anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Negatywnie rozpatrzona reklamacja i brak możliwości zwrotu

raty92
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry.

Zamówiłem na allegro u pewnego sprzedawcy (firmy) gniazdo zasilające wraz z ładowarką indukcyjną wbudowane w blat (zamówione jako osoba prywatna). Gniazdo przyszło z uszkodzonym podświetleniem LED wokół ładowarki indukcyjnej (nie działa w 1/4 części). W związku z tym otworzyłem dyskusję ze sprzedającym, aby mu przedstawić sytuację i dowiedzieć się co w związku z tym. Sprzedający poinformował mnie, abym odesłał produkt celem weryfikacji. Odesłałem go używając darmowego zwrotu Allegro, a w powodzie zwrotu zaznaczyłem "Inna wada bądź niezgodność towaru z umową (Oczekiwana WYMIANA na inny egzemplarz z powodu wadliwego podświetlenia ładowarki indukcyjnej)".

Sprzedający po otrzymaniu produktu stwierdził, że nie dysponuje własnym serwisem i musi odesłać produkt do serwisu producenta na zasadzie rozpatrzenia tej wady jako reklamacja. Po dwóch tygodniach od otrzymania produktu dostałem informację, że "otrzymaliśmy informację iż reklamacja została rozpatrzona negatywnie, zgłoszona usterka w postaci zanikającego światła led jest to normalne zjawisko w tego typu gniazdach,ładowarka działa bez zarzutu Gdy otrzymamy produkt z serwisu wyślemy orzeczenie techniczne wydane przez serwis"

Dla mnie nie jest to normalne, gdyż producent nigdzie nie informuje o możliwości wystąpienia tego typu wad, a produkt był wybrany przeze mnie głównie z powodów estetycznych, które w tym przypadku są zupełnie zaburzone. Przedstawiłem zatem sprzedawcy moje stanowisko, żeby w takim przypadku towar zatrzymał, a ja proszę o zwrot środków.

Sprzedawca jednak oznajmił, że:
"Przypomnę że w odstąpieniu powodem odesłania produktu była (reklamacja): inna wada bądź niezgodność towaru z umową (Oczekiwana WYMIANA na inny egzemplarz z powodu wadliwego podświetlenia ładowarki indukcyjnej). Produkt został poddany weryfikacji zgłoszonej usterki,otrzymaliśmy informację o negatywnym rozpatrzeniu reklamacji.Zgodnie z wcześniejszą informacją po otrzymaniu produktu zostanie przesłane stosowne orzeczenie techniczne. Nie ma możliwości zwrotu,nie przetrzymujemy produktu klienta,decyzja reklamacja została wydana w ustawowym terminie."

Jak to "nie ma możliwości zwrotu"? Otrzymałem produkt, który w zupełności nie spełnia moich oczekiwań, gdyż posiada wadę, o której możliwości wystąpienia nie ma nigdzie wzmianki.

Nie chcę tego produktu - zamówiłem już nowy u innego sprzedawcy i takiej wady nie posiada (więc jednak się da).

Jak w skuteczny sposób mam odstąpić od umowy kupna, abym otrzymał zwrot środków od tego sprzedającego?

Pozdrawiam serdecznie

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

sklep_solpio
#12 Orędownik#

tak jak sprzedawca ci nadmienił zgłosiłeś reklamacje, a nie odstąpienie od umowy. (zgodnie z orzeczeniem producenta produkt działa jak należy), moga ci zwrócić hajs jedynie jakbyś 2 razy zgłosił reklamacje to za trzecim zwracają hajs jak dobrze się orientuje

oznacz moderatorów

raty92
#7 Wielbiciel#

Tak, jednakże jak tylko dowiedziałem się o tym, że reklamacja została rozpatrzona negatywnie to zgłosiłem pisemnie sprzedawcy odstąpienie od umowy. Ten jednak i tak upiera się, że odeśle mi przedmiot, bo "nie ma możliwości zwrotu", mimo, że nie naprawił wadliwej części ani jej nie wymienił produktu na inny, wolny od wady.

Jak to jest, że kupuje przedmiot na odległość, przychodzi mi wadliwy, zgłaszam to sprzedawcy na drugi dzień od otrzymania produktu, wysyłam na jego życzenie, aby sam stwierdził występowanie wady, a ten zasłania się, że wady nie ma (mimo że ewidentnie jest) i ja nie moge z tym nic zrobić? To jakaś kpina

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

No nie ponieważ minął czas na odstąpienie, ale pozostaje zawsze odwołanie się od reklamacji i oczywiście odznaczenie dyskusji jako nierozwiązana.

oznacz moderatorów

raty92
#7 Wielbiciel#

No dobra to teraz tak.. Sprzedawca rozpatrzył moją reklamację, w której domagałem się wymiany towaru negatywnie. Rozumiem, że zgodnie z przepisami konsumenckimi:

"Jeśli konsument wybrał naprawę rzeczy lub jej wymianę, sprzedawca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez konsumenta byłaby niemożliwa do zrealizowania albo wymagałaby nadmiernych kosztów. W tej sytuacji konsument może zmienić swój wybór – zamiast naprawy towaru zażądać jego wymiany i na odwrót. Sprzedawca musi wymienić lub naprawić towar w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta."

