Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Chciałam zakupić używany komputer stacjonarny od przedsiębiorcy. Niestety nie ma on w swojej ofercie żadnych warunków rękojmi poza zaznaczeniem że udziela rękojmi co jest obowiązkowe dla przedsiębiorców. Niestety kompletnie nie mam pojęcia jak taką rękojmie się w przyszłości realizuje jeśli coś by się uszkodziło. Może się uszkodzić pamięć, może się uszkodzić dysk, albo karta graficzna. Znikome szanse że na raz uszkodzi się cały komputer, mam w mieszkaniu zabezpieczenia nawet na wypadek przepięcia w trakcie burzy. Przykładowo uszkadza się jedna część. Czy wtedy muszę odesłać cały komputer czy jedną część ? Jak to w ogóle rozpatrywać jeśli komputer będzie jako jedna pozycja na fakturze? czy jak się uszkodzi jedna z 2 kości pamięci ram i komputer dalej działa tylko na 1 kości to muszę robić kopie swoich danych, formatować dysk by wykasować moje dane, całą jednostkę pakować, zabezpieczać i wysyłać do sprzedawcy jeśli sobie tego zażyczy ?
Ja rozumiem to tak:
1. Jak komputer jest 1 pozycją na fakturze to muszę odesłać cały komputer jeśli sprzedawca sobie tego zażyczy. Tylko za jego zgodą możliwe będzie odesłanie 1 podzespołu.
2. Jak poszczególne podzespoły komputera są wymienione osobno na fakturze to mogę odsyłać tylko jeden podzespół z całego komputera i nie muszę odsyłać całej jednostki nawet jak sprzedawca tego zażąda.
Jeśli mam rację to lepiej brać komputer z rozpisanymi poszczególnymi podzespołami na osobnych pozycjach na fakturze zamiast takiego z jedną pozycją "komputer stacjonarny" ? Albo poprosić sprzedawcę by tak to uwzględnił na fakturze.
Przepraszam za jeszcze jedno głupie pytanie. Jeśli komputer bedzie jako jedna pozycja na fakturze a ja w trakcie 2 letniej rękojmi coś w nim powymieniam, kupie większe kości pamięci, wymienie procesor na szybszy itd to jak ja go mam zareklamować sprzedawcy jeśli poprzednich części już nie posiadam. Nie ma sensu przecież ich trzymać bo jak teraz nie sprzedam procesora za 500 zł to za 1,5 roku bedzie wart połowej tej ceny. Jak wtedy taki komputer się reklamuje na rękojmi gdy część podzespołów jest takich jakie sprzedała mi firma, a część jest moich ?
@Imrandile w okresie rękojmi bez zgody sprzedawcy nie możesz ingerować w zakupiony sprzęt pod rygorem jej utraty .
@Imrandile wszystko zależy od tego co się popsuje. Sprzedający ma jednak prawo prosić Cię o odesłanie całego sprzętu. Czasami potrzebny jest cały sprzęt, aby określić co nie działa i czy można dokonać naprawy.
W przypadku jeśli naprawa jednego podzespołu (który jest zepsuty) nie będzie możliwa, sprzedający może zaproponować zwrot pieniędzy. Wtedy zepsuty komputer zostaje u niego, a ty otrzymujesz pieniądze. Tak samo by było w przypadku wymiany na nowy. Sprzedający może żądać zwrotu starego sprzętu, aby wysłać Ci nowy w ramach reklamacji.
Cały proces reklamacji w dużej mierze zależy od sprzedawcy.
@Imrandile sprzedawca też nie wie kim jesteś, zwykłym użytkownikiem czy psujem, grzebaczem
poproś dealera skody czy mazdy by ci auto rozpisał na fakturze na części 🙂
doucz się co to jest odpowiedzialność sprzedawcy za towar, gwarancja czy rękojmia - poczytaj przepisy
dlaczego sprzedawca ma odpowiadać za twoje modernizacje sprzętu - to nie jest przedmiotem umowy