Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałem fabrycznie nowe lampy samochodowe 31.03.2023 roku.
30.01.2025 roku kupujący zakłada mi dyskusję. Powodem dyskusji uszkodzone moduły lamp ( w jednym momencie uszkodziły się dwa moduły )
Poinformowałem żeby udał się do specjalistycznej firmy która zdiagnozuje problem. W przypadku kiedy moduły będą uszkodzone, to wymienimy na nowe.
Po ok dwóch miesiącach napisał do mnie
Szanowny Panie, z przekazanej informacji od Allegro. Nie mam obowiązku inwestować swoje pieniądze i środki w diagnozę u niezależnych ekspertów w celu diagnozy co jest nie tak z lampami, bardzo proszę o wskazanie adresu do odesłania kompletnych lamp do pana.
Odpisałem klientowi
Szanowny Panie. Zakupił Pan lampy fabrycznie nowe. Pisał Pan do mnie w dyskusji o niedziałających modułach lamp. Współpracujemy z firmą elektroniczną z Warszawy która nasz koszt sprawdzi czy problemem są lampy zakupione u nas czy jakiś inny błąd. Za diagnostykę i ewentualną naprawę lamp nic Pan nie zapłaci. Użytkuje Pan 2 lata lampy zakupione na firmę i nie ma możliwości zwrotu. Myślę że jest uczciwym naszym podejściem do problemu jak zajmiemy się diagnostyką i ewentualną naprawą u Pana w Warszawie.
Mam podejrzenie że kupujący nie chce rozwiązać problemu z jak to opisał z niedziałającymi lampami tylko chce zwrotu ode mnie za lampy lub z Allegro Protekt.
Jakie mam prawa jako sprzedający a jakie obowiązki wobec kupującego.
Czy jeżeli kupujący lampy nie będzie chciał udostępnić auta z niby nie działającymi lampami czy mam obowiązek przyjąć lampy które sprzedane były jako nowe a zwróci mi po ok 2 latach zajechane?
Prosze o pomoc w/w problemie.
@BMW-CARPARTS24- tu dałeś ciała jeśli to zakup konsumencki to Ty wyznaczasz opłacony serwis do diagnostyki lub na Twój koszt demontujesz lampy i odbierasz od konsumenta, do 2 lat od zakupu, jak nie udostępni lub będzie kombinował to 14 dnia od zgłoszenia reklamacji odrzucasz reklamacje i zapominasz 😞
Reklamacja zgłoszona w styczniu, nie odniosłeś się do niej więc licz się że klient dostanie kasę z protect 😞
Jeśli to zakup B2B to jest rękojmia do roku domniema się że wada tkwiła w produkcje po roku to kupujący musi udowodnić że wada była w moencie zakupu, tu nie musisz nic robić, kupujący ma obowiązek Ci odesłać lampy ( potem Ty zwracasz koszty przy uznanej reklamacji )
Bardzo dziękuję że zainteresowałeś się moim problem.
Sprecyzuje. Konto zarejestrowane na np. Jan Kowalski dane do wysyłki i dane do faktury firma nie związana z kontem kupującego np Jan Nowak consulting. W chwili założenia dyskusji skontaktowałem się z właścicielem kontam Panem Kowalskim, który poinformował mnie że nie zgłaszał problemu i nie zakładał dyskusji na Allegro. Napisałem w związku z powyższym do Allegro- Allegro nic z tym nie zrobiło. Potem kontaktuje się ze mną firma z faktury i adresu dostawy- z nią prowadzę rozmowy w dyskusji- przy czym kupujący, właściciel konta nic o problemie nie wie.
Masz rację że brak znajomości prawa działa na moją niekorzyść ale w przypadku kiedy naprawdę byłby problem z lampami u klienta to udałby się do firmy i w przypadku awarii lamp poniósł bym wszystkie koszta żeby doprowadzić je do stanu pierwotnego.
