anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nękanie przez Sprzedających niezadowolonych z oceny...

dreammy8
#9 Pomysłodawca#

Drodzy Allegrowicze, kupuję na tym portalu od nastu lat, wydałam tu mnóstwo pieniędzy, staram się być odpowiedzialną Kupującą, wystawiać sprawiedliwe oceny i komentarze, bo wiem, że to się liczy w naszej społeczności. Ostatnio jestem coraz bardziej zirytowana telefonami i mailami od Sprzedających, niezadowolonych z mojej oceny czy komentarza. Przy czym to nie musi być 1/5! Ucięłam jedną gwiazdkę za niezgodność produktu z opisem (JEDNĄ gwiazdkę) i już mam dyskusję ze Sprzedającą, dlaczego tę gwiazdkę ucięłam. I czy nie mogłam wcześniej skontaktować się, to byśmy rozwiązały problem polubownie. Otóż NIE! Nie mogłam i nie chciałam, bo życzę sobie, by oceny i komentarze Kupujących były sprawiedliwe!! A nie wymuszone! Opieram się na nich często przed zakupem, więc powtarzam: ŻYCZĘ SOBIE, by były miarodajne. Dochodzi do jakiegoś kuriozum, że BOJĘ SIĘ wystawić choć lekko zaniżoną ocenę i nie do końca bałwochwalczy komentarz, bo wiem, że za chwilę będę miała telefon albo maila od niezadowolonego Sprzedającego. Ludzie, skoro kupujący jest niezadowolony, to może i sprzedający powinien być?! Że zamiast nisko oceniać, mogę odesłać towar? Owszem, tak czasem robię, ale mimo to ocenę i komentarz pozostawiam, bo tak nakazuje mi uczciwość wobec siebie samej i Społeczności. Ostatnio oceniłam ponad 200 przedmiotów, w 99% dostały same 5/5, napisałam sporo komentarzy typu "Genialny", "Uwielbiam", "Doskonała jakość", ale parę było negatywnych, bo rozczarowałam się produktem i MAM DO TEGO PRAWO! Mam prawo napisać, dlaczego jestem rozczarowana! Dochodzi do tego - wierzcie albo nie - że Sprzedający proponuje wynagrodzenie za usunięcie (zasłużonego) negatywnego komentarza! To się naprawdę robi chore....... Co na to Allegro? Jest Za wymuszaniem pozytywnych komentarzy? PRZECIW? Uważam, że dane kupującego powinny być ukryte. By komentarz był anonimowy (z opcją usunięcia go poprzez portal Allegro). Niedopuszczalne jest, że nękają mnie telefonicznie/mailowo sprzedający niezadowoleni z mojej oceny. To ICH problem, nie mój!! Oni wystawili na sprzedaż badziewie, które nie działa, nie ładuje (iPhona), nie sprawdza się, etc.... Mam dosyć.

 

oznacz moderatorów
103 ODPOWIEDZI 103

Damian6778
#9 Pomysłodawca#

A co znaczy ta uczciwa gra?

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@Damian6778 

Oj, dużo by pisać.

Komuś, kto sprzedaje sprzęt w wąskiej specjalizacji łatwiej jest utrzymać wysoką jakość sprzedaży niż komuś, kto sprzedaje przysłowiowe "mydło, widły i powidło".

A próg SS jest dla wszystkich taki sam.

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

Damian6778
#9 Pomysłodawca#

Aha, czyli Allegro ma was kategoryzować na sprzedawców tandety i premium?

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@Damian6778 

Jak już to "was", bo ja kupujący jestem 🙂

Intrygujące jest to, że każdy, kto odważy się chociażby napomknąć o niedoskonałościach obecnego systemu jest od razu wyzywany od "handlarzy".

 

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

Damian6778
#9 Pomysłodawca#

Gdzie użyłem obraźliwego zwrotu? W dyskusji nic nie zmienia to czy uznałem kogoś za sprzedawcę.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Damian6778 "Gdzie użyłem obraźliwego zwrotu?" - a choćby tutaj.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Damian6778
#9 Pomysłodawca#

Akurat ten zwrot jest dyskusyjny, bo funkcjonuje potocznie i niekoniecznie jako wulgaryzm. Na pewno jest określeniem pejoratywnym, ale niekoniecznie obraźliwym, bo nie zastosowanym wobec kogoś. Moderator mógł różnie go zinterpretować.

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@Damian6778 

Aha, czyli Allegro ma was kategoryzować na sprzedawców tandety i premium?

Kto sprzedaje tandetę?

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

Damian6778
#9 Pomysłodawca#

W jaki sposób różnorodniejsza oferta wpływa na otrzymywanie ocen? Rzuciłeś pusty zwrot bez argumentu. Wąska specjalizacja (specjalizacja! czyli rozumiem markowy produkt sprzedawany przez znawcę),a mydły, widły i powidło czym są? Towarami niskiej jakości? Sprzedawcą który nie wie co sprzedaje? To nie jest przecież super sprzedawca, czyli osoba prowadząca super sprzedaż. Naturalnie, że specjalistom jest łatwiej o dobre oceny, bo zdecydowali się na taki rodzaj działalności.

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@Damian6778 

A uczepiłeś się tej specjalizacji jak malarz pędzla i nic nie zrozumiałeś z mojego posta.

