Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Mam taki problem. Kupiłem kosiarkę elekryczna sthill, po nie całym roku użytkowania zepsuł się silnik. Ubiegałem się o zwrot pieniędzy ale sprzedający nie poinformował mnie ze mój wniosek został odrzucony i naprawiają kosiarkę. A 2 sprawa sprzedający dostał kosiarkę 18.06 i powołuje się na to że ma 2 tyg na przyjęcie reklamacji a do tego 30 dni na naprawę sprzętu
Dostałem ogólnie taka odp
Zgodnie z art. 580 § 2 Kodeksu cywilnego, "Gwarant musi wykonać swoje obowiązki – np. naprawić lub wymienić towar – w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia dostarczenia mu towaru przez konsumenta." - w Warunkach Gwarancji marki STIHL producent podaje, że gwarancja "(...) obejmuje bezpłatne usunięcie tych wad w czasie jak najkrótszym, jednakże nie dłuższym niż 30 dni (za wyjątkiem opóźnień w dostawach części zamiennych spowodowanych czynnikami niezależnymi od producenta i gwaranta)". Reklamowany towar otrzymaliśmy w dniu 18 czerwca 2024r., więc zgodnie z oświadczeniem Gwaranta termin usunięcia usterki upływa 18 lipca 2024r. Kupująca dokonując zakupu akceptuje Warunki Gwarancji, które znajdują się w Karcie Gwarancyjnej produktu. Zgłoszenie reklamacyjne jest w toku, termin naprawy wyniesie jeszcze ok. 14 dni
Tylko tyle że reklamacja jest do sprzedającego nie do sthila. Proszę o opinię czy sprzedający ma rację czy mogę jakoś dalej walczyć o zwrot gotówki. Pozdrawiam.
@Tysia9393 Przy pierwszej reklamacji to sprzedający decyduje o sposobie jej realizacji - wymiana / naprawa / zwrot - decyzja należy do niego.
Składałeś reklamację na podstawie gwarancji czy niezgodności towaru z umową?
W formularzu allegro wysłałem jako wada wykryta podczas użytkowania
Z tego co piszesz to reklamacja została uznana i sprzedający naprawia kosiarkę - ma prawo odmówić Ci zwrotu środków.
Co do terminów - sprzedający uznaną reklamację powinien zrealizować bez zbędnej zwłoki.
Czyli jeśli sprzęt jest w serwisie i np. czekają na części to wszystko jest ok.