Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej mam pytanie?
Dostałam uszkodzony towar, zgłosiłam do sprzedającego ale nie uznał rekalacji mówiąc że to wina przewoźnika. Zamawiałam przez allegro smart ( allegro pocztex) otworzyłam dyskusje z pracownikiem allegro ale jedyna odpowiedzieć że jest przykro i mam złożyć reklamację do przewoźnika ale to jest przez allegro smart i co w takim wypadku z allegro protect
Protokół szkody wypełniłaś? Jak nie to przyznałaś ze paczka doszła w dobrym stanie. Tak to niestety działa. Project jest gdyby Cię ktoś np oszukał, nie wysłał towaru itp. Paczka uszkodzona z winy przewoźnika raczej się do tego nie kwalifikuje. Tu obowiązuje protokół szkody i reklamacja u przewoźnika. Wiadomo przy drobniejszych rzeczach często sprzedający najpierw zwracają kasę, a potem reklamują żeby uniknąć nie potrzebnych sporów ale tylko ich dobra wola.
@aga-100 sprawa jest nieco skomplikowana bo smart nie ma z tym nic wspólnego , istotą jest czy zakup był od firmy czy od osoby prywatnej W przypadku zakupu od firmy to przedsiębiorca odpowiada za przesyłkę do chwili jej doręczenia natomiast po stwierdzeniu uszkodzenia należy spisać z przewoźnikiem protokół szkody porobić zdjęcia i wraz z nimi odesłać do sprzedawcy uszkodzony produkt .
Sprzedawca prywatny odpowiada za towar do chwili przekazania go przewoźnikowi i w takim przypadku po spisaniu protokołu szkody składasz reklamację u przewoźnika i czekasz na decyzję I!! , albo otrzymujesz odszkodowanie , albo w przypadku stwierdzenia przez przewoźnika niewłaściwego pakowania przez nadawcę domagasz się od tegoż rekompensaty.
Protect ?...hmmm , kontynuuj dyskusję .
@aga-100 Widzimy że tworzy nam się nowy obyczaj: sprzedający wysyła szmelc a potem domaga się aby kupujący składał reklamację przewoźnikowi nawet nie pytając czy przesyłka była uszkodzona czy nie.
A Allegro wspiera tą nową tradycję bo to oszczędność na kosztach.
Po prostu domagaj się zwrotu pieniędzy w dyskusji, a na przyszłość omijaj Allegro.
@br. nie masz najmniejszych podstaw żeby pisać takie farmazony , jako ripostę do Twojej wypowiedzi napiszę ,, Widzimy że tworzy nam się nowy obyczaj: kupujący przy pomocy dyskusji czy oceny bezzasadnie próbuje wymusić na sprzedawcy wysyłkę nowego towaru lub gratyfikację ,,
@aga-100 to co napisałem nie jest kierunkowane do Ciebie i nie ma nic wspólnego z sytuacją , która Cię spotkała .
@mdrogeria Przeczytaj co napisała @aga-100 :
"...zgłosiłam do sprzedającego ale nie uznał rekalacji mówiąc że to wina przewoźnika."
Sprzedający powinien mieć tytuł jasnowidza, ty zresztą też do takiego tytułu pretendujesz.
Sprzedający jeszcze przed wysyłką wiedział że to będzie wina przewoźnika.
@br. Jak jestem pewien że wysyłam coś w pełni sprawnego i odpowiednio zabezpieczonego na czas transportu to mogę być pewien że za uszkodzenie odpowiada dostawca a jak to być może był zakup od sprzedawcy prywatnego to sam przepis mówi kto składa reklamację - nabywca.
@br. Jak to prywatny sprzedający i zna trochę przepisy prawa to zawsze powie że to wina przewoźnika więc czemu się dziwisz druga rzecz napisała że pracownik allegro powiedział żeby złożyła reklamację do przewoźnika w dyskusji czyli wskazuje to na prywatnego sprzedawcę
@az1rael Wcale nie wskazuje na prywatnego
"...że jest przykro i mam złożyć reklamację do przewoźnika"
To jest typowa wypowiedź pracownika Allegro, to podsumowanie dyskusji, to niczego nie wskazuje.
