anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie odebrał przesyłki

MAMY ROZWIĄZANIE!
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

W dniu 17.01.2023 na Allegro lokalnie sprzedałam dwa odkurzacze. Dnia 18-01-2023 13:18 kurier odebrał ode mnie przesyłkę. W dniu dzisiejszym została założona przez kupującego dyskusja z powodem:

"witam proszę o interwencję gdyż przesyłki nadal nie ma oto o której kurier się kontaktował do mnie w sprawie doręczenia przesyłki"

Po sprawdzeniu w systemie kurier dostarczał dwa razy paczkę do odbiorcy lecz za drugim razem odbiorca odmówił przyjęcia towaru. Dzwoniłem na infolinie, infolinia również przyznała że nie odebrał paczki. Skontaktowałam się z kupującym zostałam wyzwana, używane były wulgarne słowa przez danego Pana i stwierdził że ch..j go interesuje on chce paczkę.
Ja w tym momencie jestem obciążona kosztami zwrotu.
Proszę moderację o pomoc.

Przepraszam jeśli wybrałam zły dział do temtu 😞

   @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

 

12.jpg

oznacz moderatorów
42 ODPOWIEDZI 42
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@tatiana1967 W takiej sytuacji, napisz proszę to co napisałaś tutaj w dyskusji z kupującym. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_  Napisałam to również poinformowałam kupującego że wyślę paczkę jak dostane zwrot lecz będzie musiał pokryć koszty zwrotu + ponownego nadania. Dziękuję ci za szybką reakcję ❤️

oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

Pani Moderator nie wiem czy Pani ma wgląd do dyskusji lecz kupujący dalej się upiera swojego czy mam oczekiwać na odpowiedź supportu i przestać odpisywać kupującemu ?? 

222.jpg

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@tatiana1967 Tak, mam wgląd do dyskusji i poprosiłam już naszego pracownika o wypowiedź w niej, dlatego poczekaj proszę cierpliwie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@tatiana1967 pamiętaj !!!!! musisz odpowiedzieć na każdy wpis klienta w dyskusji choćby nie wymagał odpowiedzi ... TO BARDZO WAŻNE !!!

oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję ci ślicznie za poradę. Oczywiście będę się jej trzymać. Naprawdę pierwszy raz od zaczęcia sprzedaży na allegro mam klienta który telefonicznie nawyzywał mnie obrażał od różnych szok widać jaki ma szacunek do kobiet.

oznacz moderatorów
excessively-frug
#12 Orędownik#

No proszę, teraz wszyscy składają wniosek do Allegro protectet, nawet gdy nie odbiorą paczki, bo byli w tym czasie pod prysznicem i nie chciało im się otworzyć drzwi, albo miał na pieńku z kurierem, 

Nie ważne czyja wina, jest dyskusja i Allegro protectet, ciekawie kto ich tego nauczył? 

Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
Andrzej Sapkowski, Krew elfów
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@tatiana1967 w dyskusji wklei infromację z trackingu paczki z adnotacją o 2 krotnej próbie doręczenia a potem wezwij kupującego do opłacenia ponownej wysyłki, pamiętaj że ma 14 dni na odstąpienie od dnia doręczenia paczki jeśli jesteś sprzedającym firmą

oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

Wkleiłam że nie odebrał 2 razy. Kupujący kontaktował się z kurierem i kurier w wiadomości sms zaznaczył że doręczenie będzie w Poniedziałek.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@tatiana1967 czy sprzedałaś jako osoba prywatna na allegro lokalnie? Wklei link do aukcji zaraz wszystko wyjaśnimy co masz za prawa a co może zrobić kupujący

oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie dzwoń do niego, dyskusja Ci "chyba" wystarczy bo widać ze się przez telefon nie dogadasz, w dyskusji wklej brak odbioru i poinformuj że jesteś prywatnym sprzedającym i zgodnie z prawem i regulaminem Allegro wysalaś a kupujący jej nie odebrał.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Czyli odbierze w Poniedziałek ale ten co był czy będzie, sprzedawałaś jako firma czy sprzedajacy prywatny?🤔

oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

111111.jpg

Jedno doręczenie było w Piątek 20.01 i drugie dzisiaj 23.01

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@tatiana1967  sprawdz dokladnie przepisy lecz zdaje mi sie że jeśli sprzedałaś jako osoba prywatna a nie firma to Twoja odpowiedzialność za przesyłkę konczy sie w momencie jej nadania a dokladnie w momencie przekazania kurierowi ( musisz to dokładnie sprawdzić)

Wiec to dla kupującego oznacza tylko tyle że przy takim Jego nastawieniu po prostu możesz odmówić przyjęcie wracajacej przesyłki - powedruje ona do jakiegoś magazynu przedmiotów niedoręczonych i Pan kupujący będzie musiał ja sobie odnaleźć.

