Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam przedmiot na Allegro, który miał być dostarczony przez kuriera Poczty Polskiej. Nikogo nie było i dostałam wiadomość, że odbiór w Urzędzie Pocztowym. Nie po to zamawiałam kuriera, żeby iść na pocztę. Zwłaszcza, że przesyłka jest dla mojego starszego wiekowow Taty. Złożyłem reklamację na poczcie, ale dostaje sms-y żeby odebrać przesyłkę w Urzędzie Pocztowym.
co mogę zrobić, żeby przesyłka była dostarczona w sposób właściwy kurierem na adres który wskazałam?
@GALKA_2004 Złóż reklamację SPRZEDAWCY, a nie poczcie. To ze sprzedawcą zawierałaś umowę na zakup i dostarczenie rzeczy. Czy w aukcji było napisane, że w przypadku nieobecności pod wskazanym adresem musisz odebrać przesyłkę na poczcie? Nie było? W takim razie nie masz takiego obowiązku. Dokonując zakupu na Allegro NIE AKCEPTUJESZ JEDNOCZEŚNIE REGULAMINU PRZEWOŹNIKA, nawet nie masz obowiązku go znać. Mam korespondencję z Allegro, w której pracownik serwisu potwierdza powyższe.
Domagaj się dostawy na adres lub zwrotu wszystkich kosztów.
Jeśli sprzedawca przekazuje informację nabywcy, że zamówiona przesyłka jest dostarczana powiedzmy w przedziale 8-20 w dni robocze, to nabywca ma w tych godzinach czekać pod wskazanym adresem. Nie czekał? A to pech... Reklamacja odrzucona.
"Mam korespondencję z Allegro, w której pracownik serwisu potwierdza powyższe. "
Zarządca bazaru nie ma kompetencji sądu. Też mam korespondencję odnośnie zapisu, który ci podałem, potwierdzone przez zarządcę bazaru.
Jeżeli przekazuje. Nie przekazał? A to pech. A na odrzucone reklamacje jest prosty sposób. A to pech 2.
Tu nie decyduje żaden zarządca bazaru, tylko przepisy, które te zarządca dobrze zna. ty nie masz za to żadnych kompetencji.
Konsultowaliśmy ten temat raz jeszcze z odpowiednim zespołem.
Ostatecznie przed Panem, jako Kupującym, za dostawę odpowiada Sprzedający, a nie przewoźnik. Faktycznie w momencie, gdy wykonuje Pan zakup, nie akceptuje Pan umowy czy regulaminu przewoźnika.
Można powiedzieć, że to Sprzedający w chwili, kiedy paczkę za pośrednictwem jakiejś firmy przewozowej nadaje, zostaje między nim a przewoźnikiem zawarta umowa, o ile np. nie miał jej już podpisanej wcześniej.
W takim przypadku, Sprzedający jest przed Kupującym odpowiedzialny za ewentualne przekierowanie paczki z wybranego przez Pana punktu.
Mam nadzieję, że moja wiadomość będzie dla Pana pomocna.
Pozdrawiam
// Przemysław P
Dodam tylko, że to jest odpowiedź Allegro udzielona innemu forumowiczowi.
W domyśle:
... pod warunkiem, że przekierowanie nastąpiło z przyczyn leżących po stronie przewoźnika.
Sprzedający odpowiada za to, że dostawcy się nie chciało wysłać kuriera. Kupujący za to, że go w domu nie było.
GALKA_2004 w tym temacie odpowiedź z Poczty na reklamację jest tylko jedna cyt ,, Kurier w dniu .... w godz .... podjął nieskuteczną próbę doręczenia przesyłki nr ...... co potwierdza zapis GPS zamontowany w pojeździe kuriera . Awizowana przesyłka oczekuje na odbiór w UP...... ..
i KROPKA .
Dziadek mógł nie słyszeć , strzelić drzemkę , nie działa dzwonek / domofon / , furtka zamknięta i koniec końców AWIZO .
Ale kupujący nie akceptuje takich zasad i regulaminu poczty podczas zakupu na Allegro, więc może to olać i domagać się dostawy na adres. I DWIE KROPKI.
Poza tym to się reklamuje u SPRZEDAWCY, bo z nim się zawiera umowę, nie z pocztą.
