anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto ponosi koszty wysylki towaru przy złożeniu reklamacji

MAMY ROZWIĄZANIE!
Client:47408920
#8 Zapaleniec#

Otrzymany towar z Chin zgłoszony do reklamacji (niezgodność towaru z opisem) ,przyszedł sprzęt zupełnie inny niż było w ofercie. W otwartej dyskusji proszę o wysłanie towaru zgodnie z ofertą w przeciwnym razie 100% zwrot poniesionych kosztów. Sprzedawca proponuję wysłanie przedmiotu na koszt kupującego. Czy ja powinnam pokrywać koszty wysyłki za towar który mi nie odpowiada?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20
kostas11
#21 Demiurg#

@Client:47408920 Sprzedawca ma odebrać na swój koszt ( podesłać kuriera lub opłaconą etykietę ) napisz w dyskusji że czekasz na kuriera lub etykietę do nadania 😄

Tu masz ustawę na którą się powołaj 

Art. 43d. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego
naprawy lub wymiany.

5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub
wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Client:47408920
#8 Zapaleniec#

właśnie napisałam żeby wysłano mi zwrotną etykiety odpowiedzi nie otrzymałam , i na kolejne moje pytanie kto poniesie koszty przesyłki, napisal że ja

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Client:47408920 złożyłeś reklamację, masz ustawę, poczekaj 14 dni, reklamacja uznana, wyślesz wniosek Protect 🙂

A składałeś reklamację przez formularza, tam sprzedawca po swojej stronie musi wybrać czy odbiera czy rozpatruje reklamację bez odbierania towaru 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Client:47408920
#8 Zapaleniec#

a co mam zrobić ze sprzętem  ?

oznacz moderatorów
Client:47408920
#8 Zapaleniec#

Zwróciłam się o pomoc do Allegro że sprzedawca nie zobowiązuje się do pokrycia kosztów zwrotnej przesyłki  nie mam jeszcze odpowiedzi 

oznacz moderatorów
MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @Client:47408920. Sprzedający jest zobowiązany odebrać od Ciebie towar na własny koszt. Informację na ten temat znajdziesz tutaj oraz tutaj

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
Client:47408920
#8 Zapaleniec#

sprzedawca odmawia ponosić koszty zwrotnej przesyłki 

oznacz moderatorów
Client:47408920
#8 Zapaleniec#

po otrzymaniu przesyłki odrazu złożyłam reklamację na Allegro przez formularz 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Client:47408920 no i poczekaj, co ze sprzętem, nie teraz pora o tym myśleć, jak nie odbierze, a dostaniesz kasę od allegro lub niego, wyznaczysz sprzedawcy ostateczny termin na odbiór i zutylizujesz 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Client:47408920
#8 Zapaleniec#
  • Dziękuję za doradztwo. Pozdrawiam. 
oznacz moderatorów
MiMary
Moderatorka
Moderatorka

@Client:47408920, niedawno nasza doradczyni wypowiedziała się w trwającej Dyskusji i poprosiła sprzedającego o przesłanie etykiety lub zamówienie kuriera po odbiór towaru. Proszę o chwilkę cierpliwości, sprzedający powinien ustosunkować się do naszej wiadomości w Dyskusji. 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
Client:47408920
#8 Zapaleniec#
  • Dziękuję za doradztwo, otrzymałam już pomoc od Allegro. Pozdrawiam 
oznacz moderatorów
Client:47408920
#8 Zapaleniec#

moj sprzedawca odmawia odebrania towaru na swój koszt 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Client:47408920 po 14 dniach reklamacja i roszczenia zostaną uznane, będziesz miał wniosek do Protect i dostaniesz odszkodowanie od Allegro 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Client:47408920
#8 Zapaleniec#

zgłosiłam zwrot towaru, sprzedający(z Chin) odmawia odebrania towaru na swój koszt, doradca z Allegro w naszej dyskusji rozkłada ręce zwracając do mnie : bardzo im przykro że sprzedający odmawia odbiór zamówienia na reklamację. W takiej sytuacji proszę aby odesłał pan zamówienia samodzielnie do sprzedającego. Jeśli sprawa nie zakończy się pomyślnie, to mamy rozwiązanie. Zwrócimy Panu pieniądze z Allegro Protect. Pytanie, czy Protect Zwróci za przesyłkę też?  Informacja do sprzedającego żeby udostępnił adres zwrotu.

oznacz moderatorów
MiMary
Moderatorka
Moderatorka

@Client:47408920, sprzedający powinien w ciągu 24 godzin podać w Dyskusji pełny adres do zwrotu. Jeśli tego nie zrobi, poproś o pomoc doradcy w Dyskusji. Allegro Protect w tej sytuacji również pokryje koszty wysyłki towaru.  

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
Client:47408920
#8 Zapaleniec#

a co z ustawą ?

Tu masz ustawę na którą się powołaj 

Art. 43d. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego
naprawy lub wymiany.

5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub
wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt

oznacz moderatorów
MiMary
Moderatorka
Moderatorka

@Client:47408920, wielokrotnie informowaliśmy sprzedającego o konieczności odebrania towaru na jego koszt - niestety bez skutku. Nie mamy możliwości wymuszenia na nim wygenerowania etykiety/zlecenia podjazdu kuriera.
Poprosiłam doradcę o wypowiedź w Dyskusji, aby ustalić, czy na tym etapie możemy już zaproponować i rozpatrzyć wniosek Allegro Protect. Proszę o chwilę cierpliwości, niedługo otrzymasz dalsze informacje w Dyskusji. 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
MiMary
Moderatorka
Moderatorka

@Client:47408920, przed chwilą przesłaliśmy w Dyskusji link do wniosku Allegro Protect. Zachęcam do jego wypełnienia.  

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów