anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

NIE zdążyłam odesłać przedmiotu a sprzedający rozpatrzył negawtynie reklamacje

MAMY ROZWIĄZANIE!
renatam0412
#2 Obserwator#

Czy ktoś może mi coś poradzić:

Wczoraj dostałam przedmioty i złożyłam reklamacje- przedmiot przecieka a jest podłączany do prądu. Dziś dostałam odmowę z tyt. reklamacji. Sprzedający podał , że zapoznał się ze zdjęciami , których nie przesyłałam. Założyłam dyskusje, pracownik allegro zamknął dyskusję stwierdzając , że nie ma podstaw - a przecież sprzedawca sprzecznie z zasadami gwarancji nawet jej w rzeczywistości nie rozpatrzył. Podstawa pracownika allegro jest dla mnie bardzo krzywdząca- w zasadzie pierwszy raz pracownik poparł sprzedającego, który stosuje nieuczuciwe praktyki. Co teraz mam rozbić- zostałam z uszkodzonym przedmiotem bez wsparcia allegro.

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13
KOGIEL_T
#17 Koryfeusz#

@renatam0412  jeśli sama nie możesz wznowić dyskusji, to napisz

oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@renatam0412 Którego zamówienia dotyczy ten problem?

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
renatam0412
#2 Obserwator#

2984b2ed-35aa-11f0-9279-2f6bbb4b72fe

oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@renatam0412 Sprzedający w dyskusji zamieścił uzasadnienie swojej decyzji:

---

Informujemy, że jako Nadawca odpowiadamy z art 548 do momentu dostawy.
Po odbiorze stosuje się art 92 prawa pocztowego.

Jeżeli zawartość dotarła uszkodzona i odebrana to adresat musi złożyć reklamację do przewoźnika.

Obecnie nie mamy podstaw do wymiany.

---

Tak jak napisał nasz pracownik, nie jesteśmy w stanie zmusić sprzedającego do zmiany decyzji oraz nie możemy jej podważyć, dlatego dyskusja została zamknięta. Sugeruję rozważenie możliwości złożenia reklamacji u przewoźnika, o czym wspomniał również sprzedawca.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
renatam0412
#2 Obserwator#

Ale w tym przypadku wada została wykryta po pierwszym użyciu. Paczka nie była uszkodzona, ani też zgniecona. Co mam napisać przewoźnikowi: że z irygatora z rączki podczas użytkowania leci woda w tym miejscu co nie powinna? Proszę mi to wytłumaczyć w jaki sposób mam przedstawić sprawę przewoźnikowi, jak wada jest wykryta podczas pierwszego użycia?

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@renatam0412  Niestety nie licz na pomoc,  z opisu i  z  wypowiedzi domyślam się że  sprzedającym  był Oficjalny Sklep Allegro,  niestety oni wiedzą lepiej i zawsze mają rację.

Ale dobrze robisz że nagłaśniasz problem, po prostu trzeba ostrzegać innych wszędzie gdzie to możliwe.

ps.  a przewoźnikiem pewnie jest Allegro Delivery.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@br. dwukrotne pudło, nie trafiłeś ani ze sprzedającym, ani z przewoźnikiem.
Gdyby było to Allegro Delivery, to reklamację można by zgłosić bezpośrednio do nas, ale nie jest. 
Nie wprowadzaj proszę innych osób w błąd. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@la_nika  Szkoda  że nie trafiłem, mam nadzieję że byłem blisko.

Powinna powstać nowa kategoria  sklepów, na przykład Zaprzyjaźniony Sklep Allegro.

oznacz moderatorów
renatam0412
#2 Obserwator#

Jeszcze proszę o jasną odpowiedź- skoro produkt jest objęty 24 miesięczną gwarancją sprzedającego- to gdzie zgłaszam reklamację do sprzedającego czy do przewoźnika?

oznacz moderatorów
scor
#9 Pomysłodawca#

Moze ja wytlumacze w czym problem bo 20 lat tu jestem i jest coraz gorzej. Stajecie po stronie Sprzedajacego, ktory cos stwierdza i nie sprawdzacie jego wersji. O to ludzie maja pretensje. W powyzszej sytuacji, sprzedawca NIE MA PRAWA nie przyjac towaru i rozpatrzec reklamacji jesli reklamacja dotyczy uzytkowania towaru. Wyraznie to kupijacy napisal - a sprzedajacy --- aaaa bo to w transporcie to nie. Nie w transporcie. A wy zamykacie temat. I z tym ludzie maja problem.

Mialem tak z aplitunerem - pozwoliliscie sprzedajacemu bezkarnie zlamac prawo i odmowic w ogole przyejcia drugi raz rekalamcji. 'bo juz raz ogladal'. Inny serwis znalazl usterke. A sprzedawca nadal lamie tak prawo. Na waszej platformie.

oznacz moderatorów
pecela
#18 Luminarz#

@renatam0412

Sprzedawca nie jest od rozpatrywania reklamacji gwarancyjnej (chyba że jest jednocześnie gwarantem). On tylko w twoim imieniu przygotowuje reklamację do autoryzowanego serwisu, jako że kupujący nie musi umieć zgłosić wady zgodnie z warunkami zawartymi w karcie gwancyjnej. Standardowo, kupujący powinien samemu zgłosić reklamację w autoryzowanym serwisie lub u gwaranta. A jeżeli chodzi o prawo, to zasadniczo nie wtrąca się ono w gwarancje, bo jest to świadczenie w pełni dobrowolne. Do tego usługa pośrednictwa w zgłoszeniu reklamacji gwarancyjnej nie musi być bezpłatna. 

Sprzedawca odpowiada natomiast z tytułu niezgodności z umową, za wady ukryte tkwiące w produkcje w chwili sprzedaży, a które tylko ujawniły się w ciągu dwóch lat od daty sprzedaży.

Tak więc to była reklamacja z tytułu niezgodności z umową czy z tytułu gwarancji? 

oznacz moderatorów
renatam0412
#2 Obserwator#

Produkt jest objęty gwarancją 24 miesiące sprzedającego. Nie producenta- to gdzie należy się zgłosić, bo jak rozumiem do sprzedającego?

oznacz moderatorów
renatam0412
#2 Obserwator#

Dokładnie to ta sytuacja: Sprzedawca odpowiada natomiast z tytułu niezgodności z umową, za wady ukryte tkwiące w produkcje w chwili sprzedaży, a które tylko ujawniły się w ciągu dwóch lat od daty sprzedaży..

Przy czym sprzedające od razu odrzucił reklamację bez dotarcia przedmiotu do niego w celu zapoznania się z wadą.

oznacz moderatorów