Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem laptopa z fakturą VAT, sprzedawca wysłał inny model, otworzył zwrot, wkleił i odesłał laptopa z powrotem do sprzedawcy , a on zabrał laptopa i nie zwrócił pieniędzy. Co to????! Jak tak?
@Andrzejsklepp ile czasu minęło od odstąpienia ??? Sprzedawca ma do 14 dni na zwrot pieniędzy od odstąpienia 🙂
@Andrzejsklepp Jeżeli odesłałeś i minęło 14 dni to otwórz dyskusję, Allegro Ci pomoże: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@Andrzejsklepp na koncie, z którego piszesz nie widzę takiego zakupu, czy możesz podać na jakim koncie to było i podać numer zamówienia?
Nie do końca rozumiem, kupiłeś laptopa i reklamowałeś go, bo to nie był ten model, który zamawiałeś, a sprzedający odesłał laptopa do kogo? Nie było tu czego naprawiać i powinieneś otrzymać przedmiot jaki zamawiałeś.
Napisz proszę coś więcej, będzie mi łatwiej się rozeznać 🙂
@la_nika
Nie do końca rozumiem, kupiłeś laptopa i reklamowałeś go, bo to nie był ten model, który zamawiałeś, a sprzedający odesłał laptopa do kogo?
Sprzedający nie odsyłał laptopa.
Jeżeli Kupujący faktycznie złożył reklamację to nie wiadomo jakie żądanie w nim zgłosił (wymiana/obniżenie ceny/etc.) - bo formularz Allegro nie zapewnia należytego komfortu i bezpieczeństwa konsumentów i nie zapobiega przed możliwością złożenia niekompletnego zgłoszenia reklamacyjnego (bez wskazania żądania).
Allegro mnoży ilość pytań w ankiecie o powód odesłania zamiast w przypadku reklamacji wymagać (obligatoryjnego dla skuteczności składanej reklamacji): podania przez Kupującego żądań wobec sprzedającego w związku ze składaną reklamacją.
@Andrzejsklepp
Z jakiego powodu odesłałeś laptopa: złożyłeś sprzedającemu reklamację, czy wybrałeś odstąpienie od Umowy z Art. 27 UoPK ?
@A3dam z tymi formularzami to masakra, opiszę Ci co ostatnio wyczaiłem 😞
Klient, nie wiem jak to nazwać ale wiesz o co chodzi zwrot, dwa przedmioty, przy jednym zaznaczył nie pasuje, bez przyczyny a drugi produkt że był uszkodzony. Wszystko gra tyle że jak klikam generuj zwrot mam na druku tylko produkt pierwszy że odstąpił a co z drugim ??? Tak jak piszesz do tego nie ma żadnego pisma, żądań. Więc zgodnie z prawem powinienem oddać za pierwszy produkt a drugi dopytać się lub wysłać bez uszkodzeń. Tak właśnie działają @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Wasze formularze po zmianach do których zgłaszałem pomysł i został rozwiązany a raczej bardziej zagmatwany, bo nie podzieliliście tego na dwie kategorie Odstąpienie - Reklamacja 😞
Dziękuję @kostas11 że podzieliłeś się tym przypadkiem. Przekaże go do zespołu, który zajmuje się polityką zwrotów.
W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem wydaje mi się zapytanie kupującego jakie jest jego roszczenie, a jeśli to zwrot to ręczne zlecenie w zakładce Zamówienia. Tam możesz zaznaczyć, za które produkty z zamówienia chcesz zwrócić wpłatę.
@la_nika wysłałem Ci na maila jak to wygląda od strony sprzedawcy 😞 nawet nie mam co dać księgowej bo oddałem całość a na zwrocie mam tylko 3 produkty 😞
A zgodnie z prawem mogłem oddać za 3 produkty zwrócone a ten uszkodzony niezwłocznie wymienić i odesłać, tyle że była by zadyma 😞
Na szczęście ostatni taki przypadek miałem w grudniu, ale jak sprzedawcy mają po kilka w tygodniu takich zwrotów ala reklamacja to im współczuję 😄
@kostas11
Nie masz prawa składać oświadczeń woli "za" konsumenta.
