anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odrzucona reklamacja, co powinienem zrobić?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Client:43920200
#9 Pomysłodawca#

Witam. Około 4 miesiące temu zakupiłem na allegro dysk twardy. Po jakimś czasie zaczął się samoczynnie restartować a dodatkowo pojawiły się niestabilne sektory. Skontaktowałem się w tej sprawie ze sprzedającym i odesłałem dysk na gwarancję. Sprzedający po przyjęciu przesyłki odrzucił reklamację twierdząc, że dysk posiada uszkodzenie mechaniczne i nie uruchamia się. Problem w tym, że u mnie dysk odpalał się bez problemu, posiadam nawet nagranie na dowód. Nigdy nie upadł ani nic z tych żeczy. Mimo to sprzedający nie chce przyjąć reklamacji. Co powinienem dalej zrobić w tej sprawie? Czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy?

Z góry dzięki za pomoc! 

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19
br.
#21 Demiurg#

@Client:43920200  Reklamację na dysk z tytułu gwarancji  składa się na stronie producenta dysku, należy wypełnić zgłoszenie reklamacyjne, prawdopodobnie trzeba też załączyć  plik wynik testu dysku programem HDTune, lub programem producenta.

Jeżeli dysk jest objęty gwarancją dostaniesz odwrotnie numer RMA i instrukcję wysyłkową.

Nowy dysk dostaniesz  około w ciągu 2 tygodni do miesiąca.

Jeżeli dysk jest po okresie gwarancyjnym to starego złomu nawet Salomon nie uzdrowi...

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:43920200 tak jak pisaliśmy w dyskusji, Sprzedający nie może odrzucić reklamacji ze względu na wady mechaniczne, takie sformułowanie zostało wpisane do rejestru klauzul niedozwolonych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta jako: Klauzula niedozwolona 2537 XVII AmC 1011/09. Poza tym jeżeli wada została zgłoszona w ciągu roku od wydania przedmiotu domniemywa się, że istniała w chwili jego wydania. Dobrze, że korzystasz z naszej pomocy w dyskusji, obecnie oczekujemy na merytoryczną i rzeczową decyzję reklamacyjną Sprzedającego. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@la_nika  To jest piękne!  Klient kupuje za bezcen stary złom i okazuje się że  sprzedawca musi mu udzielić gwarancji dłuższej nawet niż producent. A jak się zepsuje dać klientowi nowy !

Czy na stare samochody też ta zasada obowiązuje?  Benzynę też sprzedający powinien kupować, no bo autko stanęło i dalej ani rusz...

Poniekąd to ma sens, po co sprzedawać stare złomy, niech klienci kupują nowe, drogie, czysty zysk dla wszystkich.

 

oznacz moderatorów
Client:43920200
#9 Pomysłodawca#

@br.  Sprzedawca wystawił dysk jako nowy i dodał w opisie informację, że udziela 1 rok gwarancji, więc nie rozumiem czemu miałbym z niej nie skorzystać.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Client:43920200 Dlatego że gwarancja jest producenta a rękojmia sprzedawcy. Podałem ci link, przeczytaj  a zrozumiesz. Sprzedawca reklamacją "manipuluje", wysłał, czeka itd, a w rękojmi to on odpowiada i ma 14 dni i basta.

oznacz moderatorów
Client:43920200
#9 Pomysłodawca#

@LEW433 Dzięki, już rozumiem🙂 

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Client:43920200  Ok,  zwracam honor.  W tym wypadku masz rację, sprzedawca może sobie sam dochodzić gwarancji producenta,  bo domniemywam że  po prostu  opis  przedmiotu był "lekko naciągnięty".

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@la_nika Chyba polemizowałbym.

ŁOKIK : Reklamacji nie podlegają (…) towar posiadający uszkodzenia mechaniczne - klauzula zabroniona. Co wg mnie oznacza że nie mozna NIE przyjąć reklamacji urządzenia z taką wadą. Ale można tą reklamację uznać za nie zasadną powołując się na uszkodzenie mechaniczne dokonane przez użytkownika np przez niewłaściwe użytkowanie/zamocowanie itp.

 

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
domkar04
#14 Krzewiciel#

za pisanie „żeczy” też bym ci reklamacji nie uznał 😳

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Client:43920200 A dlaczego składałeś reklamację, lepiej to było robić z tytułu rękojmi u sprzedawcy: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Client:43920200 Nie składaj reklamacji na podstawie żadnych gwarancji, złóż reklamację na podstawie obowiązkowej rękojmi i domagaj się naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów po odesłaniu, także kosztu odesłania. Rękojmia trwa dwa lata i jest to zazwyczaj dla kupującego bardziej korzystna forma od nieobowiązkowej gwarancji, której warunki ustala gwarant. Przy rękojmi jej warunki są ustalane ustawą.  Jeżeli już powołałeś się na gwarancję i sprzedawca reklamację odrzucił, złóż reklamację ponownie na podstawie rękojmi. Sprzedawca w takiej sytuacji będzie musiał ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni i będzie musiał Ci udowodnić, że wada powstała z Twojej winy, jeśli tego nie zrobi, reklamacja będzie zasadna. Jeżeli mimo to nie zwróci Ci kosztów lub nie naprawi albo nie wymieni towaru, a masz otwartą Dyskusję, zamknij ją jako nierozwiązaną i wystąp o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Wnioski są rozpatrywane średnio w czasie 7 dni.

