anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Niedostarczony towar - prośba sprzedawcy o odstąpienie od umowy. Jak?

rafalmruk
#8 Zapaleniec#

Hej

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z odstapieniem od umowy.

 

Zakupiłem u sprzedającego towar (kości pamięci), ale po kilku dniach otrzymałem droga komunikatu w Allegro, że sprzedający w związku z sytuacją zawiesił sprzedaż i prosi żebym odstąpił od umowy, a on wtedy odda pieniądze.

Jest to dla mnie rozwiązanie jak najbardziej OK, natomiast mam problem ze znalezieniem funkcji w serwisie, dzieki której mógłbym tego dokonać.

Sprzedający twierdzi, ze jest taka funkcja.

 

Czy może mnie ktoś pokierować i wskazać, gdzie szukać?

 

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

RM

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

kostas11
#21 Demiurg#

Jeśli chcesz zwrócić przedmiot, poinformuj o tym sprzedającego:

  1. Przejdź do zakładki Kupione.
  2. Przy wybranym zamówieniu kliknij [szczegóły].
  3. Wybierz [zwróć część lub całość zamówienia], aby przejść do formularza zwrotu.
  4. Zaznacz przedmioty, które chcesz zwrócić, i wybierz z listy odpowiedni powód. Możesz wybrać osobny powód zwrotu dla każdego produktu w zamówieniu.
  5. Wypełnij formularz i kliknij [Zwracam produkty]. Otrzyma on wówczas e-maila.
________
Κώστας
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@rafalmruk  Nie ma takiej funkcji. Jest funkcja zwrotu bez podania przyczyny i możesz z niej skorzystać. Wejdź w Kupione, znajdź tę aukcję, kliknij w Szczegóły i tam masz: Zwróć część lub całość zakupu. Jest to równoznaczne z odstąpieniem od umowy.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

rafalmruk
#8 Zapaleniec#

Aha. Czyli tak jak bym zwracała, ale bez zwrotu. Rozumiem. 🙂

Myślałem, że jest jakiś osobny sposób przewidziany na taka sytuację.

 

Bardzo dziękuję za szybką pomoc. "Wpunkty" poleciały 😉

 

Pozdrawiam

RM

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@rafalmruk To nie Ty odstępujesz od umowy, to sprzedawca nie ma możliwości jej sfinalizować. Nie zaznaczaj w formularzu, że rezygnujesz z powodu pomyłki, czy bez przyczyny, zaznacz jakikolwiek powód wskazujący na winę sprzedawcy.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@xyz96 "Sprzedający zawiesił sprzedaż". Nie wiemy czy nie jest na obowiązującej kwarantannie i nie ma możliwości wysyłki. Może mu jednak nie dokopiemy w tym wyjątkowym czasie? 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1 Nie chcę zgadywać, dociekać, co mu się stało i gdzie on jest. Sprzedawca nie ma prawa warunkować zwrotu wpłaty odstąpieniem od umowy przez kupującego, podczas gdy sam nie jest w stanie sfinalizować transakcji.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@xyz96 Niby tak, niby masz rację, ale pamiętaj, że teraz sytuacja jest wyjątkowa. U mnie dwóch sąsiadów jest na obowiązującej kwarantannie. Nie mogą wyjść i nikt nie może do nich wejść.

Zasada powinna obowiązywać taka, że lepiej winnemu darować winy, niż skrzywdzić niewinnego 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1 To tys prowda 🙂

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@xyz96  🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

rafalmruk
#8 Zapaleniec#

O! Ale sie rozwinęła dyskusja. 🙂

Zupełnie mi nie zalezy na kopaniu sprzedającego.
Nie może dostarczyć, poinformował mnie, spoko.
To nie towar pierwszej potrzeby więc jak odzyskam pieniądze to w sumie temat dla mnie zamknięty.
Pewnie mają większe zmartwienia niż 140 pln. 

 

Dzieki

Pzdr

r

oznacz moderatorów

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

@rafalmruk za takie podejscie dałbym Ci medal.

Ale nie sięgnę. 2m

oznacz moderatorów