Odstąpienie od niezrealizowanej terminowo umowy

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry. Zamówiłem płytę, Sprzedający podał długi termin dostawy, zaakceptowałem, ale termin minął, a Sprzedający nie jest w stanie podać konkretnego terminu kiedy się wywiąże. Mogę skorzystać z opcji zwróć towar częściowo lub w całości, ale towaru jeszcze nie dostałem, więc nie do końca wiem, jak ten problem rozwizać przez allegro (szybko, sprawnie, bez niepotrzebnych ceregieli)?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@wolanini po prostu odstępujesz od umowy i to wszystko. Sprzedawca ma zwrócić wpłatę i po sprawie 🙂
Dobra rada zaczyna się od milczenia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
możesz zaznaczyć zwróć towar, pomimo, że nic nie otrzymałeś, to tylko taka formalność dla serwisu, a Ty masz podkładkę, że zgłosiłeś zwrot.
Dobra rada zaczyna się od milczenia

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzięki, nad tym technicznym aspektem sięzastanawiałem. Ostatnio jak zwracałem towar, pojawił się kod do paczkomatu, odesłałem towar i kiedy dotarł do Sprzedawcy sprawa została zamknięta, a tutaj nie miałbym czego odsyłać...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@wolanini Jeśli termin dostawy nie został dotrzymany, możesz mailowo odstąpić od umowy na podstawie art. 5431 Kc i zażądać niezwłocznego zwrotu wpłaty. Możesz też odstąpić przez formularz zwrotu na Allegro przed wysyłką.
Po prostu wypełniasz ten formularz bez odesłania towaru.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Od zakupu upłynęło więcej niż 14 dni, nie widzę opcji odstąpienia od umowy, a zwrot ma różne powody zwrotu, ale nie ma opcji, że towar nie został do mnie wysłany (w zakładce sposób wysyłki), a gdzie znaleźć formularz zwrotu na Allegro przed wysyłką?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wejdź w Kupione, przy właściwym przedmiocie kliknij „Szczegóły”, potem na dole „Zwróć całość lub część zakupu”, następnie zaznacz przedmiot i wskaż jeden z powodów, najlepiej zaznacz „Bez podania przyczyny”, wpisz numer konta i na koniec zatwierdź zwrot. To nie musi być dokładnie taki powód, wybierz jakikolwiek inny, zbliżony do stanu faktycznego.
Jeśli tego nie masz, odstąp od umowy mailem na podstawie wyżej wskazanego art, kc.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@wolanini Nie odstępuj od umowy, otwórz spór, sprzedawca nie wywiązał się z terminu, zwróci Ci i tak środki, niech On się tłumaczy dlaczego wystawia towar, którego nie ma.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@wolanini napisz do sprzedającego przez Centrum Wiadomości, że chcesz odstąpić od umowy z powodu niedotrzymania terminu dostawy i prosisz o natychmiastowy zwrot wpłaty. Jeżeli nie odezwie się do jutra wieczorem, to otwórz dyskusję.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@wolanini Otwórz spór ze sprzedawcą, to on nie wywiązał się z umowy:https://allegro.pl/dyskusje/nowa

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 nie każdy jest pieniaczem i zaczyna od sporu. Wiele spraw można załatwić w cywilizowany sposób. Każdy spór przedłuża zakończenie sprawy. Jeżeli sprzedawca jest niechętny do polubownego załatwienia sprawy, wtedy odpowiednim narzędziem jest dyskusja.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@konto zamknięte Spór nie musi oznaczać kłótnie. Mam także teraz takiego sprzedawcę, który nie ma towaru i nadal wystawia.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 ostatnio sama miałam taki przypadek, zamówiłam, zapłaciłam, a wysyłki nie było. Napisałam do sprzedawcy zapytanie kiedy będzie wysyłka, podał mi termin za 5 dni. Odstąpiłam od umowy i mimo, że kupowałam na firmę, sprzedający nie robił problemu i wpłatę zwrócił od razu. Warto spróbować, jak się nie da po dobroci, wtedy dyskusja jest zasadna. 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@konto zamknięte Ja czekam na zwrot kasy, towaru nie ma, innej propozycji także, komentarza także(jeszcze) nie wystawiłem.🤔

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 długo już czekasz?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@konto zamknięte Zakup i opłacone 14.01, wysyłka w 5/6 dni i cisza do teraz.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 długo, w takiej sytuacji sprzedawca nie powinien zwlekać ze zwrotem wpłaty, dla dobra własnego wizerunku i w takiej sytuacji dyskusja jest zasadna. 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@konto zamknięte Rozmawiałem z nim, nie ma żadnej propozycji, nadal wystawia ten towar, nie mając go.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 rozumiem, że dyskusję otworzyłeś i Allegro w niej uczestniczy aktywnie.