anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ocena pojedynczych ofert przy zakupie kilku produktów tego samego sprzedawcy.

MAMY ROZWIĄZANIE!
czubaty87
#7 Wielbiciel#

Często kupuję kilka różnych przedmiotów na różnych aukcjach tego samego sprzedawcy. Chciałbym mieć możliwość ocenienia konkretnych zakupów a nie jedynie całości transakcji.  Ważnym czynnikiem przy decyzji zakupowej są opinie użytkowników o przedmiocie. Jeśli kupiłem u jednego sprzedawcy np 5 przedmiotów na oddzielnych aukcjach, i jeden z nich jest badziewny to chciałbym móc zostawić taką opinię o tym konkretnym przedmiocie, obecnie mogę ocenić jedynie sprzedawcę.

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24
xyz96
#21 Demiurg#

Tak było kiedyś, przed zmianą systemu komentarzy - można było ocenić oddzielnie każdy przedmiot. Po zamianie systemu, kilka lat temu, gdy odebrano sprzedawcom możliwość wystawiania kupującym negatywa za negatyw, jednocześnie ograniczono możliwości negatywnego komentowania kupującym, aby nie nastąpił lawinowy przyrost zasłużonych negatywów. Jednym z nich jest to, o czym piszesz. Nie ocenisz negatywnie całego zakupu, gdy masz problem tylko z jednym jego składnikiem 🙂

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

I nie zwracaj uwagi na to, co zapewne zaraz tu się pojawi, że przedmiot ocenia się oddzielnie, w sekcji "oceń produkt". To też taki manewr Allegro, aby zmniejszyć ilość negatywów sprzedawcom. Za towar odpowiada sprzedawca i na szczęście można jeszcze wystawiać komentarze negatywne sprzedawcom za oferowaną i zachwalaną tandetę.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@czubaty87 Zaznaczasz rozwiązanie problemu, które działa na niekorzyść Twoją i innych kupujących. Sprzedawca odpowiada za towar, to podstawowa zasada. Co Ci po pracy i zaangażowaniu sprzedawcy, kiedy towar rozpadnie Ci się po trzech miesiącach i ten sprzedawca będzie miał Cię gdzieś. Poczytaj inne wątki na tym forum.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

xyz96 To twoja subietywna ocena i zachowaj ją dla siebie .@czubaty87  zrozumial o co w tym chodzi , a Ty dalej nie .

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@xyz96 Idąc Twoim tokiem myślenia, należałoby z rynku usunąć wszystkie towary z wyjątkiem tych super marek. Sprzedawca nie odpowiada za towar w takim sensie jak Ty byś chciał, tylko odpowiada za rzetelność opisu. Za towar odpowiada producent. Sprzedawca jest tylko pośrednikiem między nim, a klientem. Wyznacznikiem jakości jest cena. Taka np. pralka Miele kosztuje koło 11000 złotych, ale przeżyje Ciebie i Twoje dzieci. Pralek Indesit czy Beco w tym czasie będziesz musiał kupić z dziesięć, ale są dużo tańsze. Czy nie powinno się nimi handlować, bo są znacznie gorszej jakości? To samo dotyczy każdego towaru: samochodów, ubrań, butów. Jeżeli coś jest tanie, nie oczekuj, że będzie super, bo nie może być. Za jakość się płaci. Ja, ponieważ o tym wiem, nigdy nie mam problemów z zakupem taniego badziewia, bo wyznaję zasadę, że kto tanio kupuje, ten dwa razy kupuje 🙂 Nie wiń więc z gruntu sprzedawców, bo rzadko kiedy są tak naprawdę winni.

Ula

Ula
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1

Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy za towar, który oferuje kupującemu. Może być ustawowa lub obligatoryjna. Odpowiedzialność powstaje z mocy prawa i dotyczy wyłącznie sprzedawcy. Nie ma znaczenia, kto daną rzecz wyprodukował, czy kto jest jej importerem.

 

https://businessinsider.com.pl/firmy/przepisy/rekojmia-obowiazki-sprzedawcy-i-prawa-kupujacego/cfb1l...

 

Zapewniam, że tego samego zadania jest UOKiK.