Rękojmia; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów
Client:43920200
#9 Pomysłodawca#

@xyz96 Dzięki za radę, faktycznie powinienem odrazu złożyć reklamację na podstawie rękojmi, pozdrawiam 🙂 

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Ze swojej strony dodam tylko, że ten temat nie jest "łatwy".

U mnie np. padł twardy dysk (jeszcze był na gwarancji) po kilkukrotnym wyłączeniu prądu przez energetykę. 

I czyja to jest wina? Oczywiście z gwarancji nici - ja byłem tego świadomy i cieszyłem się, że serwisowi udało się odzyskać prawie 100% danych z dysku.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
Client:43920200
#9 Pomysłodawca#

Sprzedający nadal nie wydał merytorycznej i rzeczowej decyzji reklamacyjnej, a allegro stwierdziło, że w sumie to nic nie może zrobić. Drugą sprawą jest to, że sprzedający nadal nie udowodnił że wada powstała z mojej winy, a przecież ma taki obowiązek bo przedmiot został zakupiony mniej niż pół roku temu. Jak pisałem wcześniej, posiadam dowód na to, że dysk nie był uszkodzony mechanicznie. Da się coś zrobić w tej sprawie czy pozostaje tylko sąd? 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Nie tylko sąd.

Cytat z postu wyżej;

Sprzedawca w takiej sytuacji będzie musiał ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni i będzie musiał Ci udowodnić, że wada powstała z Twojej winy, jeśli tego nie zrobi, reklamacja będzie zasadna. Jeżeli mimo to nie zwróci Ci kosztów lub nie naprawi albo nie wymieni towaru, a masz otwartą Dyskusję, zamknij ją jako nierozwiązaną i wystąp o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Wnioski są rozpatrywane średnio w czasie 7 dni.

Dodam tylko, że Dyskusję jako nierozwiązaną możesz zamknąć po 14 dniach od jej otwarcia.

oznacz moderatorów
Client:43920200
#9 Pomysłodawca#

Myślę, że w tym przypadku to nie przejdzie, ponieważ sprzedający ustosunkował się do reklamacji w ciągu 14 dni, tylko że jego jedynym argumentem jest to, że dysk jest uszkodzony machanicznie, a nie ma na to żadnych dowodów. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Client:43920200 Po 14 dniach od zakupu( do 180 dni) masz prawo do złożenia wniosku do POK, składaj( Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy): https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index   Masz tu opisane warunki skorzystania z POK:      https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/warunki-skorzystania-z-programu-ochrony-kupujacych-qzdAg2Klbsl  

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Client:43920200 - moim zdanie powinieneś nadal drążyć temat.

Powyżej otrzymał dokładne instrukcje, co masz robić.

Moim zdaniem - sprzedający "opchnął" Ci dysk z jakiegoś "lewego" kanału - jest ich sporo, łącznie ze zwrotami z zagranicznych sklepów, kupowanych w paletach.

To, że Ci napisał, że ma uszkodzenie mechaniczne bez żadnego dowodu - przecież to nie ma żadnego znaczenia. Żeby choćby wysłał zdjęcie, że jest ślad uderzenia młotkiem...

Chyba każdy by zrozumiał, gdyby dostał informację od sprzedawcy typu: "przepraszam, czas rozpatrywania reklamacji może się wydłużyć (dla zasady napisałem jako rozpatrzona negatywnie), dysk został wysłany do serwisu producenta". Po prostu po wysłaniu do serwisu mógłby się nie wyrobić z konkretną odpowiedzią. 

Client:43920200 - jednak nic tutaj nie piszesz dokładniej o transakcji. Dysk był nowy/używany/ze zwrotu? Miał jakąś gwarancję producenta/sprzedającego? Kupiłeś na licytacji od prywatnego sprzedawcy/przez KT od firmy?

Wszyscy się tu produkują, żeby Ci pomóc, chyba zakładając, że kupiłeś nowy dysk od firmy.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
Client:43920200
#9 Pomysłodawca#

@maxr01 Dziękuję za odpowiedź, chętnie odpowiem na wszystkie pytania.

Dysk był wystawiony przez firmę jako nowy. Kupiłem go poprzez kup teraz, w opisie była informacja, że na dysk udzielana jest gwarancja 1 rok (lecz brak informacji o tym czy jest to gwarancja producenta czy sprzedającego) czytając negatywne opinie o sprzedawcy dochodzę do wniosku, że dysk chyba jednak nie był nowy, tylko odnowiony i wyzerowany, ale nie wiem czy da się to jakoś sprawdzić. Jeśli jest to zgodne z regulaminem, to mogę poprstu udostępnić link do aukcji na której zakupiłem dysk.

Sprawa aktualnie stoi na tym, że allegro w dyskusji odpisało coś w stylu, że nie są sądem i przy odrobinie dobrej woli można się dogadać. Myślę, że POK nic nie zadziała, ale oczywiście spróbuję.

Dziękuję wszystkim za rady 😀

oznacz moderatorów