Kupujący sa teraz przyzwyczajeni że kupuja od firm i wówczas ten Pan miałby racje musiałbyś napisać reklamacje i byłabyś odpowiedzialna za przesyłke aż do momentu jej doręczenia. Natomiast biorąc pod uwage że w tym przypadku kupującego nie chroni Ustawa Konsumencka moim zdaniem nie powinien mieć tak roszczeniowej postawy. Co nie znaczy że nie nalezy Mu pomóc w miare możliwości. Może tylko należało by Panu zwrócić uwage na niektóre obowiązujące przepisy. Obowiązki sprzedającego i kupującego kiedy obydwie strony są osobami fizycznymi.

oznacz moderatorów
tatiana1967
#9 Pomysłodawca#

Jestem osobą prywatną. Ja już wczoraj telefonicznie się kontaktowałam z kupującym to wyzwał mnie i powiedział że jest Niedziela i go nie interesują sprawy zwiazane z Allegro. 

W dniu dzisiejszym jak otrzymałam informację że nie odebrał paczki znowu dzwoniłam i powtórka z wczorajszego dnia wyzwiska obrazy itd... poprosiłam kupującego aby zaprzestał obrażania mnie gdyż jestem kobietą i nie pozwole sobie na to więc w tym momencie kupujący dostał szału zaczął nie krzyczeć a się drzeć używając wulgarnych słów obraz itd... akurat tak się złożyło że mam nagrywarkę w telefonie więc proszę mi uwierzyć jest to przeraźliwe.  Kontaktowałam się z infolinią Inpostu Pani jak i również Pan po weryfikacji uznali że ja żadnej reklamacji nie mogę złożyć gdyż wina nie widnieje po mojej stronie czy po stronie przewoźnika a tylko i wyłącznie po stronie odbiorcy gdyż to on odmówił przyjęcia towaru. A mi kobiecie się zebrało 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Ale ktoś już tu wcześniej napisał i to jest zgodne z prawem jako sprzedajacy prywatny twoja odpowiedzialność za przesyłkę kończy się na nadaniu i przekazaniu kupującemu danych, napisz to w dyskusji> może allegro przeoczyło a to ważne.

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@tatiana1967  proszę oto cytat z pomocy allegro. Mze Ci sie przyda:

"Jeśli zakup nastąpi od osoby prywatnej lub obie strony transakcji występują jako przedsiębiorcy – wydanie towaru przez sprzedającego następuje z chwilą przekazania przesyłki do przewoźnika. Oznacza to, że odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego."

Zródło: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/kto-ponosi-odpowiedzialnosc-za-zaginio...

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@tatiana1967 następujące przepisy cię dotyczą
1 sprzedający prywatny nie musi przyjmować zwrotów o ile sam się nie zgodzi zwortu przyjąć lub nie ma wypełnionej zakładki zwroty w ofercie
2 sprzedający prywatny odpowiada za paczkę do momentu wydania przewoźnikowi
3 sprzedaż osoba prywatna osobie prywatnej powoduje wyłączenie z działania niektórych zapisów ustawy konsumenckiej, kupującego ona nie chroni
4 wyłączyłaś na aukcji rękojmie więc nie przyjmujesz reklamacji
5 w przypadku zakupu sprzedający konsument/ osoba prywatna a kupujący konsument/ osoba prywatna obowiązuje kodeks cywilny tj 

§  1. 
Jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki z odebraniem rzeczy sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego.
§  2. 
Sprzedawca może również sprzedać rzecz na rachunek kupującego, powinien jednak uprzednio wyznaczyć kupującemu dodatkowy termin do odebrania, chyba że wyznaczenie terminu nie jest możliwe albo że rzecz jest narażona na zepsucie, albo że z innych względów groziłaby szkoda. O dokonaniu sprzedaży sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić kupującego.

Należy:
1 w dyskusji wkleić potwierdzenie nadania i argumentować nie do nieogarniętego kupującego a do pracownika allegro, że nastąpiła 2 krotna próba doręczenia bezskuteczna więc kupujący nie wywiązał się z umowy kupna sprzedaży nie odebrał paczki z w.w art KC
2 wezwać kupującego w dyskusji do odebrania paczki pod wskazanym adresem w podanym terminie np 30 dni, lub opłacenia powtórnej wysyłki np poprzez przesłanie sprzedającemu opłaconej etykiety lub wpłatę na konto podane w dyskusji kwoty przesyłki i wybranie przez kupującego firmy przewozowej (ważne odpowiedzialność za paczkę przechodzi w całości na kupującego w momencie gdy sam wybiera przewoźnika). Poinformować że paczka jeśli nie zostanie odebrana w terminie x dni od wezwania zostanie zutylizowana
3 gdyby kupujący kombinował z pok należy wezwać pracownika allegro biorącego udział w dyskusji do zapewnienia cię że nie zostaniesz obciążona kosztami pok z wyżej wymienionych powodów, jeśli allegro ma zamiar robić prezenty takim ch...mom to niech robi na własny koszt
4 należy odpowiadać rzeczowo, spokojnie nie dać się wyprowadzić z równowagi, można wkleić rozmowy z kupującym jako screeny; jeśli kupujący zacznie ubliżać należy wezwać go do zaprzestania pod groźbą sankcji karnych: W myśl art. 212 § 2 i 216 § 2 kodeksu karnego - jeżeli sprawca dopuszcza się zniesławienia lub zniewagi za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku; co powinno mu skutecznie zamknąć niewyparzoną gębę
5 ogólnie im on bardziej się rozpędzi i wścieknie a ty im większy spokój zachowasz tym lepiej na tym wyjdziesz ty, a on dostanie po dupie
oznacz moderatorów