anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kurier poczty polskiej nie zastał nikogo w domu, nie chcę odbierać przesyłki w UP, co zrobić?

GALKA_2004
#8 Zapaleniec#

Kupiłam przedmiot na Allegro, który miał być dostarczony przez kuriera Poczty Polskiej. Nikogo nie było i dostałam wiadomość, że odbiór w Urzędzie Pocztowym. Nie po to zamawiałam kuriera, żeby iść na pocztę. Zwłaszcza, że przesyłka jest dla mojego starszego wiekowow Taty. Złożyłem reklamację na poczcie, ale dostaje sms-y żeby odebrać przesyłkę w Urzędzie Pocztowym.

co mogę zrobić, żeby przesyłka była dostarczona w sposób właściwy kurierem na adres który wskazałam?

oznacz moderatorów
46 ODPOWIEDZI 46

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Fafnaście regulaminów? Toż by z tego encyklopedia wyszła.

Poza tym Kama rozwiązała problem: w regulaminie serwisu jest odnośnik do regulaminu Pocztexu, a w regulaminie Pocztexu jest tak, jak napisała Kama. A każde logowanie do Allegro oznacza akceptację regulaminu (i jego odnośników).

Zwyczajnie nie masz racji i to Cię wkurza.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#18 Luminarz#

@Kasiulki2

To nic nowego. Każdy sprzeciw kończy się fochem. Ja, nieomylny/a, jestem jak Pytia delfijska. Słuchać mnie "mugole" i bez dyskusji. A jak nie to marsz do kąta.

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@Kaliope_Brzeg 

No i po co ja się produkuję, skoro temat zamknięty 😄

PS. Dodałabym buźkę, ale one jakieś takie obrzydliwe dzisiaj i bez kolorów. A fuj!

PPS. I tak dodało buźkę. Paskudna jak potwory z powieści Koontza, którą czytam do snu.

oznacz moderatorów

RED
#19 Nestor#

@Kaliope_Brzeg regulamin allegro w tym temacie mówi jednoznacznie to co napisałeś

@xyz96 jeżeli uważasz, że masz rację, to kto jest winny tej sytuacji - oczywiście serwis

cytat jaki podajesz jest skandaliczny - allegro po raz kolejny pokazuje, że nie odpowiada za własne działania

wg allegro nie możesz podać informacji o jakich mówisz - mi allegro zabroniło w regulaminie oferty podawać takich rzeczy - miałem za to zablokowane konto

 

w zakładce dostawa pole opisowe jest ograniczone przez serwis do 650 znaków bez możliwości dzielenia linii i do tego jest specjalnie ukrywane przed konsumentem

w regulaminie oferty wg allegro nie można umieszczać żadnych informacji o wysyłce

w pełni się z tobą zgadzam, że przy zakupie konsument musi mieć możliwość zaakceptowania regulaminu przewoźnika i zapoznania się z nim
ten fakt ma załatwiać wg serwisu pkt cytowany przez @Kaliope_Brzeg 

oczywiście w tym wątku serwis milczy @_HolaOla_ co wy na to?

oznacz moderatorów

GALKA_2004
#8 Zapaleniec#

Dziekuje za podpowiedź !

oznacz moderatorów

Ziolko39
#18 Luminarz#

Zamiast się awanturować ze sprzedawcą zadzwoń na infolinię PP i tam w ostrych słowach opisz sytuację, Też miałem tak, że kurier poszedł do bloku obok i tam nikogo nie zastał. Jak opisałem sytuację Pani na infolinii, to od razu zadzwoniła na konkretną pocztę i nastęnego dnia specjalny kurier (wiem, bo inny niż zwykle) dostarczył przesyłkę do domu. Dużo szybciej to trwało i bez nadmiernych nerwów.

oznacz moderatorów

GALKA_2004
#8 Zapaleniec#

Tak wczoraj zrobiłam. Na razie nadal dostaje sms i @ że odbiór na poczci. 🤬

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#20 Guru#

@xyz96 

Regulamin Allegro jest jeden i ja nie muszę go cytować po każdym sprzedawanym produktem. Jakby założyciel wątku porządnie go przestudiował przed zaptaszkowaniem to wiedziałby z załącznika 16, że decydując się na zakup kurierem Pocztexu, w razie nieobecności w domu podczas próby doręczenia liczyć musi się z awizowaniem przesyłki i dybaniem do placówki PP po jej odbiór. TRZY KROPKI,

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Ziolko39
#18 Luminarz#

Dzwoń dalej i solidnie obtańcuj Panią z infolinii. Ja nawet nakrzyczałem, naściemniałem, że nie mam jak odebrać z poczty i o dziwo pomogło. Czasem tak trzeba

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Kaliope_Brzeg Regulamin Allegro jest jeden, ale kupujący nie akceptuje jednocześnie REGULAMINU PRZEWOŹNIKA, dokonując zakupu na Allegro. Wskazany załącznik odnosi się do usług pośrednictwa. 

oznacz moderatorów

Skill_Player
#13 Ambasador#

Dzień bez @xyz96 i zwiazanych z tym przecher na forum dniem straconym 🤣

 

@GALKA_2004  ja ze swojej strony dopiszę, że następnym razem w miarę możliwości (oczywiście gdy sprzedający udostępnia tą firmę) i zamawiasz do "dziadka" ^^ to wybierz kuriera DPD jako opcję transportu (nie wiem jak inni kurierzy).