Masz prawo zwrócić się do kupującego z żądaniem uzupełnienia reklamacji pod rygorem odrzucenia jej z powodów formalnych albo odrzucić niekompletną reklamację z powodów formalnych i przystąpić do jej ponownego rozpatrzenia po otrzymaniu kompletu informacji od konsumenta.
A co ma zrobić konsument, który dokonał zakupu u przedsiębiorcy znającego i przestrzegającego litery prawa ale będącego pod presją czasu na rozpatrzenie reklamacji ?
Dlaczego Allegro komplikuje konsumentom proces zgłoszenia zamiaru odesłania rzeczy (np. rozbudowując niepotrzebnie obowiązkową ankietę dotyczącą wskazania powodu zwrotu w sytuacji gdy przy odstąpieniu od Umowy z Art. 27 UoPK podanie powodów odstąpienia nie jest wymagane (tzw. odstąpienie bez podania przyczyny) przy jednoczesnym pominięciu obowiązku spoczywającym na konsumencie: wskazania żądań w zgłoszeniach zwrotów z powodu reklamacji?
Zignorowanie tego jest przejawem działania na szkodę konsumentów:
- wnosi istotne ryzyko odrzucenia wadliwie złożonej reklamacji i konieczność złożenia jej po raz kolejny, tym razem już samodzielnie (bo Serwis nie pozwoli na kolejną reklamację tej samej rzeczy złożoną przez Allegro).
- niepotrzebnie znacznie wydłuża czas załatwienia reklamacji wobec konieczności złożenia jej ponownie lub (w najlepszym przypadku) oczekiwaniu na uzupełnienie jej w oparciu o zadane przez sprzedającego pytania i uzyskane na nie odpowiedzi.
Tak właśnie działają @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Wasze formularze po zmianach do których zgłaszałem pomysł i został rozwiązany a raczej bardziej zagmatwany
la_nika napisała:
Przekaże go do zespołu, który zajmuje się polityką zwrotów.
Zespół zajmujący się polityką zwrotów otrzymał przez te klika miesięcy olbrzymią ilość materiału uzasadniającego konieczność natychmiastowej korekty formularzy zwrotów.
Można odnieść wrażenie, że ów zespół prawdopodobnie jednak zbyt dużo czasu poświęca polityce zamiast rozwiązywaniu faktycznych problemów (dotykających zarówno konsumentów jak i sprzedawców) wywołanych funkcjonowaniem formularzy zwrotów w obecnej postaci.
@A3dam masz rację zwrot to nie reklamacja czy odstąpienie a dostałem tylko do jednego produktu po wydrukowaniu :
"Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014r. poz.
827) odstępuje od umowy sprzedaży następujących towarów:"
A przy drugim z dopiskiem, nie mam nic 😞
"Powód zwrotu: produkt uszkodzony, ale paczka jest cała"
Czyli muszę albo czekać na decyzję albo dopytywać ???
A ja oddałem za całość i olałem było taniej niż dosyłać produkt 😄
@kostas11
zwrot to nie reklamacja czy odstąpienie
ZWROT (czyli odesłanie) rzeczy może być konsekwencją złożenia oświadczenia o odstąpieniu z Art. 27 UoPK (jak zacytowałeś powyżej) albo złożenia reklamacji.
Wypełniając formularz ZWROTu na Allegro Kupujący musi wybrać pomiędzy ODSTĄPIENIEM a REKLAMACJĄ składając w ten sposób swoje oświadczenie woli.
Czyli muszę albo czekać na decyzję albo dopytywać ???
W przedstawionym przez Ciebie przypadku: Kupujący wybrał dla drugiego przedmiotu drogę reklamacyjną (co do tego nie ma wątpliwości i nie musisz czekać na decyzję, ani o nią dopytywać - bo tę Kupujący już podjął).
