anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nie zgadzam się ze Sprzedającym, co mogę zrobić?

mircool5
#1 Nowicjusz#

Sprzedawca nie uznaje usterki lustrzanki. Ja twierdze że jest uszkodzona. On,że sprawna.

Aparat silnie nie doświetla zdjęć /5ev/. Mimo niskiego przebiegu ok.6k jest to podobno częsta usterka w Pentax-ach /K50/. Mimo przesłanych miniatur wykonywanych w różnych ustawieniach sprzedawca upiera się, że aparat wysłał sprawny /choć obiektyw sprzedał wcześniej a aparat leżał w pudełku/ a winą jest użycie "niekompatybilnych" obiektywów lub brak mojej wiedzy jak zrobić zdjęcie w Programie. Po długiej wymianie korespondencji zaproponował abym odesłał aparat a On ustosunkuję się do reklamacji. Ale nie wiadomo jak szybko bo nie ma obiektywu i panuje wirus. Ponieważ sprzedawca nie sprawia wrażenia uczciwego obawiam się pozbawienia i kasy i przedmiotu. Jest to sprzęt precyzyjny i odsyłając może się okazać,że sprzedawca wymyśli różne wersje zdarzeń niekorzystne dla mnie. W ostatnim poście zasugerował , że sprzęt uległ uszkodzeniu w transporcie /przesyłka była dobrze zabezpieczona i nie uszkodzona/ lub zrobiłem to ja. Po tej informacji zapaliła mi się czerwona lampka, że coś kręci.

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

LEW433
#21 Demiurg#

No w 14 dniach, później jest uznana. Ile czasu minęło od zakupu?

oznacz moderatorów

mircool5
#1 Nowicjusz#

 Przesyłka dotarła 29.10.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

To nie ma znaczenia. Jeśli kupiłeś od osoby prywatnej, przekroczenie czasu 14 dnia na odpowiedź na reklamację nie oznacza jej uznania. Odeślij towar i domagaj się zwrotu wpłaty, jeśli faktycznie jest wadliwy. Gdy nie otrzymasz pieniędzy, wystąpisz z wnioskiem do POK.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mircool5 Odeślij towar, jeśli sprzedawca nie będzie chciał zwrócić wpłaty, możesz wystąpić o jej zwrot z Programu Ochrony Kupujących.

https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

Przy sprzedaży prywatnej nie obowiązuje czas 14 dni na rozpatrzenie reklamacji.

oznacz moderatorów

mircool5
#1 Nowicjusz#

 Co jeśli stwierdzi,że aparat wysłał sprawny a ja zwróciłem uszkodzony.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Wystąpisz o zwrot wpłaty z POK. Zrób sobie jakąś dokumentację, zdjęcia, film, abyś mógł udowodnić, że sprzęt jest uszkodzony.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Sprzedający ma prawo do żądania odesłania towaru, celem rozpatrzenia reklamacji. W razie czego - zawsze pozostaje Program Ochrony Kupujących, z którego zapewne bez problemu odzyskasz środki. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

mircool5
#1 Nowicjusz#

Ponieważ dyskusja na chwilę obecną wygląda tak, sprzedawca-ja wysłałem sprawny, kupujący-ja otrzymałem uszkodzony jak mogę liczyć, że reklamacja zostanie uznana.

oznacz moderatorów