@xyz96 Jak to nie akceptuje? Jak decyduje się korzystać z Allegro to musi zaakceptować regulamin serwisu.
https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/16
Tutaj w załączniku 16 regulaminu jest odnośnik do regulaminu Pocztexu. A jak zajrzysz do regulaminu Pocztexu to widnieje jak byk :
ROZDZIAŁ IX
DORĘCZANIE PRZESYŁEK POD ADRESEM WSKAZANYM NA PRZESYŁCE
§ 26 . 1. Przesyłka doręczana jest pod adresem wskazanym na przesyłce.
2. W przypadku nieskutecznej próby doręczenia, jeżeli nadawca podał numer telefonu (w sieci
operatora krajowego) albo adres poczty elektronicznej adresata, Poczta Polska informuje adresata
wyłącznie w formie elektronicznej (SMS albo e-mail) o podjętej próbie doręczenia przesyłki, wskazując
jej numer, termin na odbiór oraz adres placówki, w której przesyłka może zostać doręczona.
3. W przypadku braku podania przez nadawcę numeru telefonu albo adresu poczty elektronicznej,
kurier pozostawia w skrzynce oddawczej adresata zawiadomienie o przekierowaniu, czyli informację
o podjętej próbie doręczenia i możliwości jej odbioru, z zastrzeżeniem ust. 4.
@Kaliope_Brzeg Tak to. W momencie zakupu kupujący nie akceptuje żadnych regulaminów przewoźnika, chyba że sprzedawca w ofercie ten regulamin cytuje.
@xyz96 ty, miłośniku przepisów prawa. Łap zapis z ustawy Prawo pocztowe:
Art. 37 ust. 1b
@medalik_2009 ty .............Konsument nie zawiera umowy z pocztą, tylko ze sprzedawcą, a sprzedawca w ofercie nie uprzedził go o innym punkcie odbioru i kupujący dokonując zakupu tego nie akceptował. On zamówił towar na adres zamieszkania, a nie na adres poczty. Załapałeś?
@Kasiulki2 No to niech sprzedawca mu spróbuje wydać towar powtórnie w punkcie przez kupującego wybranym. Wielu kupujących nie odbiera paczek.
No to niech nie odbierze. Przesyłka wróci do sprzedawcy, kupującej się potrąci za zwrot (i za przesyłkę do niej, jeśli nie była darmowa albo najtańsza).
I wszyscy będą NIEzadowoleni.
@xyz96 nie musi zawierać umowy z pocztą/kurierem, ustawa i tak go obowiązuje. Jeśli nie rozumiesz podstaw to nie mędrkuj tutaj wypisując **piiip**oły, nie mające poparcia w prawie. Bo już kolejny raz masz czarno na białym przeze mnie przedstawiony konkretny zapis prawny. Wcześniej chciałeś też by ci wkleić zapis, gdzie UOKiK twierdzi, że sprzętu Kupujący przed oddaniem nie może używać i go dostałeś. I znów próbujesz udawać **piiip**ę, że te fakty nie mają znaczenia. No chyba, że nie udajesz, to przepraszam serdecznie.
@medalik_2009 Już przyszedłeś, awanturniku? Nie ty mi będziesz dyktował, co ja mam tu wypisywać. Od zapisów prawnych to są prawnicy, a nie forumowi krzykacze. Przed oddaniem sprzęt kupujący może używać, a mimo to ma prawo do odstąpienia. Może oddać nie tylko używany, ale nawet zniszczony, a sprzedawca musi mu oddać pieniądze. Potrącenia to inna sprawa. Co do sprawy poruszonej w tym wątku, to Allegro otrzymało ode mnie wczoraj korespondencję z dodaną wypowiedzią pracownika Allegro zamieszczoną w tym wątku. W odpowiedzi nie przesłano mi nic konkretnego, zdania są podzielone, nie powołano się na żadną ustawę, a sprawa ma być dalej wyjaśniana z działem prawnym. Tak więc nie wykrzykuj tu na mnie i pohamuj się z knajackim językiem.
@xyz96 Słowo klucz - USTAWA. Wg ciebie obowiązuje ona wybiórczo. To wszystko mówi na temat jakości twoich "porad".
Sprzedawca nie może cytować w ofercie regulaminu przewoźnika, bo mu Allegro zabrania.
Nie wiedziałeś?
Ale siara!
@Kasiulki2 Owszem, może. W zakładkach do tego przeznaczonych, nie w opisie przedmiotu. Własne regulaminy tam zamieszczają, a przewoźnika udostępnionego nie mogą? Czepiaj się dalej.