Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Zamówiłem na allegro u pewnego sprzedawcy (firmy) gniazdo zasilające wraz z ładowarką indukcyjną wbudowane w blat (zamówione jako osoba prywatna). Gniazdo przyszło z uszkodzonym podświetleniem LED wokół ładowarki indukcyjnej (nie działa w 1/4 części). W związku z tym otworzyłem dyskusję ze sprzedającym, aby mu przedstawić sytuację i dowiedzieć się co w związku z tym. Sprzedający poinformował mnie, abym odesłał produkt celem weryfikacji. Odesłałem go używając darmowego zwrotu Allegro, a w powodzie zwrotu zaznaczyłem "Inna wada bądź niezgodność towaru z umową (Oczekiwana WYMIANA na inny egzemplarz z powodu wadliwego podświetlenia ładowarki indukcyjnej)".
Sprzedający po otrzymaniu produktu stwierdził, że nie dysponuje własnym serwisem i musi odesłać produkt do serwisu producenta na zasadzie rozpatrzenia tej wady jako reklamacja. Po dwóch tygodniach od otrzymania produktu dostałem informację, że "otrzymaliśmy informację iż reklamacja została rozpatrzona negatywnie, zgłoszona usterka w postaci zanikającego światła led jest to normalne zjawisko w tego typu gniazdach,ładowarka działa bez zarzutu Gdy otrzymamy produkt z serwisu wyślemy orzeczenie techniczne wydane przez serwis"
Dla mnie nie jest to normalne, gdyż producent nigdzie nie informuje o możliwości wystąpienia tego typu wad, a produkt był wybrany przeze mnie głównie z powodów estetycznych, które w tym przypadku są zupełnie zaburzone. Przedstawiłem zatem sprzedawcy moje stanowisko, żeby w takim przypadku towar zatrzymał, a ja proszę o zwrot środków.
Sprzedawca jednak oznajmił, że:
"Przypomnę że w odstąpieniu powodem odesłania produktu była (reklamacja): inna wada bądź niezgodność towaru z umową (Oczekiwana WYMIANA na inny egzemplarz z powodu wadliwego podświetlenia ładowarki indukcyjnej). Produkt został poddany weryfikacji zgłoszonej usterki,otrzymaliśmy informację o negatywnym rozpatrzeniu reklamacji.Zgodnie z wcześniejszą informacją po otrzymaniu produktu zostanie przesłane stosowne orzeczenie techniczne. Nie ma możliwości zwrotu,nie przetrzymujemy produktu klienta,decyzja reklamacja została wydana w ustawowym terminie."
Jak to "nie ma możliwości zwrotu"? Otrzymałem produkt, który w zupełności nie spełnia moich oczekiwań, gdyż posiada wadę, o której możliwości wystąpienia nie ma nigdzie wzmianki.
Nie chcę tego produktu - zamówiłem już nowy u innego sprzedawcy i takiej wady nie posiada (więc jednak się da).
Jak w skuteczny sposób mam odstąpić od umowy kupna, abym otrzymał zwrot środków od tego sprzedającego?
Pozdrawiam serdecznie
No dokładnie, widzę właśnie, że w opisie nie ma wzmianki o podświetleniu, więc zapewne nici z odzyskania kasy. Masakra, bo to oznacza, że jeżeli sprzedający nie opisze jakiejś funkcjonalności urządzenia, które ono powinno posiadać, a np. nie posiada lub ma uszkodzone to taka reklamacja może być zawsze z góry odrzucana.
Przykład:
Kupuję monitor, który wg producenta powinien mieć funkcję automatycznego obracania ekranu. Na aukcji sprzedający o tym nic nie pisze. Ja kupuję ten monitor głównie pod tę funkcję, ale przychodzi z uszkodzoną lub niedziałającą. Reklamuję, sprzedawca wysyła do serwisu producenta i otrzymuje wiadomość, że "no tak się zdarza, ale monitor jest w pełni sprawny bo wszystkie podstawowe funkcje jak wyświetlanie obrazu, ustawienia itp. działają, a to normalne, że funkcja obracania może w niektórych przypadkach nie działać", i już nic się z tym nie zrobi... No nic.. pozostaje mi jedynie wystawić odpowiednią ocenę za obsługę kupującego oraz produkt.
wiesz, podświetlenie z moim mniemaniu to najmniej istotny problem w tym wszystkim, (sprzedaliśmy taki sam przedłużacz tylko z innej firmy i też mieliśmy zgłoszenie, że jest wadliwe, ale akurat w naszym przypadku to był błąd bo nikt nie sprawdził tego przed wysyłką i producent dał jakiś ze zwrotu czy coś... był cały porysowany itd.) każdy sprzedawca podchodzi inaczej, dużo rzeczy jest opisanych w aukcjach allegro i często gęsto klienci nie czytają dlatego jak najmniej i skrótowo choć sam przyznam, że przy elektronice jednak powinno być bardziej opisowe 😉
no jeszcze tak na podsumowanie często gęsto jest dużo napisane w aukcjach, a i tak klienci dzwonią i dopytują.
No właśnie tak na prawdę to szkoda, bo wystarczyłoby zwykłe ludzkie podejście do tematu i wymiana egzemplarza na inny zamiast bawienie się w odsyłanie po serwisach producenta i tym samym przedłużanie całej reklamacji o 2 tygodnie, skoro posiadają rzekomo w swojej ofercie prawie 1000 sztuk produktu. Tak nie mogąc dłużej czekać zakupiłem identyczny u innego sprzedawcy i w nim wszystko działa jak należy.
@raty92 to nie do konca tak jak napisałeś.
Jeśłi w specyfikacji producenta jakas funkcja ma być a produkt t ( sprzedawany jako nowy) jej nie posiada wówczas jest to wada i taka z pewnością producent potwierdzi.
Natomiast jeśli w tym monitorze nie byłoby funkcji obracania ekranu ( lub byłaby w jakis sposób ograniczona fabrycznie przez producenta) a sprzedawca nic by nie napisał to nie można by byłe tego uznac za wade lub niezgodność z umową. I wówczas nie byłoby podstaw do reklamacji
W Twom przypadku sprzedawca nie wspomina w ofercie o podświetleniu LED ( wiec nie możemy mówić o niezgodności z umową) a producent stwierdził iz urządzenie działa prawidłowo.
Jak w skuteczny sposób mam odstąpić od umowy kupna, abym otrzymał zwrot środków od tego sprzedającego?
Jak nie minęło 14 dni od odebrania paczki możesz podesłać im "Odstąpienie od Umowy" jak minęło nic nie zrobisz bo czas minął i nikt nikogo do tego nie zmusi 😞