anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odrzucona reklamacja przez przewoźnika

Krzychu898989
#7 Wielbiciel#

Wysłałem akwarium na reklamację i w transporcie się rozbiło sprzedawca nie odebrał paczki wróciła do mnie i kazał mi pisać reklamację do przewoźnika przewoźnik oczywiscie odrzucił reklamację że to moja wina bo on ma zapisane w regulaminie ze nie przewozi szkła allegro protect też odrzucił mój wniosek i pisali ze trzeba na drogę sądową co mam zrobić proszę o pomoc 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

LEW433
#21 Demiurg#

A jak dostarczone zostało do Ciebie przez sprzedającego?

oznacz moderatorów

Krzychu898989
#7 Wielbiciel#

Też kurier 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

I ze Smartem czy bez?

oznacz moderatorów

Krzychu898989
#7 Wielbiciel#

Smart

oznacz moderatorów

Krzychu898989
#7 Wielbiciel#

Ja wysyłałem na swój koszt inpost 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Za zabezpieczenie towaru odpowiadasz ty. Przewoźnik rozwalił akwarium w drobny mak sprzedawca reklamacje odrzuci bo nie dostał przedmiotu reklamacji i nie będzie ponosił odpowiedzialności za paczkę rozsmarowana w transporcie. Wynik akcji jesteś w zadek koszt akwarium pewnie niemały. Zgłaszaj odwołanie u przewoźnika ale jak ma wyłączenie w regulaminie to masz przegwizdane.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Więc odpowiadasz i nikt Ci ani sprzedający( nie wiadomo jak to się stało) ani Allegro, pisz odwołanie_ nie wiem czy coś da, ale pisz.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Jak wysłałeś na swój koszt to zapomnij o kasie. Regulamin InPost zakazuje transportu takich towarów więc reklamacja jest z góry skazana na porażkę niestety. 
Wszystko jest dobrze dopóki towar dojedzie cały ale jak dojdzie do uszkodzenia to w zasadzie nic się nie da zrobić. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@komis-bell nawet jakby smartem wysłał to protect już nie obejmuje zniszczeń i uszkodzeń paczki z winy przewoźnika jazda po bandzie strach kupować

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Ubepieczycielem Inpostu jest Generali, można spróbować uderzyć do nich, ale szanse, że przyjmą roszczenie bezpośrednio (wniosek powinien złożyć Inpost, ale po odrzuceniu reklamacji, nie przekazują oni już sprawy do ubezpieczyciela), są bliskie zeru.

Natomiast od decyzji przewoźnika o odrzuceniu reklamacji możesz się odwołać. Masz na to 7 dni od dnia otrzymania decyzji reklamacyjnej. 
Jak chcesz walczyć o odszkodowanie w sądzie, to musisz najpierw przejść całą ścieżkę reklamacyjną u przewoźnika (czyli reklamacja i odwołanie). Potem masz jeszcze możliwość postępowania mediacyjnego za pośrednictwem Prezesa UKE (ogólnie prezes UKE ma prawo zmienić decyzję przewoźnika, ale musi być ku temu ważny powód, np. decyzja została wydana niezgodnie z obowiązującym prawem). Ustalenia mediacji zatwierdza potem Sąd Okręgowy (nadaje Klauzurę Wykonywalności) i ma ono moc wyroku sądu powszechnego.

oznacz moderatorów

brakestop
#13 Ambasador#

Całe szczęście, rybki nie ucierpiały. Ufff ..

 

Na poważnie. Co było powodem reklamacji ? Kolor szkła ? 

oznacz moderatorów

Halfrunt
#18 Luminarz#

Składając reklamację należało żądać od sprzedającego zabrania przedmiotu, to na jego odpowiedzialność i koszt był odbiór. Tera, to po ptokach 

oznacz moderatorów