Pomijając ten fakt chciałem w dobrej wierze rozwiązać problem. Chodzi o zakup lamp o wartości 7.000 zł.
Miałem taką sytuację - kupująca reklamowała produkt, miała paragon, założyła dyskusję, dostałem bloka na konto, musiałem jej zwrócić kasę - ale to z powodu, że nie rozpatrzyłem reklamacji w terminie. Bo po prostu wtedy nie wiedziałem jeszcze co z tym zrobić.
Kolejna sprawa - pisz do Allegro, wszystko co możesz. Załączaj również dokumentację "PAPIEROWĄ". Jedyną osobą zgłaszającą reklamację może być tylko i wyłącznie kupujący - tylko on może zgłaszać reklamacje lub zwroty - jeśli masz podejrzenie , że tak nie jest - to zgłaszaj sprawę do Allegro.
Sytuacją standardową jest, że serwisy kupują części na FV dla klientów. Jednak w/g Allegro umowa została zawarta pomiędzy sprzedającym, a kupującym, a dokument sprzedaży - to już inna "broszka".
W tym przypadku możesz zgłosić do Allegro:
- udostępnienie danych do logowania innej osobie (klient serwisu)
- zakup na FV przez firmę wykonującą usługi z danymi klienta
- Allegro bardzo łatwo może sprawdzić dane IP kupującego i składającego reklamację
- Z wypowiedzi wynika, że Allegro również bardzo łatwo może sprawdzić wiarygodność składającego reklamację
- Więc sprawa bardzo prosta - Allegro dzwońcie do klienta, wyjaśniajcie sprawę, jak nie potraficie jej wyjaśnić - to stańcie po stronie sprzedawcy.
- W tej sytuacji to sprawa jest bardzo jasna i oczywista, przecież wszyscy widzą i wiedzą o co chodzi (no, może oprócz serwisu Allegro ) - mija 2 lata, więc trzeba wymienić lampy w kolejnym aucie lub tym samym, bo po co mają być 2-letnie, skoro mogą być nowe?
Znając życie, to jak sprzedawca odpowiednio nie zadziała, to albo on zapłaci te 7 tys. za lampy, albo to my wszyscy za nie zapłacimy.
@BMW-CARPARTS24- sprawa jest trudna , ale nie bez wyjścia , jedyna droga to wezwanie klienta do odesłania rzeczy na reklamację przekazanie mu etykiety do zwrotu i ekspertyza , ew. naprawa lub wymiana .Jeśli serwis stwierdzi uszkodzenie z winy klienta lub nie będzie chciał odesłać produktu reklamację odrzucasz .Musisz mieć wszystko na piśmie , nie ma nic na telefon .
Dziękuję za twoją odpowiedź. Problem polega na tym że jedyną opcją sprawdzenia czy lampy działają czy nie, jest wymagane przyjazd autem z lampami ponieważ lampy zawierają moduły które uruchamiają lampy z systemu auta. Do modułów trzeba wpisać vin auta i wtedy jest adaptacja lamp i możliwość sprawdzenia czy są sprawne czy nie sprawne i ewentualna diagnostyka. Same lampy nie jesteśmy w stanie sprawdzić musi być podłączone do auta.
@kostas11 sprzedawca odniósł się w terminie do zgłoszonej reklamacji, właściciel auta doskonale wie jak montuje się części w bmw
cyt: Do modułów trzeba wpisać vin auta i wtedy jest adaptacja lamp i możliwość sprawdzenia czy są sprawne czy nie sprawne
takiego produktu nie można sprawdzić i zdiagnozować poza serwisem samochodowym wyposażonym w dedykowany sprzęt bmw
to są produkty ściśle zintegrowane z samochodem -był tutaj niedawno wątek o zwrotach konsumenckich czegoś takiego - komputera samochodowego.
