Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem ekspres ciśnieniowy DeLongi ECAM 23.460.SB z oficjalnego sklepu Allegro. Po otrzymaniu rozpakowałem ustawiłem, podłączyłem zasilanie, nasypałem trochę kawy, zamontowałem filtr w zbiorniku na wodę oraz nalałem wody. Zbiornik zamontowałem w ekspresie. Włączyłem ekspres , ustawiłem język po czym miało nastąpić pierwsze uruchomienie - płukanie . Na wyświetlaczy pokazał się komunikat o braku wody . Więc sprawdziłem co się dzieje i okazało się że woda leci z okolic pojemnika na wodę . Po sprawdzeniu okazało się że jest uszkodzony pojemnik na wodę a konkretnie odpadł zaworek poprzez który z pojemnika trafia woda do ekspresu. Ekspres oczywiście spakowałem i odesłałem do sprzedawcy czyli w tym przypadku do Allegro . Po kilku dniach otrzymałem odpowiedź że w ekspresie było zrobione 11 kaw i że nie wymienią mi przedmiotu na wolny od wad a pieniądze jeśli zwrócą to to pomniejszone o uszkodzenie. Ale ja nawet nie zdążyłem w pełni uruchomić tego ekspresu. Nie mówiąc o jakichkolwiek kawach. Te "11 kaw" to jakaś totalna bzdura wyssana z palca.
Zostałem totalnie zszokowany tą sytuacją. To tak się teraz traktuje kupujących przez sprzedającego którym w tym przypadku jest Allegro ?!
Nie wiem co sprzedawca w tan sposób chce osiągnąć . Ja bym chciał się w końcu napić kawy z ekspresu który kupiłem podobno nowy. Puki co ani ekspresu ani pieniędzy ani kawy !
@SewerynT Pytanie zasadnicze. Jaką przyczynę zwrotu zaznaczyłeś z dostępnych poniżej?
Niezgodny z opisem
Otrzymałem uszkodzony produkt.
@SewerynT Niestety ale popełniłeś podstawowy błąd.
Wybrałeś 'odstąpienie-niezgodne z opisem' czyli z formalnego punktu widzenia złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy - w tym wypadku Ty odpowiadasz za obniżenie wartości towaru.
Prawidłowo powinieneś złożyć reklamację - wtedy sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej.
Odstąpienie i reklamacja to dwie zupełnie różne czynności o zupełnie różnych skutkach prawnych o czym właśnie się przekonałeś.
Może uda się to odkręcić 🙂
@SewerynT W dyskusji zostałeś dokładnie poinformowany o tym, że należy w formularz zwrotu zaznaczyć reklamację. W formularzu zaznaczyłeś jednak zwrot, dlatego sprawa systemowo jest rozpatrywana jako zwrot. Wypowiedz się w dyskusji ponownie i złóż reklamację na ten produkt.
@ko_alka przy okazji - czym dokładnie jest "oficjalny sklep Allegro" - tzn. widzę https://allegro.pl/uzytkownik/Allegro/oceny i kojarzę coś o Strefie Marek, ale gdzie znaleźć więcej informacji o strukturze/ podziale sklep/ portal? Polecisz jakiś zewnętrzny link? - (bardzo pouczające to forum, ale wolałbym już wyjść 😉
@wiekszy Jest to Oficjalny Sklep Allegro, na którym jest prowadzona sprzedaż na takich samych zasadach, jak inni sprzedający w serwisie: https://allegro.pl/uzytkownik/Allegro
Napisze a większość "starych wyjadaczy" z pewnością to potwierdzi, Nie, nie są traktowani tak samo kupujący jak kupią przez sklep Allegro, wiele razy o tym tu było pisane i to czytaliśmy. Oczywiści kupujący powinien reklamować ale ile to było sytuacji o tym ze pisali jako zwrot i ......przyczyna zwrotu.
A to jest odpowiedź z oficjalnego sklepu w którym zakupiłem podobno nowy wolny od wad ekspres.
