anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nie odebrana przesyłka z multiskrytki

xmaly1
#7 Wielbiciel

Dzień Dobry,

Prosze o pomoc i informację.

Zakupiłem produkt od przedsiębiorcy (ja osoba fizyczn). Towar wysałany do paczkomatu inpost.

Rano dostałem informację o paczce do odbioru. Udostępniłem kod odbioru żonie. 

Mineło kilka godzin i żona wybrała się po paczkę, między czasie skrytka zmieniła sie w multiskrytkę o czym żona nie wiedziała.

Żona pobrała  tylko jedną przesyłkę z dwóch (nie zareiestrowała, czy była tam druga).

Podjeliśmy próbe i kontakt z infolinją inpost, by ponownie otworzyć skrytkę. Niestety pani z infolinii poinformowała, że skrytka została uzupełniona i nie może jej otworzyć. 

Otzymałem informację z inpost, że nie odnaleźli paczki.

Zgłosiłem dyskusię do sprzedającego by zajął się tę sprawą i domagał się od inpost swoich praw. A ja zażądałem ponownej wysyłki lub zwrotu środków.

Sprzedawca odmówił i stwierdził, że musze czekać na cały proces reklamacyjny. 

Czy faktycznie musze czekać teraz 30 dni aż inpost rozpatrzy reklamację?

oznacz moderatorów
53 ODPOWIEDZI 53

Health___Beauty
#16 Inspirator

@xmaly1  to może jeszcze raz DRUKOWANYMI LITERAMI. ZNAMY KC I ZNAMY ZAPIS O ODPOWIEDZIALNOŚCI SPRZEDAWCY ZA PRZESYŁKĘ. Nie wiem który to artykuł, bo ta wiedza nie jest mi do niczego potrzebna. Ale ten zapis dotyczy sytuacji błędnego oznaczenia przesyłki przez kuriera jako odebranej, pustej skrytki w automacie paczkowym i innych sytuacji wynikających z błędów przewoźnika (gdzie ostatecznie odpowiedzialność i koszty są po stronie przewoźnika a nie sprzedawcy) a nie niefrasobliwości kupującego, który nie zajarzył, że w skrytce było więcej przesyłek niż jedna mimo iż taka informacja jest w aplikacji przewoźnika, mailu oraz pojawia się na ekranie automatu przy odbiorze przesyłki. Gdyby to działało tak jak Ty sobie życzysz i sprzedawca musiałby płacić za błędy kupujących to wszyscy by zbankrutowali po miesiącu. Popełniłeś błąd - Ty i tylko Ty. Nikt więcej. Przyjmij to do wiadomości i jak dorosły człowiek weź odpowiedzialność za swój błąd. Wyciągnij z tego wnioski i sprawdzaj dokładnie skrytki przy odbiorze albo nie udostępniaj osobom trzecim kodów odbioru jeśli nie potrafią przeczytać na ekranie, że w skrytce jest więcej niż jedna paczka. 

Jakbyś wiózł tę paczkę do domu tramwajem i zostawił ją w tramwaju przy wysiadaniu to też uważasz, że sprzedawca powinien Ci zwrócić pieniądze? 

oznacz moderatorów

xmaly1
#7 Wielbiciel

No Błagam 

"Jakbyś wiózł tę paczkę do domu tramwajem i zostawił ją w tramwaju przy wysiadaniu to też uważasz, że sprzedawca powinien Ci zwrócić pieniądze? "

W opisany przykładzie odebrałem fizycznie przesyłkę więc KC takiej sytuacji nie obejmuje i jak najbardziej za przesyłkę będącą w moim posiadaniu odpowiadam ja!

"DRUKOWANYMI LITERAMI. ZNAMY KC I ZNAMY ZAPIS O ODPOWIEDZIALNOŚCI SPRZEDAWCY ZA PRZESYŁKĘ"

Proszę przytoczyć znany Pani KC, czy aby na pewno posługuje się Pani tym samym Paragrafem.

 

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#16 Inspirator

@xmaly1  Odbierając paczkę z paczkomatu też potwierdzasz, że ją odebrałeś i jest w Twoim posiadaniu. Po odebraniu paczki pojawia się na ekranie „to wszystko kończymy na dziś”, „ma problem z paczką”, „zgłasza reklamację”. A najpierw „czy odebrałeś wszystkie paczki?”. To że większość odbiorców po odebraniu paczki zamyka skrytkę i odchodzi bez klikania czegokolwiek na ekranie nie znaczy że tak nie jest. Nie kliknąłeś problemu co jest równoznaczne z potwierdzeniem, że paczki z multikskrytki odebrałeś. To że InPost może zablokować skrytkę jeśli nikt z niej później nie skorzystał to tylko ich dobra wola, nie obowiązek. W momencie odebrania paczki i nie zgłoszenia zastrzeżenia do braku zawartości potwierdzasz, że odebrałeś wszystko. I co się od tego momentu z paczką dzieje to już Twoja odpowiedzialność. 