Prawdopodobnie termin złożenia reklamacji (do przewoźnika) dawno upłynął więc zarówno sprzedający jak i Allegro świadomie spuszczają kupującą "na drzewo"
I to jest problem, nie jest problemem kto ma rację lecz jak dyskusja Allegro rozwiązuje problemy.
Są 2 warianty
1 zakup od prywatnej osoby tj składasz reklamację do przewoźnika samemu wraz z protokołem szkody na którego wypełnienie masz 7dni od dnia doręczenia. Po 7 dniach reklamację przewoźnik uwali powołując się na prawo pocztowe art doręczenie bez zastrzeżeń. Reklamację składasz przez str internetową przewoźnika i ma on 30dni na rozpatrzenie.
2 zakup od firmy wtedy albo składasz jw reklamację sama lub scedujesz ten obowiązek na sprzedawcę ale w ciągu tych 7dni masz mu udostępnić paczkę tj opakowanie/ towar/ dowód zakupu i oświadczenie z allegro że zrzekasz się dochodzenia roszczenia reklamacyjnego na jego rzecz.
Jak nie ogarniesz problemu do 7 dni w obu przypadkach reklamację ci uwalą i zostajesz z rozwalonum towarem tj roszczenie co do wydania nowego towaru zostanie uwalone przez sprzedawcę i/lub przewoźnika za niedopełnienie obowiązku złożenia reklamacji za uszkodzenie w transporcie
@aga-100 Napisz nam od kogo ten zakup bo tu zaczynają już filozofować.
kupiłam towar od firmy
@aga-100 To wówczas jak zgłosiłaś do sprzedającego to On musi Ci wysłać w pełni sprawny towar, to on odpowiada za towar do chwili odbioru i nie rozumiem ze każe Ci czekać jakieś tam 30dni i składać reklamację. Po 14dniach dyskusję odznacz jako nie rozwiązaną i masz wniosek do Allegro Protect, sprzedającemu należy się odpowiedni komentarz.
Kupiłam towar od firmy. Karton nie był uszkodzony natomiast już drapak tak. Od razu skontaktowałam się ze sprzedawcą i otrzymałam odpowiedź, że to wina kuriera bo to wandale i może mi zaproponować naprawę we własnym zakresie bo z kurierami nie wygram. Mam zakupić sobie nowe kołki i on mi powie jak dokrecić, warto dodoać ze do wymaga ode mnie rozcięcia materiału
@aga-100 Świetny opis sytuacji, czy kurs stolarstwa też ci zasponsoruje sprzedający?
Powoli potwierdza się wiec moja "farmazonowa" teza że sprzedający od początku wiedział co jest uszkodzone.
Warto stwierdzić fakt, że towar został źle zabezpieczony do transportu. Nie trzeb być specjalistą aby stwierdzić że słupek wysokości 1,2 m przykręcony na 3 wkręty do podstawy może nie wytrzymać nawet małych wstrząsów podczas podróży jeśli był zabezpieczony tylko folią przezroczystą i to owinięty tylko 3 razy
@aga-100 widzę już, że w dyskusji sprzedający zaproponował już, abyś odesłała do niego ten przedmiot, więc to co polecam ze swojej strony to jeśli pojawią się jakiekolwiek inne komplikacje, kontynuuj dyskusję ze sprzedającym.
Tak właśnie spróbuje zrobić
@aga-100 @_HolaOla_ Biedny drapak, biedny kot... Tak właśnie wygląda wrabianie kupującego.
Po takiej przesyłce drapak będzie już dokumentnie roz****szony i teraz to będzie wina kupującej bo źle zabezpieczyła przesyłkę do transportu.
Przed wysłaniem sprzedający powinien dostarczyć kupującej "Instrukcję pakowania i wysyłki"
Bo kupujący nie musi absolutnie znać się na pakowaniu drapaka, natomiast sprzedający powinien się znać. Może jednak sprzedający powinien sam odebrać uszkodzony przedmiot ?
@aga-100 masz protokół szkody spisany do 7 dni od odbioru ???