Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie.
Mam taką sytuację. Zamówiłam na allegro cztery kartki z kalendarza. Zamówiłam na adres mojej mamy, bo nie mieszkam w Polsce. Zapłaciłam za przesyłkę pocztową, jako że to cztery lekkie karteczki, a sprzedawca taką opcję oferował. Przesyłka nie dotarła. Napisałam do niego, a on mi napisał, że wysłał na pewno i że na pewno zgubiła się paczka w firmie mojej mamy. Grzecznie wyjaśniłam, że się nie mogła zgubić, bo listonosz chodzi właśnie do niej i ona odbiera wszystko. On zadzwonił do mojej mamy i dali sobie czas kilka dni, czy nie dojdzie.
Potem dowiedziałam się od mamy, że paczka doszła, bo wysłał jeszcze raz. I teraz w rozmowie wyszło, że ona mu drugi raz za to zapłaciła - bez konsultacji ze mną. Czy tak to powinno być? Skąd mam mieć pewność, że on to w ogóle wysłał, a teraz naciągnął moją mamę na drugi zakup poza allegro.
Co mogę z tym zrobić?
Dziękuję i pozdrawiam.
@Hoax1988 Przesyłka rejestrowana ( polecony)?
Nie mam pojęcia. Do czterech kartek wzięłam najtańszą dostępną przesyłkę, więc podejrzewam, że nie, zwłaszcza, ze typ nie ma jak mi udowodnić, że ją wysłał.
że tak zapytam, o co chodzi z tymi kartkami? nie łatwiej zamówić cały kalendarz? 😮
może to ja jestem dziwny, ale ja tam wolę mieć 365 kartek, no ale.. 😛
Jakoś nie potrzebuję 4 całych kalendarzy z różnych lat sprzed 30 lat;) Ale dzięki:)
@Hoax1988 nie powinno tak być. Chyba, że Twoja mama umówiła się, że jedną z tych opłat sprzedawca zwróci. Nawet jeśli wysłał to listem zwykłym, nierejestrowanym, to jego problem, że takie coś udostępnia.
Tak czy siak, nie musisz też czekać np. 30 dni na rozpatrzenie reklamacji, którą złożył sprzedawca, przez przewoźnika. Możesz spokojnie np. po tygodniu od wysłania (bo wiadomo jak działa poczta 😉 ) zażądać ponownego wysłania, na koszt sprzedawcy.
No własnie tak mi się wydaje, a on mojej mamie wmówił, że nie zapłaciłam za kuriera to on nie może nic więcej zrobić. Czy jest gdzieś to, o czym napisałeś, w regulaminie, co bym mogła mu to wysłać? Mam założyć sprawę i wystawić negatywną opinię w oparciu właśnie o ten regulamin? Wydaje mi się, że typek zwyczajnie wykorzystał naiwność starszej pani.
@Hoax1988 Proszę:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/zagadnienia-ogolne/#faq36
Ew. możesz zadzwonić na infolinię do UOKiK albo Rzecznika Praw Konsumenta.
Skąd wiedza, że kupował konsument?
@Hoax1988 Sprzedawca nie powinien załatwiać sprawy kontaktując się z Twoją mamą, tylko z Tobą - jako osobą dokonującą zakupu. Wyłudzenie drugiej zapłaty jest niezgodne ze wszelkimi zasadami. Napisz do sprzedawcy przez ten formularz - https://allegro.pl/dyskusje/nowa i domagaj się zwrotu pieniędzy. Po 24 godzinach możesz tam poprosić o pomoc pracownika Allegro. Jeśli pierwsza wysyłka była realizowana listem zwykłym, to za taki list sprzedawca również ponosi odpowiedzialność.
A jest gdzieś taki punkt w regulaminie? Bo chciałabym to poprzeć właśnie regulaminem, a nie na słowo. Dziękuję :))))
@Hoax1988 powyżej podałem Ci linki do UOKiK gdzie na dole artykułów masz podane podstawy prawne, które są ważniejsze niż np. regulamin Allegro czy jakiś inny 🙂
A nie zauważyłam <gapa>.
Dziękuję:))))
@konto zamknięte Co Pan co Pan- to jest coś ważniejsze od biblii Allegro?😂🤣😀
@konto zamknięte "Proszę pamiętać, że pewne rzeczy nie podlegają reklamacjom jeśli klient wybrał nieodpowiednią formę wysyłki" Dobrze, że wiesz, iż za każdy rodzaj udostępnionej w ofercie przesyłki względem kupującego odpowiada sprzedawca 🙂 Poza tym nie można pisać, że coś nie podlega reklamacjom w takim przypadku.
@xyz96 to ode mnie cytat? To muszą być baaaardzo stare dzieje jeszcze z początków działalności 😄 . Zaraz sobie zerknę i zmienię 😉
Już zmieniłem. To było stare info, niepraktykowane przeze mnie, a Pocztą to i tak w ogóle już niczego nie nadaję, ale nie mam czasu żeby to wszystko na bieżąco zmieniać 😉