 

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@xyz96 Ja to wiem. Sprowadza się to jednak wyłącznie do tego, że to sprzedawca jest tą osobą, do której kupujący składa reklamację. Nie sprzedawca jednak naprawia  czy wymienia towar. Ostatecznie robi to producent, bo to on wyprodukował i sprzedał bubel. Gdyby cała  odpowiedzialność spoczywała na sprzedawcy, to każdy z nich poszedłby z torbami 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1

Ja i tysiące innych kupujących nie wystawimy pozytywa sprzedawcy, który sprzedał rzecz tandetną. Jak to sobie wyobrażasz? Otrzymujesz przedmiot, który niemal rozpada się w rękach, który psuje się po tygodniu, nie nadaje się do użytku, nie spełnia swojej funkcji i co? Wystawiamy 3 x po 5 gwiazdek i w treści pochwały dla sprzedawcy?

 Popatrz na negatywy za przedmioty z linku https://allegro.pl/uzytkownik/akcesoria24h/oceny?recommend=false

 Naprawdę uważasz, że tam powinny się znaleźć pozytywy?

 Przeczytaj opis tej półki na buty i komentarze na jej temat; https://allegro.pl/oferta/polka-na-buty-obuwie-metalowa-30-par-szafka-regal-8563735264?snapshot=MjAy...

 Jeden z nich;

 "Ta szafka dosłownie łamie się w rękach! Otwory są źle zrobione, nie da się jej złożyć! Przy składaniu plastik połamał się w dwóch miejscach. Produkt chiński: na pudełku made in China, pewnie kosztuje 2 zł na **piiip**s... Nie spodziewałam się rewelacji za tą cenę, ale żeby nawet nie dało się jej złożyć???"

Widziałaś gdzieś jakiś opis aukcji, w którym sprzedawca ostrzega, że oferowany produkt jest zwykłą chińską tandetą?

 

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@xyz96 Zgadzam się z Tobą, że są takie przypadki, gdzie sprzedawca świadomie sprzedaje badziewie, ale w żadnym razie nie należy generalizować i wszystkich sprzedawców obarczać winą za wady towaru, bo jednak zdecydowana ich większość to ludzie na wskroś uczciwi 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@xyz96 Podobnie jak @WREDZIA-W1 nie wiem co bierzesz, ale chyba działa, bo czasem gadasz do siebie😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

czubaty87 Po co , w systemie ocen sprzedającego wyrażasz swoją opinię na tema jego pracy oraz zaangażowania . Do oceny przedmiotu są inne zakładki .

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

xyz96 tak z ręką na sercu ,, jaki wpływ na jakość produktu ma sklep ? ,,

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

@mdrogeriaTeż w pewnym sensie bo sprzedawca może mieć towar z różnych źródeł a jak wiadomo różnią się jakością i dobry sprzedawca powinien znać się na tym co sprzedaje a niektórzy chwalą się jakością ,niezawodnością a towar bywa zawodny.towar towarowi nie równy tak jak sprzedawca czy klient.

oznacz moderatorów
dawal50
#14 Krzewiciel#

@mwmonety nie zawsze tak jest, że różnią się jakością. Są przedmioty np cyfrowe, które niczym się od siebie nie różnią

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

@dawal50wiem o tym dlatego piszę że mogą się różnić a nie że zawsze się różnią 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

mwmonety Po to UK przewidziała możliwość odstąpienia od umowy reklamację i rękojmię .Ludzie są różni i rózne mają potrzeby i gusta . Dla jednego priorytetem jest cena , a drugi stawia na jakość . Idąc do sklepu stacjonarnego dobry sprzedawca po wymianie kilku słów z klientem wie co mu zaproponować , a przez szybkę niestety zakupy są robione bez pomocy fachowca .

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

No właśnie, nie oceniajmy sprzedawców za oferowaną tandetę 🙂 Taki ma wpływ, że odpowida za to, co sprzedaje. Nie będzie oferował bubli, nie będzie miał negatywów za buble. Allegro też tym sposobem próbuje ograniczać ilość ocen "nie polecam" sprzedawcom badziewia, udostępniając oddzielną ścieżkę do oceny produktu.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

xyz96 niektórzy klienci szukają ceny , zrozum nie dlas każdego jest ważna jakość, Przeczytaj co napisalem powyżej i do tego się ustosunkuj .

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@mdrogeria Tak, szukają ceny i godzą się na tandetę. Sprzedawca podaje cenę, a pisze, że to tandeta?

oznacz moderatorów