie rękojmi (to nie jest zapewnienie czyli gwarancja np. o bezawaryjnej pracy przez jakiś czas (okres gwarancji).
Ponieważ w przypadku ujawnienia się wady po upływie roku nie istnieje domniemanie, że wada tkwiła w rzeczy w chwili sprzedaży - to ciężar udowodnienia wadliwości rzeczy w chwili sprzedaży jest po stronie Kupującego).