Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich!
Zwrot nadałem poprzez paczkomat 27 lip 2023 10:17. Został odebrany 28 lip 2023 09:18. Zaraz po odebraniu widziałem w informacjach o zwrocie: " w trakcie weryfikacji...". Oczekiwałem, że zgodnie z tym co pokazuje serwis Allegro i apka operatora paczkomatów odnośnie wysyłki zwrotu - została zrealizowana i odebrana przez Sprzedawcę. Tymczasem dziś status zwrotu zmienił się z powrotem na "zwrot w drodze" i wbrew temu co pokazuje serwis Allegro i apka operatora paczkomatów - paczka ze zwrotem wcale nie doszła do Sprzedawcy... Widać to na poniższym zrzucie z ekranu:
Zdaję sobie sprawę, że nie minęło jeszcze zbyt wiele czasu od zwrotu, lecz zaczynam odnosić wrażenie że nie tylko outlet (iks)koma postępuje nie czysto... Są wakacje, chcę złożyć synowi komputer, ale zostałem w pewnym sensie oszukany przez dużą znaną firmę i teraz póki co jestem ~3000zł do tyłu (jest jeszcze druga oferta z płytą główną, którą wysłali ewidentnie uszkodzoną).
Pytanie: do kiedy najpóźniej (proszę o datę) mogę liczyć na zwrot swoich pieniędzy?
Proszę o odpowiedź i pozdrawiam...
Sprzedający po odstąpieniu od umowy zakupu(zwrot) ma zwrócić Ci środki niezwłoczne, ale ma 14dni max.
Dziękuję za szybką reakcję... Ale te 14 dni od kiedy obowiązuje? Bo z tego co widzę paczka może iść z powrotem wieki...
@Client:46768402 Zapis w UK jest jasny , 14 dni od zgłoszenia rezygnacji z zakupu , sprzedawca może wstrzymać zwrot środków do otrzymania przesyłki zwrotnej , piszesz jednak o wadzie produktu i jeśli to była reklamacja zaczynają działać inne zapisy .
był ZWROT (nie reklamacja; nie napisałem nic o reklamacji)
@Client:46768402 To przecież Ci napisałem że max ma 14dni od chwili odstąpienia od umowy zakupu,(zwrot).
Czyli dla potwierdzenia: 14 dni od niniejszej daty?
@Client:46768402 Obrazka nie widzimy, 14dni max od chwili kiedy powiadomiłeś sprzedającego o zwrocie. Oczywiście lepiej było składać reklamację na niezgodność z opisem. Najlepiej jest w takim przypadku otwierać dyskusję, masz tam pomoc Allegro.
Dokładnie tak zrobiłem...
@Client:46768402 obrazka nie widać bo masz za niską rangę , ale dla uściślenia 14 dni od chwili zgłoszenia rezygnacji z zakupu oczywiście jeśli w tym czasie paczka dotrze do sprzedawcy .
@Client:46768402 błąd ... fatalny błąd , nie zgłosiłeś sprzedawcy wady ... hmmm .... może uznać ,że uszkodzenie wyniklo z Twojej winy .
1) odebrałem płytę główną i procesor;
procesor był bez chłodzenia - a w aukcji jasno zaznaczyli że z chłodzeniem - zatem NIEWŁAŚCIWY TOWAR (wybrakowany);
płyta główna - w aukcji było jasno zaznaczone: sprawdzona i 100% sprawna - a tak nie było: było od razu widać, że pewne elementy nie chcą emitować światło a powinny... - towar był ewidentnie niesprawdzony, a ja zamówiłem sprawdzony - więc TOWAR NIEWŁAŚCIWY...
2) paczki rozpakowałem i sprawdzałem zawartość i uruchamiałem pod aktywnym monitoringiem - myślę że tutaj nie ma w co przysłowiowej igły włożyć...
@Client:46768402 Nie ma znaczenia czy dotrze jak masz zwrot ze Smartem, ma 14dni max ale powinien zrobić to niezwłocznie, może powstrzymać się do czasu otrzymania zwrotu ale nie może przekroczyć tych 14dni. Wystarczy że pokażesz że nadałeś paczkę.
Dziękuję - to jest konkretna odpowiedź!
Ale w takiej sytuacji otwieraj dyskusję i tam opisuj problem, masz pomoc Allegro, możesz otrzymać rekompensatę, i ważne składasz reklamację a nie zwrot, ponieważ zwrot to sprzedajacy może Ci obniżysz zwrot środków.
@Client:46768402 No dobrze, więc czyj ten wentylator jest na tym pobazgranym obrazku? Piszesz że nie było chłodzenia procesora a tu widzę że jest.
Potrafisz wyjaśnić w dyskusji które części są kupione a które dołożyłeś nie wiadomo w jakim celu.
Nam tłumaczyć nie musisz, ale na fotce widać totalny bałagan..🙄
1) To nie jest bałagan, tylko zanim złożę włożę coś do obudowy, to najpierw sprawdzę czy działa.
2) Tak, nie było chłodzenia - musiałem szybko lecieć do komputerowego i kupić Endorfy5 w cenie 50zł więcej niż w internecie...
3) Fotka jest dowodem na to, że płyta ne została przetestowana - wbrew temu co napisali w ofercie.
Zwrot zawsze tyczy się produktu pełnowartościowego i kompletnego. Oznacza to, że jak odsyłany produkt ma wadę lub jest niekompletny (nie ma znaczenia, że taki dotarł, bo obowiązuje domniemanie dostarczenia towaru kompletnego i sprawnego), to sprzedawca ma prawo pomniejszyć wartość zwrotu, o utraconą wartość towaru.
Jak towar dotarł uszkodzony lub niekompletny, to trzeba było zgłosić reklamację. Jak tego nie zrobiłeś, a zamiast tego odesłałeś towar, to na ciebie przeszła odpowiedzialność za zwracany towar.
Chyba że ustalili wszystko razem, kupujący i sprzedajacy.
Nie będę składał reklamacji gdy:
1) otrzymałem niepełny produkt (procesor bez dodatkowego chłodzenia)
2) otrzymałem EWIDENTNIE zepsutą (czyli także niesprawdzoną) płytę główną co także EWIDENTNIE widać na fotce
3) płyta+procek były kupione w Outlecie XKOM i miały delikatne ślady montażu co zaznaczyli w opisie oferty
4) cały proces był z góry dokładnie monitorowany (łącznie z rozpakowaniem paczek) więc chociaż złotówka mniej będzie, to idę z tym do organów ścigania - jest w Kodeksie Karnym paragraf 286 (już z tego korzystałem w takich przypadkach i DZIAŁA 🙂 )