Masz jednak obowiązek w przewidzianym terminie ustosunkować się do reklamacji (nawet tej niekompletnej). Masz również prawo wezwać konsumenta do jej uzupełnienia.
Praktyka wskazuje, że najwięksi sprzedawcy detaliczni najczęściej czekają na samodzielne uzupełnienie braków formalnych przez konsumenta, a w przypadku braku uzupełnienia zgłoszenia przed upływem 14-dniowego terminu odrzucają tego typu reklamacje z powodów formalnych jednocześnie informując konsumenta, że rozpatrzą ponownie po uzupełnieniu braków.
Nie mam pełnej wiedzy jak wygląda to na Allegro, ale np. w opisywanych tu przypadkach: samodzielne uzupełnienie przez konsumenta braków formalnych w składanej reklamacji praktycznie nie występuje. Dlatego w mojej opinii tym ważniejsze jest doprowadzenie formularza ZWROTu na Allegro do postaci czytelnej i kompletnej, a której to postaci Serwis konsekwentnie zdaje się unikać.
@A3dam wiem że jest bałagan z tym formularzem i największy problem maja kupujący bo nie są poprawnie poinstruowani co robią, popraw mnie jak się mylę ale z tego co piszesz kupujący złożył reklamację wybierając "Powód zwrotu: produkt uszkodzony, ale paczka jest cała"
Czyli złożył reklamację i ja zgodnie z tym co jest w ustawie, mogłem niezwłocznie my wysłać produkt bez wad:
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
Ale jak znam życie to kupujący chciał oddać wszystko tylko byle jak i bez przemyślenia pozaznaczał co leci 😞 a wiem to z tego powodu że klient w tym przypadku dokonał zwrotu ( jeden produkt reklamacja i drugi odstąpienie ) i po chwili zakupił to samo 😄
@kostas11
Kupujący mógł jednak mieć chęć korzystać z praw zawartych w Art 561 kc. (a nie cytowanego Art. 560)
1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
W takim przypadku miałbyś obowiązek, a nie tylko "możliwość": rzecz naprawić lub wymienić.
Ponadto w przypadku żądania obniżenia ceny Kupujący ma prawo oczekiwać otrzymania rzeczy z powrotem (nie odstąpił przecież od Umowy) i dodatkowo pewnej kwoty pieniędzy (wynikającej z obniżenia ceny).
Oddając mu pieniądze bez odstąpienia od Umowy wobec np. żądania konsumenta o obniżeniu ceny można przyjąć, ze uwzględniasz jego roszczenie i obniżyłeś cenę (tu: o 100%), a teraz jeszcze odeślij mu reklamowaną rzecz - wciąż pozostającą własnością kupującego.
W obliczu postępującej inflacji - kupujący może np. nie być zainteresowany odstąpieniem od Umowy zakupu reklamowanej rzeczy i zwrotem pieniędzy, ale np. wymianą rzeczy na wolną od wad.
Ale jak znam życie to kupujący chciał oddać wszystko tylko byle jak i bez przemyślenia pozaznaczał co leci
Kupujący pragnący po prostu zrezygnować z zakupu (odstąpić od Umowy) 2 rzeczy - rozsądnie rzecz oceniając - nie zaznacza przypadkowych ale różnych powodów odesłania dla każdej z nich.
Nawet jakby przypadkowo pomylił odstąpienie z reklamacją - zrobiłby to konsekwentnie dla obu rzeczy tak samo.
Jeżeli kupujący wybrał dla każdej z rzeczy inny powód odesłania - to niezwykle trudno byłoby bronić tezy (nawet samemu kupującemu), np. że dokonany wybór był przypadkowy lub działaniem pod wpływem błędu.
Ja bardzo się dziwię tym - którzy usiłują Ci odpowiedzieć na ten "bełkot" . To co piszesz - nie ma po prostu żadnego sensu. Czy przeczytałeś to, co napisałeś, zanim wysłałeś post? - Chyba nie...