Po nieudanym pierwszym dostarczeniu, następnego dnia roboczego ponawiają próbę. Jest też oczywiście dostępny numer na sledzeniu paczki do kuriera.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#18 Luminarz#

DHL też.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#20 Guru#

@xyz96 

I tak wiadomo, że choćby w ofercie zacytowano 10 regulaminów, a nawet 15 to i tak znalazłbyś 100 powodów do składania reklamacji u sprzedającego 😂🤣

_____________
Kama
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Kaliope_Brzeg Oczywiście. Ja zawsze mam rację i nigdy się nie mylę  🙂 

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Niestety...

oznacz moderatorów

Ziolko39
#18 Luminarz#

Wg. niektórych to kupujący ma prawo zamówić coś z dostawą do domu, a potem wyjechać na miesięczny urlop. Niech się sprzedawca martwi jak dostaczyć paczkę bo miałem "widzimisie", że nie będzie mnie w domu. Przydało by się czasem pomyśleć, a nie stwarzać problemy. 

oznacz moderatorów

Skill_Player
#13 Ambasador#

@Ziolko39 W listopadzie trafiła mi się sytuacja, że facet zamówił rzecz za ponad 400zł. Okazało się, że adres do wysyłki wzięty oczywiście z zamówień na który wysłałem towar był błędy. Po 10 dniach lawirowania pomiędzy oddziałem i tym adresatem paczka wróciła do mnie za pobraniem 14zł. Oczywiście 0 kontaktu ze strony kupującego (nr tel. nie aktywny a na czacie też nie odpisywał)

 

Po 3 tyg. od powrotu paczki (bo pisałem do niego w tej sprawie) odzywa się kupujący aby wysłać na inny adres i tylko tyle. W końcu po tygodniu zastanawiania się i braku kontaktu wysłałem oczywiście za swoje pieniążki pod wskazany adres. Tym razem na szczęscie ktoś odebrał paczkę.

Po wszystkim poprosiłem  kupującego o dopłatę (wiedziałem, że raczej marne szanse) 30zł bo tyle poniosłem dodatkowych kosztów ale bez odzewu ze strony kupującego.

Przynajmniej tak na pocieszenie za jakiś czas wystawili mi pozytywny komentarz do tej sprzedaży.

Niestety na allegro w obecnych czasach tak jest, że sprzedawca aby coś sprzedać musi czasami dołożyć (na szczęscie w tym przypadku nie straciłem)

oznacz moderatorów

Ziolko39
#18 Luminarz#

Dalej tak będzie dopóki sa ludzie, którzy są chorzy z nienawiści i przelewają to na forum, napuszczając kupujących na działania (spór, negatyw), kiedy tą samą sprawę można załatwić telefonicznie lub mailowo. Oczywiście zdarzają się tacy, którzy kombinują jak tu się uchronić od odpowiedzialności, ale takich jest niewielu. Metoda stosowania odpowiedzialności zbiorowej była stosowana przez dyktatorów. którzy źle skończyli (historia)

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@GALKA_2004 
Możesz składać reklamację u przewoźnika, jeżeli masz pewność np. że nieudana próba doręczenia w ogóle nie miała miejsca (w przeciwnym przypadku ryzykujesz wstydem). Jeżeli przewoźnik wykaże jednak, że podjęto próbę doręczenia - nieudaną z przyczyn za które odpowiada Adresat to znaczy, że Kupujący uchybił obowiązkowi odbioru zamówionej przesyłki z zakupioną rzeczą. 
Ponadto, zgodnie zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego (potwierdzonymi nawet wyrokiem Sądu Najwyższego): wydanie rzeczy nie jest jednoznaczne z pojęciem odbioru rzeczy przez Kupującego (lub Adresata), ani też wykonanie przez sprzedawcę obowiązku wydania rzeczy nie następuje dopiero z momentem objęcia rzeczy we władanie przez kupującego.
"Pojęcie wydania rzeczy należy rozumieć również jako samo zapewnienie kupującemu możności odebrania nabytej rzeczy, która została realnie zaofiarowana, a więc niezależnie od tego, czy kupujący rzeczywiście przejął rzecz do swojej dyspozycji ".
O istnieniu i obowiązywaniu przepisów prawa np. kodeksu cywilnego - nikt nikogo nie musi informować (chociaż niektórzy mają kłopoty ze zrozumieniem i zapamiętaniem tego faktu), a wyroków Sądu Najwyższego nikt z uczestników tego forum, ani żaden pracownik Allegro nie ma kompetencji by kwestionować (chociaż niektórzy uparcie próbują).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

To jak zwykle jest komplikowaniem prostej sprawy i utrudnianiem kupującemu, co tylko da się utrudnić. To nie jest miejsce dla niespełnionych prawników, to jest zwykłe, amatorskie forum. 

oznacz moderatorów