Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Zamówiłem płytę, Sprzedający podał długi termin dostawy, zaakceptowałem, ale termin minął, a Sprzedający nie jest w stanie podać konkretnego terminu kiedy się wywiąże. Mogę skorzystać z opcji zwróć towar częściowo lub w całości, ale towaru jeszcze nie dostałem, więc nie do końca wiem, jak ten problem rozwizać przez allegro (szybko, sprawnie, bez niepotrzebnych ceregieli)?
@wolanini po prostu odstępujesz od umowy i to wszystko. Sprzedawca ma zwrócić wpłatę i po sprawie 🙂
możesz zaznaczyć zwróć towar, pomimo, że nic nie otrzymałeś, to tylko taka formalność dla serwisu, a Ty masz podkładkę, że zgłosiłeś zwrot.
Dzięki, nad tym technicznym aspektem sięzastanawiałem. Ostatnio jak zwracałem towar, pojawił się kod do paczkomatu, odesłałem towar i kiedy dotarł do Sprzedawcy sprawa została zamknięta, a tutaj nie miałbym czego odsyłać...
@wolanini Jeśli termin dostawy nie został dotrzymany, możesz mailowo odstąpić od umowy na podstawie art. 5431 Kc i zażądać niezwłocznego zwrotu wpłaty. Możesz też odstąpić przez formularz zwrotu na Allegro przed wysyłką.
Po prostu wypełniasz ten formularz bez odesłania towaru.
Od zakupu upłynęło więcej niż 14 dni, nie widzę opcji odstąpienia od umowy, a zwrot ma różne powody zwrotu, ale nie ma opcji, że towar nie został do mnie wysłany (w zakładce sposób wysyłki), a gdzie znaleźć formularz zwrotu na Allegro przed wysyłką?
Wejdź w Kupione, przy właściwym przedmiocie kliknij „Szczegóły”, potem na dole „Zwróć całość lub część zakupu”, następnie zaznacz przedmiot i wskaż jeden z powodów, najlepiej zaznacz „Bez podania przyczyny”, wpisz numer konta i na koniec zatwierdź zwrot. To nie musi być dokładnie taki powód, wybierz jakikolwiek inny, zbliżony do stanu faktycznego.
Jeśli tego nie masz, odstąp od umowy mailem na podstawie wyżej wskazanego art, kc.
🙂
@wolanini Nie odstępuj od umowy, otwórz spór, sprzedawca nie wywiązał się z terminu, zwróci Ci i tak środki, niech On się tłumaczy dlaczego wystawia towar, którego nie ma.
@wolanini napisz do sprzedającego przez Centrum Wiadomości, że chcesz odstąpić od umowy z powodu niedotrzymania terminu dostawy i prosisz o natychmiastowy zwrot wpłaty. Jeżeli nie odezwie się do jutra wieczorem, to otwórz dyskusję.
@wolanini Otwórz spór ze sprzedawcą, to on nie wywiązał się z umowy:https://allegro.pl/dyskusje/nowa
@LEW433 nie każdy jest pieniaczem i zaczyna od sporu. Wiele spraw można załatwić w cywilizowany sposób. Każdy spór przedłuża zakończenie sprawy. Jeżeli sprzedawca jest niechętny do polubownego załatwienia sprawy, wtedy odpowiednim narzędziem jest dyskusja.
@konto zamknięte Spór nie musi oznaczać kłótnie. Mam także teraz takiego sprzedawcę, który nie ma towaru i nadal wystawia.
@LEW433 ostatnio sama miałam taki przypadek, zamówiłam, zapłaciłam, a wysyłki nie było. Napisałam do sprzedawcy zapytanie kiedy będzie wysyłka, podał mi termin za 5 dni. Odstąpiłam od umowy i mimo, że kupowałam na firmę, sprzedający nie robił problemu i wpłatę zwrócił od razu. Warto spróbować, jak się nie da po dobroci, wtedy dyskusja jest zasadna. 🙂
@konto zamknięte Ja czekam na zwrot kasy, towaru nie ma, innej propozycji także, komentarza także(jeszcze) nie wystawiłem.🤔
@LEW433 długo już czekasz?
@konto zamknięte Zakup i opłacone 14.01, wysyłka w 5/6 dni i cisza do teraz.
@LEW433 długo, w takiej sytuacji sprzedawca nie powinien zwlekać ze zwrotem wpłaty, dla dobra własnego wizerunku i w takiej sytuacji dyskusja jest zasadna. 🙂
@konto zamknięte Rozmawiałem z nim, nie ma żadnej propozycji, nadal wystawia ten towar, nie mając go.
@LEW433 rozumiem, że dyskusję otworzyłeś i Allegro w niej uczestniczy aktywnie.