Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć wszystkim.
Odmówiłam przyjęcia paczki (29.11.2023) do dnia dzisiejszego nie zostały zwrócone mi pieniądze. Po napisaniu do sprzedającego okazało sie że oni tej paczki nie otrzymali. Na stronie widniał status ZWROT DO NADAWCY (30.11.2023). Firma sprzedająca zwróciła się do przewoźnika z reklamacja - InPost odrzucił. Sprzęt brany był na raty (2500zl). Czy ja poniosę te koszty czy ktoś mi je zwróci? Proszę o jakąś pomoc/rade
Zamówiłam lidlomixa w firmie X na raty. Za jakies kilka godzin znalazłam lepszą ofertę. Następnego dnia zadzwoniłam do banku i odstąpiłam od umowy. Kiedy kurier przyjechał z paczką odmówiłam przyjęcia towaru. Napisałam maila do danej firmy, że odmówiłam przyjęcia i czy może to być taka forma „zwrotu”. Pan napisał mi że jak dostaną towar to zwrócą pieniądze. Po upływie kilkunastu kolejnych dni pieniądze nie wpłynęły i napisałam do nich ponownie. Okazało się że paczka do nich nie dotarła spowrotem. Złożyli oni reklamację do InPost i przewoźnik ją odrzucił. Towar zaginął a ja zostałam ze spłatą prawie 2500zl. Sprawa ciągnie się od początku grudnia.
przewoźnik odrzucił reklamacje i jaki podał powód?
@LEW433 "Wiesz że to ważne ponieważ jak ze Smartem to nie ty jesteś stroną z przewoźnikiem"
A w jakiej sytuacji kupujący który nie odebrał przesyłki jest stroną dla przewoźnika? Przecież co do zasady odbiorca może mieć roszczenie do przewoźnika dopiero po odebraniu przesyłki i to czy to jest SMART czy nie tego nie zmienia.
@mdrogeria Nie fkufiaaaj Lfa!
@drekenzes święty lefkołaj ino nie czerwony 😄
@az1rael Pozostałe kolory lefkołaji mam na inne okazje, z różowym włącznie 🙂 Choć nie wiem jaka będzie reakcja na full róż. Za samo przemalowanie kućki na ogonie w róż była chryja 😉
Nie prawda. W przypadku odmowy przyjęcia przesyłki to klient nie dopełnił obowiązku umowy tj. odebrania przesyłki i to że nie odebrał przesyłki nie zwalnia go od odpowiedzialności za jej odesłanie. W takim wypadku to klient odpowiada za przesyłkę w 100%. Jeżeli przesyłka wróci a towar będzie np. uszkodzony to też klient za to odpowiada.
chyba nie dowiedzieliśmy się jaki przewoźnik, ale Inpost kiedyś mial śledzenie przesylki plus tej nieodebranej na tym samym numerze z powrotem do sprzedawcy.
DPD zdaje się zmieniało numerację.
@Monika__L "chyba nie dowiedzieliśmy się jaki przewoźnik" - InPost informacja ta znajduje się już w pierwszym poście.
"npost kiedyś mial śledzenie przesylki plus tej nieodebranej na tym samym numerze z powrotem do sprzedawcy" - zawsze wracały na innym numerze, chyba kiedyś można było sprawdzić ten numer na dziś wygląda to tak https://inpost.pl/sledzenie-przesylek?number=632800589421100112081914
sytuacja prosta
1 paczka inpostem opłacona przez kupującego
2 następuje doręczenie
3 następuje odmowa przyjęcia paczki
4 nie ma dowodu nadania zwrotnego bo nie przyjęła paczki
5 odstąpiono od umowy z bankiem ale nigdy nie odstąpiono od umowy kupna sprzedaży i termin na odstąpienie minął po 14 dniach od doręczenia i odmowy więc nie może już zwrócić sprzedawcy
6 sprzedawca słusznie będzie czekał na paczkę aż się znajdzie cała bo nie ma dowodu odesłania nr listu przewozowego i to czy ją przyjmie to jego dobra wola bo ktoś zapomniał odstąpić terminowo od umowy
7 kupująca teraz szuka sama paczki albo jest w plecy cenne towaru
jedyne czego brakuje to co odpisał przewoźnik
Jedyne co mam to SS ze strony allegro ze 29.11.2023 odmówiłam przyjęcia paczki a 30.11.2023 był zwrot do nadawcy. Tzn statusy paczki z InPost. Z tego statusu wynika że paczka została doręczona do firmy jednak oni twierdzą że jej nie mają.
@Client:87840008 twierdzić to sobie mogą , kluczowe jest stanowisko przewoźnika , jeśli przesyłka rzeczywiście by zaginęła Inpost nie miałby żadnych podstaw do odrzucenia reklamacji
Raty przez allegro ale z Alior Banku. Przepraszam jestem pierwszy raz w takiej sytuacji i jestem zdezorientowana.
Kupujesz przez Allegro i tu masz zakup, co tu widzisz?: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/kupione
Że zakup odesłany do nadawcy 30.11 o 14.24
@Client:87840008 piszesz ,że była złożona reklamacja ,czym wobec tego przewoźnik umotywował jej odrzucenie .
Tego nie wiem, bo reklamie składała firma od której kupiłam towar. Dostałam maila dziś że przewoźnik odrzucił reklamę
@Client:87840008 poproś wobec tego sprzedawcę o skan decyzji przewoźnika i wróć z tym do nas .
Okej. Napisałam maila z prośbą o skan.
Otwórz dyskusję sprzedającemu i poproś w niej o pomoc allegro.