Odrzuć reklamacje z w/w powodu, wskazałeś kupującemu lokalny serwis, gdzie mógł bezpłatnie sprawdzić towar i reklamować, możesz też poprosić o odesłanie produktu z wymogiem by kupujący odesłał sprzęt w stanie umożliwiającym sprawdzenie (zresetował ustawienia lamp)
Kolejny problem, który ignoruje allegro to beneficjent umowy - reklamacje może złożyć tylko bezpośredni nabywca towaru - kto jest tutaj nabywcą - właściciel konta czy firma innej osoby na którą wystawiono fakturę?
tutaj też jest pole do odrzucenia reklamacji lub uznania ją za bezprzedmiotową, tym bardziej, że jak @BMW-CARPARTS24- u kupującego jest problem z tożsamością użytkownika konta.
z własnych doświadczeń wiem, że allegro nie radzi sobie z tematem używania kont w serwisie, przez inne osoby, niż te które zawierały z serwisem umowy na jego prowadzenie
uzyskaj od kupującego w dyskusji bezpośrednie informacje z kim tam korespondujesz i kiedy wystąpiła w/w wada oraz kto i gdzie montował te lampy i vin auta - czy te informacje nie są wysyłane bezpośrednio do bmw?
Bardzo dziękuję za Twoją odpowiedź.
Mam udokumentowane że prowadzę rozmowę nie z właścicielem konta tylko z osobą gdzie nadane były lampy i dane do faktury.
Dyskusja cały czas się toczy. Jak przekazałem informację o specjalistycznej firmie z którą mamy współpracę, że po umówionym wcześniej terminie będzie można odstawić auto lub jak nie będzie miał czasu to elektronik przyjedzie pod wskazany adres gdzie stoi auto. Klient napisał w dyskusji Czy komuś przekazałem jego dane kontaktowe - ewidentnie kupującemu nie zależy na rozwiązaniu problemu z lampami. Jestem przekonany że kupujący nie ma dobrych intencji, gra na czas, na moje 4 wiadomości mające na celu szybką pomoc - jeżeli problem z lampami to wnioskuję że poważna sprawa i nie może użytkować auta. Zależy mi na pomocy klientowi jeżeli naprawdę potrzebuje pomocy ale na cwaniaków mam uczulenie. Jak wyrazi chęć przyjechania autem do wskazanego przeze mnie serwisu wymienię mu moduły lamp w ostateczności dostanie nowe lampy. Ale widzę że zasłania się allegro protect i allegro upewnia go w przekonaniu że dostanie pieniądze.
"Rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez prawo" 😉
Dziękuję za Twoją odpowiedź.
Konto zarejestrowane na Jan [edycja] a dane faktury i adres do wysyłki na Jan [edycja] Consulting. Czy pomimo tego zakupu dokonał prywatny klient czy firma na którą poszła faktura i adres do wysyłki.
@BMW-CARPARTS24- f v pisana na osobę prywatną czy podany był nip nabywcy ?
Faktura na osobę fizyczną consultingową z NIP-em.
@BMW-CARPARTS24- sprawdź po nip-ie tu Przeglądanie wpisów | Ceidg.gov.pl - Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej co to za firma , podał nip to zakup na cele firmowe . Jeśli jest to JDG to trudno musisz potraktować zakup jako konsumencki , jeśli jest to spółka wyślij ich na drzewo lub hmmm.... do gwaranta .
Witam serdecznie. Jest to jednoosobowa działalność gospodarcza consultingowa związana z edukacją.
@BMW-CARPARTS24- czyli używa auta w firmie więc zakup nie konsumencki. Dwa kto i jak zglosił reklamację? Trzy uzywaj @i wybieraj nick któremu odpisujesz
Bardzo dziękuję za Twoją wiadomość.
@BMW-CARPARTS24- sprawdź dokładnie cały wpis , jeśli jego działalność nie ma związku z motoryzacją musisz potraktować transakcję jako konsumencką .
Bardzo dziękuję za cenną informację