Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
kupujący kupił 3 żarówki po 7,99 zł, z czego jedna miała uszkodzone pudełko ale towar jest sprawny, kupujący chce zwrot za żarówkę i zwrot kosztów za wysyłkę. czyli mamy oddać 12 zł za towar sprawny i jeszcze wysyłkę. czy kupujący może żądać zwrotu za wysyłkę?
Zwrotu nie musisz przyjmować, ale czy tak wyglądało to w ofercie? ale jak składa reklamację to musisz ją rozpatrzyć, masz 14dni na to.
klient założył dyskusję, niestety pracownik wysłał żarówkę w uszkodzonym pudełku ale sprawną, na aukcji nie było zaznaczone ze pudełko może być uszkodzone. klient chce zwrotu za żarówkę plus 5 zł za wysyłkę którą opłacił pozostałe żarówki są ok
@otletowo24 Poszukaj na stronach UOKikU . Gdzies tam powinno byc stanowisko że opakowanie nie jest częscią produktu. I o ile nie można konsumentowi pomniejszyć zwrotu za zniszczenie opakowania to dokładnie tak samo kkonsument nie może reklamowac jakości opakowania jeśli towar jest sprawny i nie nosi sladów uzytkowania.
Jeśłi klient otrzymał sprawnążarówke to możesz spokojnie odrzucić reklamacje. Oczywiście powołując sie na odpowiednie stanowisko UOKiK
Opakowanie jest bardzo ważnym elementem produktu i posiada pewną wartość samą w sobie, a produkt bez oryginalnego opakowania nie ma już pełnej wartości.
opakowanie było integralną częścią produktu więc klientowi przysługuje prawo do zwrotu za żarówkę i za wysyłkę jesteśmy w ue i prawo ue obowiązuje ponad prawem polskim w przypadku rozbieżności wyrokuje się według prawa ue
@otletowo24 odrzuć reklamację, napisz że żarówka jest sprawna opakowanie służy do pakowania i zabezpieczania produktu i nie wpływa na wartość oraz sprawność żarówki, reklamację odrzucam z dniem ....... 😄
Oczywiście o ile żarówka jest sprawna 🙂
ps. oczywiście jeśli uznasz roszczenia to oddajesz za towar i 1/3 wysyłki przy reklamacji + jak by odesłał do Ciebie to musisz oddać za odesłanie, oczywiście możesz mu wymienić żarówkę decyzja należy do Ciebie 🙂
@otletowo24 Tak, jak pisze @kostas11 opakowanie służy do zabezpieczenia produktu i w tym przypadku spełniło swoja rolę. Zostało uszkodzone, a żarówka jest cała, sprawna i przede wszystkim zgodna z umową.
@otletowo24 nie może za wysylkę żądać zwrotu bo czy wysłana 1 czy 3 żarówek to ten sam koszt wysyłki będzie, nawet jakby zwracał tą żarówkę w uszkodzonym opakowaniu mu sie zwrot za wysyłkę nie należy bo identyczny byłby koszt wysłania 2 co 3 dopiero jak zwróci całe zamówienie to przysługuje mu zwrot za wysyłkę w kwocie najnizszej oferowanej wysyłki przewoźnikiem. Co do reklamacji to odrzuć żarówka działa wiec nie ma podstaw do roszczenia opakowanie nie jest integralną częścią produktu. Napisz mu że ma 14dni na zwrot tej żarówki jak mu nie pasuje albo 2 lata może reklamowac jak już się zepsuje.
@az1rael to nie odstąpienie 🙂 są wyroki i decyzje UOKIK że przy reklamacji należy się proporcjonalny zwrot za wysyłkę 😄
@kostas11 żarówka działa więc nic się nie należy opakowanie służy do transportu i nie jest integralną częścia produktu a jak mu nie pasuje to niech zrobi zwrot
czy jest sens narażać konto na negatywną ocenę klienta za 12 zł?
@otletowo24 a to pytanie sobie sam musisz zadać... 1 negatyw w miesiącu allegro samo ściąga za free a czy ma sens karmić patole to też pytanie do ciebie tp jest allegro takich akcji będziesz miał w nadmiarze