anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

kawa z ekspresu DeLonghi

SewerynT
#7 Wielbiciel#

 

 

  

Kupiłem ekspres ciśnieniowy DeLongi ECAM 23.460.SB z oficjalnego sklepu Allegro. Po otrzymaniu rozpakowałem ustawiłem, podłączyłem zasilanie, nasypałem trochę kawy, zamontowałem filtr w zbiorniku na wodę oraz nalałem wody. Zbiornik zamontowałem w ekspresie. Włączyłem ekspres , ustawiłem język po czym miało nastąpić pierwsze uruchomienie - płukanie . Na wyświetlaczy  pokazał się komunikat o braku wody . Więc sprawdziłem co się dzieje i okazało się że woda leci z okolic pojemnika na wodę . Po sprawdzeniu okazało się że jest uszkodzony pojemnik na wodę a konkretnie odpadł  zaworek poprzez który z pojemnika trafia woda do ekspresu.  Ekspres oczywiście spakowałem i odesłałem do sprzedawcy czyli w tym przypadku do Allegro . Po kilku dniach otrzymałem odpowiedź że w ekspresie było zrobione 11 kaw i że nie wymienią mi przedmiotu na wolny od wad a pieniądze jeśli zwrócą to to pomniejszone o uszkodzenie. Ale ja nawet nie zdążyłem w pełni uruchomić tego ekspresu. Nie mówiąc o jakichkolwiek kawach. Te "11 kaw" to jakaś totalna bzdura wyssana z palca.

Zostałem totalnie zszokowany tą sytuacją.  To tak się teraz traktuje kupujących przez sprzedającego którym w tym przypadku jest Allegro  ?!

Nie wiem co sprzedawca w tan sposób chce osiągnąć . Ja bym chciał się w końcu napić kawy z ekspresu który kupiłem podobno nowy. Puki co ani ekspresu ani pieniędzy ani kawy !

 

 

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

komis-bell
#21 Demiurg#

@SewerynT Pytanie zasadnicze. Jaką przyczynę zwrotu zaznaczyłeś z dostępnych poniżej?


Zrzut ekranu 2022-12-13 173419.jpg

oznacz moderatorów

SewerynT
#7 Wielbiciel#

Niezgodny z opisem

Otrzymałem uszkodzony produkt.

 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@SewerynT Niestety ale popełniłeś podstawowy błąd.


Wybrałeś 'odstąpienie-niezgodne z opisem' czyli z formalnego punktu widzenia złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy - w tym wypadku Ty odpowiadasz za obniżenie wartości towaru.

Prawidłowo powinieneś złożyć reklamację - wtedy sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej.

Odstąpienie i reklamacja to dwie zupełnie różne czynności o zupełnie różnych skutkach prawnych o czym właśnie się przekonałeś.
Może uda się to odkręcić 🙂

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@SewerynT W dyskusji zostałeś dokładnie poinformowany o tym, że należy w formularz zwrotu zaznaczyć reklamację. W formularzu zaznaczyłeś jednak zwrot, dlatego sprawa systemowo jest rozpatrywana jako zwrot. Wypowiedz się w dyskusji ponownie i złóż reklamację na ten produkt. 

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

@ko_alka przy okazji - czym dokładnie jest "oficjalny sklep Allegro" -  tzn. widzę https://allegro.pl/uzytkownik/Allegro/oceny i kojarzę coś o Strefie Marek, ale gdzie znaleźć więcej informacji o strukturze/ podziale sklep/ portal? Polecisz jakiś zewnętrzny link? - (bardzo pouczające to forum, ale wolałbym już wyjść 😉

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@wiekszy Jest to Oficjalny Sklep Allegro, na którym jest prowadzona sprzedaż na takich samych zasadach, jak inni sprzedający w serwisie: https://allegro.pl/uzytkownik/Allegro 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Napisze a większość "starych wyjadaczy" z pewnością to potwierdzi, Nie, nie są traktowani tak samo kupujący jak kupią przez sklep Allegro, wiele razy o tym tu było pisane i to czytaliśmy. Oczywiści kupujący powinien reklamować ale ile to było sytuacji o tym ze pisali jako zwrot i ......przyczyna zwrotu.

oznacz moderatorów

SewerynT
#7 Wielbiciel#

A to jest odpowiedź z oficjalnego sklepu w którym zakupiłem podobno nowy wolny od wad ekspres. 