Po pierwsze mogę odwołać się od reklamacji, gdyż opcja wymiany nie jest "niemożliwa do spełnienia" i taką powinien mi sprzedawca zaproponować. Natomiast jeżeli będzie się nadal upierał to mogę produkt zareklamować po raz drugi i domagać się naprawy tak?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@raty92 nic nie ugrasz bo on ma opinię serwisu a ty tylko swoją. Reklamacja rozpatrzona negatywnie to co uznajesz za wadę nią nie jest więc ponawianie czy odwoływanie się z reklamacją nic nie da bo po 1 towar spełnia swoje podstawowe działanie czyli ładuje po 2 wada o ile to wada byłaby nieistotna bo towar spełnia swoje podstawowe działanie. Termin na odstąpienie minął a to sprzedawca decyduje jak rozpatrzy pierwszą zasadną reklamację zgodnie z ustawą. Przepis który przytaczasz nie ma zastosowania bo towar działa. Zostaje ci go sprzedać jako osoba prywatna na allegro z dopiskiem wyłączam rękojmię.

oznacz moderatorów

raty92
#7 Wielbiciel#

W takim razie proszę, aby producent przedstawił mi opis produktu, w którym ewidentnie widnieje informacja o tym, że podświetlenie LED w produkcie może być w części przepalone. Nie ma takiej informacji? Czyli produkt nie jest zgodny z umową. A jeżeli producent nie zaznacza takiej możliwości i odrzuca z tego powodu reklamacje to jest to wprowadzanie klienta w błąd i sprzedawanie wadliwych towarów. I nie, towar NIE DZIAŁA i nie spełnia swojej roli, bo takie gniazda nie są produkowane jedynie z powodów funkcjonalnych, ale również estetycznych. Jeżeli produkt nie spełnia swojego założenia estetycznego to nie jest w pełni sprawny.

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#12 Orędownik#

no to jeśli jesteś o tym tak przekonany, to rób co uważasz... dostałeś informacje od nas jak to wygląda, a co zrobisz to już twoja wola.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@raty92  daj link do oferty

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@raty92 proszę by producent przedstawił... to się do niego zgłoś i opisz mu problem plus wyślij mu towar na testy na swój koszt, ewentualnie pomęcz gwaranta producenta o reklamację sam. Jak uzyskasz opinię niezależnego źródła wyższego rzędu niż opinia serwisu a jak znam życie opinia serwisu jest od producenta i dostaniesz ją na piśmie z zwroconym towarem to wtedy możesz podnosić kolejne roszczenia.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@az1rael  poczekajmy. Nie wiemy jaka była oferta.

Jełsi w ofercie było zaznaczone że LEDy mogą czesciowo niedziałać i jest to właściwośc produku to OK . Natomiast jeśli w ofercie było napisane że gniazdo pięknie podświetlone LEDami to moim zdaniem spokojnie można reklamowac niezgodnośc z umową

Dlatego poprosiłem @raty92 o link do oferty

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@_Likos_ walory estetyczne są subiektywne dla każdego w ofercie to na bank będzie zdjęcie katalogu że świeci cud miód i orzeszki a w realu każdy wie jak potem wygląda

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@az1rael  no ale umowa został zawarta na podstawie oferty. Jełsi cos nie działa tak jak w ofercie jest to niezgodne z umową i własciwości opisane przez producenta nie mają tu nic do rzeczy.

Jeśłi kupie wiertarke i bedzie w ofercie napisane że ma udar a przyjdzie mi produkt który fabrycznie nia ma udaru ( bo nie ma go fabrycznie) to według producenta nadal bedzie w pełni sprawny produkt i producent ( serwis) takie zaświadczenie wystawi ALE będzie to produkt nizegodny z umową i podlegający reklamacji i wymianie z tyt UoPK

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@az1rael Co ty wypisujesz?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@raty92 Producent Tobie nie musi tego pokazywać, Ty składasz reklamacja u sprzedającego i to On przed Toba odpowiada za towar i ma być on zgodny z opisem, sprzedający powinien zamieścić w ofercie że płyta może albo jest częściowo nie podświetlona.

oznacz moderatorów

raty92
#7 Wielbiciel#
oznacz moderatorów

sklep_solpio
#12 Orędownik#

Najgorsze jest to, że w ofercie nie ma żadnej informacji że miejsce ładowania podświetla się 🙂 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@raty92  hmm może jestem slepy albo zmeczony ale nie znalazłem tam ( w ofercie) slowa o podświetleniu LED ( jeśłi mozesz to wskaż mi gdzie mam szukać)

A jeśli nie było tego w ofercie a producent stwierdził że produkt działa prawidłowo to cóż...

Nie ma czego reklamowac moim zdaniem. 

Chyba że czegos nie doczytałem

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#12 Orędownik#

@_Likos_ też nie zauważyłem niczego takiego więc, reklamacja niezasadna jest wszystko opisane tylko nie podświetlenie led.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 katalog jest czyj? Allegro. Co zamieszczone jest w katalogu? To co allegro uważa za istotne nie to co sprzedawca musi lub nie musi zamieszczać. Jak allegro reaguje na zmiany swoich bubli katalogowych? Z forum każdy wie że albo zmienia albo zlewa albo pisza, że tam nie ma błędu. Kupujacy dostaje z towarem specyfikację i instrukcję tam ma wszelkie informacje wraz ze stroną producenta powinno mu to wystarczyć. Sprzedawca natomiast wcale nie musi pokazywać opinii serwisu skoro napisał że ją dostarczy to jego dobra wola a z doświadczenia wiem że w 9 na 10 przypadków się reklamacje odsyła do producenta, zwłaszcza jak jest markowy więc szczęścia życzę w sądzie dochodzenia swoich praw podważania opinii serwisu producenta nawet jak weźmiesz rzeczoznawcę.

oznacz moderatorów