anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupiłem produkt niezgodny z opisem, jak skorzystać z POK?

bylove_pl
#1 Nowicjusz#

Witajcie,

Kupiłem na Allegro telefon, który miał być nowy (tak było podane w opisie), a nie był. Folia ochronna była przyklejana, przycisk wyglądał jak używany, telefon miał rysę - innymi słowy - był "odświeżany". Pewnie jakiś używany w nowej obudowie. Byłem skłonny to zaakceptować, ale okazało się, że:

  • Nie działa w nim Wi-Fi
  • Nie działają płatności zbliżeniowe
  • Nie słychać mnie kiedy do kogoś dzwonię

Zgłosiłem fakt do sprzedawcy, który powiedział, że "serwis" się tym zajmie (mam roczną gwarancję).

Dziś okazuje się, że

  1. Sprzedawca zażyczył sobie 650 zł za naprawę lub 390 zł jeśli dam najpierw pozytywny komentarz.
  2. Twierdzi, że telefon mi upadł i stąd wady. Zatem to moja wina.
  3. Nie odniósł się do problemów z głosem oraz tym, że w opisie była informacja, że telefon jest nowy.

To dziwne, bo informowałem go i napisałem, że te problemy były od początku i nie wynikają z upadku, ponieważ telefon mi nie upadł. Kiedy go odsyłałem nie nosił śladów upadku, zabezpieczyłem paczkę naprawdę porządnie.

Okazuje się, że od 2 lat wiele ludzi tak samo zostało oszukanych. Na wykop.pl jest wątek, w którym nawet ktoś z konta Allegro odpisuje, że zajmują się sprawą tego nieuczciwego sprzedawcy. Tymczasem ludzie piszą, że Pan ma już 3 konto, a gdy zadzwoniłem na komisariat policji w jego mieście, to policjanci od razu wiedzieli, że to o niego chodzi, bo dużo dostają skarg. W opiniach Google również jest pełno opinii, z których wynika, że za wady sprzętu zawsze winią kupującego.

Dlaczego od niego kupiłem? Bo podawał informację, że telefon jest nowy i miał dużo pozytywnych opinii na Allegro. Wiecie skąd te opinie? Ten Pan do sprzedawanych telefonów dołącza karteczki, że przedłuży gwarancję na zakupiony sprzęt dodatkowy rok, jeśli dostanie najpierw pozytywny komentarz . Czy takie praktyki są zgodne z prawem?

Oto co dalej:

  1. Zamierzam zlecić profesjonalną ekspertyzę sprzętu w autoryzowanym salonie (jeżeli mi go zwróci. Rozmawiałem już i wiem, że mogą taka usługę zrealizować.
  2. Chcę uruchomić Program Ochrony Kupujących - jak to zrobić?
  3. Zgłoszę na Policję oszustwo wraz z dowodami w postaci rozmów, screenów i opinii innych kupujących.
  4. Napiszę podanie do UOKiK aby zbadali tą sprawę.
  5. Rzecznik Praw Konsumenta zainteresuje się tym?
  6. Napiszę ogłoszenie, że szukam poszkodowanych przez tego Pana do pozwu zbiorowego do sądu.
  7. Wystąpię do sądu w sprawie o oszustwo z tytułu rękojmi. Zakup był na fakturę.
  8. Na koniec podzielę się tym z Internetem.

Coś jeszcze?

Jak to możliwe, że on nadal działa i dalej oszukuje ludzi? KILKASET ludzi okłamanych i nic się z tym nie da zrobić? Może wciąż otwierać nowe konta? Allegro! HALLO! Dlaczego pozwalacie na to oszutom?! Wstyd!

PRAWDZIWE opinie o sprzedającym:

https://www.wykop.pl/link/4582007/profian-trade-ostrzezenie-przed-zakupem-w-tym-sklepie

https://www.pepper.pl/dyskusji/uwaga-na-oszusta-gepard-mobilian-profian-trade-334276

https://forum.android.com.pl/topic/371899-uwaga-na-oszusta-gepard-mobilian-profian-trade

https://opiniak.com/opinie/profian-trade-pl,2

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

xyz96
#21 Demiurg#

@bylove_pl Ale po co Ty się tak rozpisujesz i analizujesz wszystko, po co prowadzisz jakieś dochodzenia i szukasz po wykopach?

Powinieneś złożyć sprzedawcy reklamację z rękojmi i zażądać naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów po odesłaniu sprzętu. Nie masz obowiązku korzystać z żadnych gwarancji i serwisów, tylko odsyłasz telefon sprzedawcy. To Ty decydujesz, czy korzystasz z gwarancji, czy z rękojmi. Jeśli jest problem z reklamacją, otwierasz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i po 24 godzinach prosisz tam o interwencję Allegro.

Jeżeli Dyskusja nie rozwiązuje problemu, zamykasz ją po 14 dniach jako nierozwiązaną i składasz wniosek w zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących. https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

Wnioski są rozpatrywane średnio w 7 dni. Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy. Sprzedawca po wypłacie rekompensaty z POK prawdopodobnie będzie musiał zwrócić pieniądze, w przeciwnym razie jego konto może zostać zablokowane i on o tym wie.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@bylove_pl dziękuję za zgłoszenie, przesłałam informację o tym Sprzedającym do odpowiedniego działu, wszystkie konta tego Sprzedającego zostaną sprawdzone i jeżeli będą ku temu powody podejmiemy odpowiednie działania. Tak jak radzi @xyz96 w tej sytuacji możesz założyć dyskusję i jeśli nie uda się dojść do porozumienia, złożyć wniosek o rekompesatę z Programu Ochrony Kupujących. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@bylove_pl Jak chcesz się przepychać i dyskutować, możesz. Ja bym składał wniosek do POK(14 dni po zakupie): https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index

oznacz moderatorów