To może inaczej:

ja kupuję elektronikę i interesuje mnie tylko żeby przyszło to co zamówiłem i było sprawne.

Znajoma zamawia buty i potrafi obniżyć ocenę ( na gwiazdkach ) bo się jej pudełko nie podoba.

Ja kupuję tanią chińską elektronikę ("tandetę"), a ona markowe butki ("premium"). Jak to się ma do Twego podziału?

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

Damian6778
#9 Pomysłodawca#

Nie uczepiłem się specjalizacji, a tego jak twój post jest rozumiany przez innych. Nie użyłem tego słowa jako pierwszy.

Zasugerowałem podział, bo twoja wypowiedź wskazuje na takie rozwiązanie. Nie otrzymałem odpowiedzi. To ja czekam na twoje rozwiązanie tej kwestii.

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@Damian6778 

Zbyt wiele ode mnie oczekujesz. Ja nie wiem jak to rozwiązać. Niech się nad tym pochylą tęgie głowy z allegro.

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

dajcie spokój z tymi SS, ja aktualnie na dwóch kontach spełniam wymogi tego programu i od miesiąca jestem zapraszany. Świadomie i celowo nie przyłaczam się bo nie mam zamiaru brać udziału w tej chorej gonitwie szczurów. Allegro o to właśnie chodzi, żeby sprzedawca dostawał jakiegoś amoku i marzył o tym znaczku, który nic nie daje. Miałem wielokrotnie ten tytuł i z moich obserwacji zauważyłem, że nie miał on żadnego wpływu na moją sprzedaż. Mało tego, zawsze jak go otrzymywałem nagle pojawiały się jakieś dziwne negatywne komentarze widma, które psuły moje statystyki i pomimo SS moja sprzedaż spadała. Od kiedy zrezygnowałem z SS jakoś mam spokój i nie trzęsę się przed każdą oceną, czy aby mój procent nie spadnie poniżej 9,950 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@mikeza 

Mnie tego nie tłumacz, ostatnią rzeczą na jaką zwracam uwagę przy zakupach jest fakt posiadania (lub nie) SS przez sprzedawcę.

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@mikeza masz rację. U mnie akurat z racji bycia "apteką" i nakazu przestrzegania 94a ust. 1 PF , nie wolno mieć SS ani opcji smart no bo można to podciągnąć pod zachętę do kupna czyli reklamę.

Śpię za to spokojniej, rozliczenia smarta są mi obce, ból z powodu obciętej gwiazdki również. Protestuję jedynie w oczywistych przypadkach, jak np ostatnio, kiedy kupujący anulował zakup przed wysyłką, a potem w ocenie obciął 4 gwiazdki za koszty wysyłki. Napisałam, rzeczowo i uprzejmie, prosząc o usunięcie komentarza bo jest eweidentnie niesprawiedliwy. Usunął. Wystawił nowy 5/5. Każdy ma prawo do własnej oceny, ale sprawiedliwej. 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Damian6778 Przeczytaj raz jeszcze mojego poprzedniego posta, bo chyba nie zrozumiałeś o co mi chodziło w części poświęconej jabcokowi😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Damian6778
#9 Pomysłodawca#

To opisz prościej ten fenomen socjologiczny, bo różnie może zostać zrozumiany.

oznacz moderatorów

dreammy8
#9 Pomysłodawca#

TYLKO?? Sprzedającym się w d**pach poprzewracało. W dzisiejszych trudnych czasach płacimy Z GÓRY za towar, którego często nie macie na stanie, którego nie widzimy, który nie wiadomo kiedy dotrze i to jest owo TYLKO?? Może więcej pokory, bo to dzięki nam istniejcie.

oznacz moderatorów

Paint_Box
#12 Orędownik#

@dreammy8 Absolutnie nie masz się czego obawiać, jeżeli wystawiasz zgodną z prawdą, subiektywną ocenę, masz do tego prawo zagwarantowane regulaminem Allegro. Takich nękających, natarczywych sprzedawców za każdym razem zgłaszaj do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1aab3926-a59f-4f0a-b91a-ab3d4e469201 Będą otrzymywać odpowiednie komunikaty i przestaną nękać. Jeżeli dzwonią, nie odbieraj telefonu, rozłączaj się, blokuj numery. Ciebie nie interesują ich problemy związane z zaniżaniem gwiazdek, oni sami powinni zadbać o wysoką jakość sprzedaży tak, aby nie było powodu do ich zaniżania. Bywają też przypadki, gdy tacy sprzedawcy zastraszają kupujących fikcyjnymi pismami z nieistniejących kancelarii prawnych, żądając usunięcia komentarza pod groźbą skierowania sprawy do sądu. Wielu kupujących ma nieuzasadnione obawy w związku z tym - to ostatnio plaga na Allegro. Powoduje to, że system komentarzy przestaje być wiarygodny. Nie daj się zastraszyć.

oznacz moderatorów

Paint_Box
#12 Orędownik#

@dreammy8 Jeszcze dodam, że jak najbardziej masz prawo oceniać produkty w komentarzach wystawianych sprzedawcom, inni kupujący powinni być ostrzegani, że dany sprzedawca oferuje buble. Takie komentarze skutecznie zniechęcają do zakupów u danego sprzedawcy. Sprzedawca odpowiada za sprzedawany produkt.

oznacz moderatorów