"Dzień dobry, otrzymałam informację, że przy odstąpieniu nie ma takiej możliwości, jeżeli chodzi o zareklamowanie produktu, możemy zaproponować naprawę płatną, gdyż jest to uszkodzenie mechaniczne. Bardzo proszę o informację czy chciałby Pan skorzystać z reklamacji, czy pozostaje przy odstąpieniu z pomniejszeniem zwrotu. Pozdrawiam Oliwia [edytowano]"
Tak działa oficjalny sklep Allegro, dobrze że to wszystko tu czytam i omijam go szerokim lukiem, ale ...moja rada napraw jak uważasz że jest dla Ciebie odpowiedni, możesz także spróbować zrezygnować ze zwrotu i sprawdzić ile kosztuje taka naprawa poza Allegro, może zakupienie tego pojemnika?🤔
Ale czy na tym ma polegać kupowanie "nowego" produktu że mam sobie naprawiać jak otrzymam uszkodzony ? Ja osobiście gdybym komuś sprzedał wadliwy produkt to wysłałbym sprawny zamiennik i koniec tematu. Klient byłby zadowolony z załatwienia sprawy . A w moim przypadku temat widzę kwalifikuje się do sądu bo chyba tylko tam mogę domagać się jakiejś sprawiedliwości.
Ale wiem jedno iż pomimo iż dużo kupowałem z Allegro to już nigdy więcej nic od tych oszustów nie kupię ! Bo w Allegro nie ma czegoś takiego jak gwarancja!
@SewerynT Poprosiłam już o wypowiedź w tej dyskusji.
@ko_alka Każdy inny sklep zostałby zmuszony do zwrotu pieniędzy kupującemu lub wysłania nowego produktu.
Należało zapytać tu na forum wcześniej nas, albo poszukać informacji w internecie.
Ok może popełniłem jakiś błąd przy wyborze mojego problemu. Nie jestem ekspertem do składania reklamacji. Ale fakt jest taki że dokładnie opisałem co jest problemem oraz czego oczekuję. I druga najważniejsza kwestią że Allegro próbuje przerzucić winę na kupującego poprzez te nieszczęsne "11 kaw" które ktoś podobno zrobił. Tylko w jaki sposób skoro ekspres ma uszkodzony pojemnik na wodę. Oraz tak naprawdę nie wiadomo czy reszta urządzenia jest sprawna . W takiej oto sprawie jakaś kompetentna osoba z Allegro powinna pomóc rozwiązać problem
Nie spotkałem jeszcze żadnego licznika który ma zero po zakupie!
Czyli mój ekspres miał fabrycznie nowy 11 kaw ?! Tylko Allegro dzięki temu licznikowi próbuje narazić mnie na koszty sugerując że go używałem . W Polsce nie ma kultury obsługi klienta jak na zachodzie . U nas pierwsze co to kupujący jest winien i jak śmiał się odezwać i zareklamować produkt.
mógłbym się powstrzymać, ale nie chcę
rozumiem OPa 😉
@SewerynT Nie jestem ekspertem ale takie urządzenia zawsze są testowane jeszcze u producenta więc pewnie stąd te 11 kaw, tak samo jak w nowej „nieużywanej” pralce możesz znaleźć wodę, tak samo jak nowy samochód z salonu może mieć 10 km przebiegu itp.
@SewerynT Mnie kiedyś tłumaczył jeden kolega co pracował w znanej sieciówce AGD jak to wygląda . Sprzęty wymagają sprawdzenia to też pracownicy sobie ważą w nich kawę czy przynoszą z domu pranie (w przypadku pralek) i na koszt sklepu robią sobie oszczędności. Tu też mógł być ten ekspres testowany lub był produktem którego ktoś kupił i oddał na reklamację bo dopatrzył się jakiejś wady . Sklepom najwygodniej jest spróbować go zepchnąć komuś innemu często stosując jakieś promocje.