"Dzień dobry, otrzymałam informację, że przy odstąpieniu nie ma takiej możliwości, jeżeli chodzi o zareklamowanie produktu, możemy zaproponować naprawę płatną, gdyż jest to uszkodzenie mechaniczne. Bardzo proszę o informację czy chciałby Pan skorzystać z reklamacji, czy pozostaje przy odstąpieniu z pomniejszeniem zwrotu. Pozdrawiam Oliwia [edytowano]"

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak działa oficjalny sklep Allegro, dobrze że to wszystko tu czytam i omijam go szerokim lukiem, ale ...moja rada napraw jak uważasz że jest dla Ciebie odpowiedni, możesz także spróbować zrezygnować ze zwrotu i sprawdzić ile kosztuje taka naprawa poza Allegro, może zakupienie tego pojemnika?🤔

oznacz moderatorów

SewerynT
#7 Wielbiciel#

Ale czy na tym ma polegać kupowanie "nowego" produktu że mam sobie naprawiać jak otrzymam uszkodzony ? Ja osobiście gdybym komuś sprzedał wadliwy produkt to wysłałbym sprawny zamiennik i koniec tematu. Klient byłby zadowolony z załatwienia sprawy . A  w moim przypadku temat widzę kwalifikuje się do sądu bo chyba tylko tam mogę domagać się jakiejś sprawiedliwości.

Ale wiem jedno iż pomimo iż dużo kupowałem z Allegro to już nigdy więcej nic od tych oszustów nie kupię ! Bo w Allegro nie ma czegoś takiego jak gwarancja!

 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@SewerynT Poprosiłam już o wypowiedź w tej dyskusji. 

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@ko_alka  Każdy inny sklep zostałby zmuszony do zwrotu pieniędzy kupującemu lub wysłania nowego produktu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Należało zapytać tu na forum wcześniej nas, albo poszukać informacji w internecie.

oznacz moderatorów

SewerynT
#7 Wielbiciel#

Ok może popełniłem jakiś błąd przy wyborze mojego problemu. Nie jestem ekspertem do składania reklamacji. Ale fakt jest taki że dokładnie opisałem co jest problemem oraz czego oczekuję.  I druga najważniejsza kwestią że Allegro próbuje przerzucić winę na kupującego poprzez te nieszczęsne "11 kaw" które ktoś podobno zrobił. Tylko w jaki sposób skoro ekspres ma uszkodzony pojemnik na wodę. Oraz tak naprawdę nie wiadomo czy reszta urządzenia jest sprawna .  W takiej oto sprawie jakaś kompetentna osoba z Allegro powinna pomóc rozwiązać problem 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie spotkałem jeszcze żadnego licznika który ma zero po zakupie!

oznacz moderatorów

SewerynT
#7 Wielbiciel#

Czyli mój ekspres miał fabrycznie nowy 11 kaw ?!  Tylko Allegro dzięki temu licznikowi próbuje narazić mnie na koszty sugerując że go używałem . W Polsce nie ma kultury obsługi klienta jak na zachodzie . U nas pierwsze co to kupujący jest winien i jak śmiał się odezwać i zareklamować produkt.

 

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@SewerynT Nie jestem ekspertem ale takie urządzenia zawsze są testowane jeszcze u producenta więc pewnie stąd te 11 kaw, tak samo jak w nowej „nieużywanej” pralce możesz znaleźć wodę, tak samo jak nowy samochód z salonu może mieć 10 km przebiegu itp. 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@SewerynT Mnie kiedyś tłumaczył jeden kolega co pracował w znanej sieciówce AGD jak to wygląda . Sprzęty wymagają sprawdzenia to też pracownicy sobie ważą w nich kawę czy przynoszą z domu pranie (w przypadku pralek) i na koszt sklepu robią sobie oszczędności. Tu też mógł być ten ekspres testowany lub był produktem którego ktoś kupił i oddał na reklamację bo dopatrzył się jakiejś wady . Sklepom najwygodniej jest spróbować go zepchnąć komuś innemu często stosując jakieś promocje.

oznacz moderatorów