oznacz moderatorów

iosveglio
#9 Pomysłodawca

Będę się czepiać, to ciekawe, co napisało Allegro.
Czyli teraz nic, tylko we wszystkich swoich odebranych zamówieniach mam zacząć zgłaszać zwrot pieniędzy — że nie dostałam (?) zamówień. Złożę reklamacje u przewoźników, a Sprzedawca ma "niezwłocznie" zwrócić wpłatę. Jeszcze monety mi dadzą!
Jeśli w międzyczasie InPost dodał paczkę do skrytki, tak trudno było zadzwonić/napisać do żony, że "popatrz/sprawdź dokładnie, bo jest multiskrytka"?

oznacz moderatorów

xmaly1
#7 Wielbiciel

To tak nie działa. W paczkomacie są kamery i jak odbierzesz a zgłosisz, że nie odebrałeś pociągną Cię do odpowiedzialności karnej. 

Tak trudno było się skontaktować, bo wyobraź sobie, że niektórzy pracują i nie sprawdzają co chwila powiadomień itp. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@xmaly1 akurat porównujesz różne sytuacja, dostałeś kod, otworzyłeś skrytkę, paczki odebrane na tym koniec, możesz liczyć że ktoś wyjął i zgłosił do InPosta to się z Tobą skontaktują, jak ktoś ją przytulił, zapomnij o paczce i kasie ( chyba że allegro Ci odda ze swoich )

Proponuje pozwać żonę z powództwa cywilnego że Ci nie przekazała paczki 😄

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

xmaly1
#7 Wielbiciel

Czyli jak kurier uzupełniajacy skrytki nie włoży paczki i uzytkownik otworzy ją kodem i zamknie - to system widzi, że przesyłka została odebrana. tak jak w moim przypadku. Co w takim razie?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@xmaly1 nie szukaj winnych, to inna sytuacja 😄 w Twoim przypadku to Ty nie odebrałeś i zwolniłeś skrytkę innemu użytkownikowi 😄

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

Health___Beauty
#16 Inspirator

@xmaly1  Ales uparty. W takim wypadku kamera widzi ze kurier nie włożył paczki i pracodawca pociągnie go do odpowiedzialności. Kamera widzi też że odbiorca otwiera skrytkę i nic z nie nie wyciąga. Odpuść i zrozum że błąd jest tylko Wasz - Twój i Twojej żony. 

oznacz moderatorów

xmaly1
#7 Wielbiciel

"Kamera widzi też że odbiorca otwiera skrytkę i nic z nie nie wyciąga"

CZyli jednak  są w stanie sprawdzić, że nie odebrałem przesyłki a system błędnie wskazuje jej odebranie. 

Błąd jest nie nasz, a systemu. Bo tylko z poziomy odbioru w aplikacji potwierdzasz, że odebrałaś X przesyłek z multiskrytki. 

Z poziomu odbioru kodem tego nie ma.

Gwarantuję Pani, że bedąc w mojej sytuacji też, była by Pani uparta :). Pozdrawiam i dziękuję za kom.

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#16 Inspirator

@xmaly1  spoko. Widzę że Ty z tych co się nigdy do błędu nie przyznają. Walcz z inpostem, sprzedawcą i kim tam sobie chcesz. Ale mogę Ci od razu napisać jak będzie tego efekt. 

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@xmaly1

Podanie kodu odbioru (bez względu na czy na ekranie Paczkomatu, skanując kod QR, czy wybierając opcję w apce), jest tożsame z potwierdzeniem odbioru przesyłki. To że przesyłka została w skrytce, ma niewielkie znaczenie, prawnie został potwierdzony jej odbiór.

 

oznacz moderatorów

xmaly1
#7 Wielbiciel

Dziwne jest to potwierdzenie odbioru. Wychodzi na to, że samo otworzenie i zamknięcie skrytki jest potwierdzeniem odbioru. Mimo, że paczka nie została wyjęta lub paczka nie znajdowała się w skrytce.

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@xmaly1

Nie dziwne, bo masz jeszcze pytanie na ekranie Paczkomatu, czy zostały odebrane wszystkie przesyłki ze skrytki. Po potwierdzeniu że wszystko się zabrało i nie wnosi uwag co do stanu przesyłek, nie ma możliwości już nic zrobić. 

Do tego jak już ktoś pisał, sprzedawca może wystąpić do przewoźnika o pisemne potwierdzenie odbioru przesyłki ze skrytki. Takie potwierdzenie może być podważone tylko na drodze sądowej.

 

oznacz moderatorów