anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

kawa z ekspresu DeLonghi

SewerynT
#7 Wielbiciel#

 

 

  

Kupiłem ekspres ciśnieniowy DeLongi ECAM 23.460.SB z oficjalnego sklepu Allegro. Po otrzymaniu rozpakowałem ustawiłem, podłączyłem zasilanie, nasypałem trochę kawy, zamontowałem filtr w zbiorniku na wodę oraz nalałem wody. Zbiornik zamontowałem w ekspresie. Włączyłem ekspres , ustawiłem język po czym miało nastąpić pierwsze uruchomienie - płukanie . Na wyświetlaczy  pokazał się komunikat o braku wody . Więc sprawdziłem co się dzieje i okazało się że woda leci z okolic pojemnika na wodę . Po sprawdzeniu okazało się że jest uszkodzony pojemnik na wodę a konkretnie odpadł  zaworek poprzez który z pojemnika trafia woda do ekspresu.  Ekspres oczywiście spakowałem i odesłałem do sprzedawcy czyli w tym przypadku do Allegro . Po kilku dniach otrzymałem odpowiedź że w ekspresie było zrobione 11 kaw i że nie wymienią mi przedmiotu na wolny od wad a pieniądze jeśli zwrócą to to pomniejszone o uszkodzenie. Ale ja nawet nie zdążyłem w pełni uruchomić tego ekspresu. Nie mówiąc o jakichkolwiek kawach. Te "11 kaw" to jakaś totalna bzdura wyssana z palca.

Zostałem totalnie zszokowany tą sytuacją.  To tak się teraz traktuje kupujących przez sprzedającego którym w tym przypadku jest Allegro  ?!

Nie wiem co sprzedawca w tan sposób chce osiągnąć . Ja bym chciał się w końcu napić kawy z ekspresu który kupiłem podobno nowy. Puki co ani ekspresu ani pieniędzy ani kawy !

 

 

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

komis-bell
#21 Demiurg#

@SewerynT „Nie jestem ekspertem do składania reklamacji.”

My to wszystko rozumiemy - naprawdę, ale niestety nieznajomość prawa szkodzi.

Jedyne co Cię tu ratuje to to, że dokonałeś zakupu na Allegro które jest prokonsumenckie i najpewniej odzyskasz pieniądze lub dadzą Ci nowy ekspres bez potrzeby użerania się z rzecznikami praw konsumenta i sądami.

Skutecznie odstąpiłeś od umowy i odesłałeś sprzedającemu uszkodzony towar zamiast złożyć reklamację i odesłać uszkodzony towar. 
Wbrew pozorom różnica pomiędzy tymi dwoma czynnościami jest ogromna i każda z nich rodzi swoje skutki prawne a ponadto powołanie się na jedną z tych czynności wyklucza możliwość skorzystania z drugiej. 
Zupełnie innym tematem jest ten delikatnie mówiąc niezbyt mądry formularz wyboru powodu zwrotu Allegro który kogoś niezorientowanego w temacie jak Ty faktycznie potrafi czasem wprowadzić w błąd. 

oznacz moderatorów

SewerynT
#7 Wielbiciel#

Tak czy siak należy mi się wolny od wad produkt.  

 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Pewnie, ale tak czy siak dobrze jest znać swoje prawa i obowiązki bo ich nieznajomość potrafi zaszkodzić jak sam widzisz. 
Nie martw się - sprawa najpewniej zakończy się dla Ciebie pozytywnie. 

oznacz moderatorów

excessively-frug
#12 Orędownik#

No i otrzymałeś przedmiot wolny od wad. Przecież Allegro jest poważną firmą, nie wysłało by używanego ekspresu, a ten który by pochodził ze zwrotu po pierwsze byłby sprawdzony przez odpowiedzialnego pracownika, a po wtóre wystawiony na sprzedaż jako produkt po zwrocie, a nie nowy.

Jak masz zaznaczone w ofercie w której dokonałeś zakupu, nowy? Jeśli tak to jednak Ty musiałeś wypić te  11 kaw i uszkodzić urządzenie zapewne, kto robi 11 kaw? Restauracja? Czy to urządzenie przeznaczone do użytku domowego czy gastronomio?

Teraz trzeba koszty pokryć i tyle.

Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
Andrzej Sapkowski, Krew elfów
oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

Kupiłeś jakiegoś grzmota po zwrocie konsumenckim. Często klienci kupują takie same sprzęty co posiadają w domu, podmieniają elemanty, zaparzacze, elektronikę ładnie pakują i zwracają. Na Zwrotach weryfikują tylko powierzchownie bo nikomu '"się nie chce" i na półkę do sprzedaży.

Nowy sprzęt licznik ma wyzerowany.

Czy opłacał się ten zakup? Sprawdzałeś cenę tego modelu w sklepie AGD tuż za rogiem?

oznacz moderatorów

SewerynT
#7 Wielbiciel#

Cena była atrakcyjna więc kupiłem. Ale może było tak jak piszesz że to był jakiś zwrot . Ewidentnie mam pecha 

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@SewerynT napisz do producenta czy możliwe jest, że nowy sprzęt ma na liczniku 11 zrobionych kaw, może się okazać, że to normalne i z takim stanowiskiem możesz wrócić do Allegro i prosić o pełna kwotę zwrotu.

Jeżeli to nie pomoże to zostaje reklamacja i próba udowodnienia, że nie jest to uszkodzenie mechaniczne tylko wada fabryczna urządzenia.

oznacz moderatorów

krejzole
#14 Krzewiciel#

 

taki przykład - wiesz ile kosztuje model ekspresu 657313rw na allegro - 3500 zł

ten sam model w sklepie AGD 3397 + 3kg kawy za free + 2 bajeranckie szklanki + 250 zł cashback'u na konto 

Sam expres w pięknym nowym opakowaniu- sam przecinasz dziewiczą taśmę fabryki

 

oznacz moderatorów