anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odstąpienie od umowy po 6 miesiącach ,wada fabryczna

MAMY ROZWIĄZANIE!
endriug16
#8 Zapaleniec#

Witam serdecznie

Postaram się w skrócie opisać problem .

Zakup 2021.05.04 kosiarka spalinowa ,pracowała niewiele godzin,wadliwa obudowa .

1 zgłoszenie serwisowe :

Data zgłoszenia reklamacji : 19.08.2021 -paczka odebrana 20.08

Data wpłynięcia do serwisu : 09.09.2021

Planowane rozpatrzenie naprawy : 01.09.2021

Zakończenie naprawy : 2021-09-23 - opinia :Brak możliwości naprawy urządzenia, proszę zwrócić się do sprzedawcy w celu wymiany urządzenia na nowe lub zwrot gotówki. Nie zdążyłem się skontaktować  ,sprzedawca wysłał nową ! Sprzęt reklamowany był w serwisie CENTRALNYM NAC i przechodzi na własność firmy NAC.

Kosiarka nowa tylko odpalona ta sama wada !

2 zgłoszenie serwisowe :

Data zgłoszenia reklamacji : 03.10.2021-paczka odebrana 04.10

Data wpłynięcia do serwisu : 19.10.2021

Planowane rozpatrzenie naprawy : 14.10.2021

Zakończenie naprawy : 2021-10-26 -opinia : Brak możliwości naprawy urządzenia, proszę zwrócić się do sprzedawcy w celu wymiany urządzenia na nowe lub
zwrot gotówki. Sprzęt reklamowany był w serwisie CENTRALNYM NAC i przechodzi na własność firmy NAC.

Po drugiej decyzji serwisu wysłałem wiadomość  @ do sprzedawcy informując o odstąpieniu od umowy na podstawie art 560 § 1 Kodeksu cywilnego ,w odpowiedzi zaproponowano mi model innej firmy tańszy od reklamowanego o 20 zł ,ponowiłem swoją rezygnację i kontakt się urwał !

Od sierpnia brak sprzętu ,kasa utopiona  i co dalej ?

 

 

 

 

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27
LEW433
#21 Demiurg#

Poproś Allegro o pomoc tu:https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... zażądaj tam wymiany, dlaczego oddawałeś sprzęt do serwisu? należy reklamować z tytułu rękojmi, odpowiada za towar sprzedawca: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów
endriug16
#8 Zapaleniec#

Allegro nie pomoże bo minęło 182 dni od daty zakupu ,sprzedawca nie jest serwisantem odsyła do serwisu D2D i tam zaczyna się cała opisana wyżej szopka z przekierowaniami przesyłek w różna dziwne miejsca w Polsce co wydłuża czas naprawy -wymiany -opinii .Sprzedawca nie podejmie decyzji nie mając opinii  z serwisu głównego !

 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Napisz proszę a nie mów że nie pomoże.

oznacz moderatorów
endriug16
#8 Zapaleniec#

Ok ,dziękuję za pomoc .

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Sprzedawca będzie musiał odezwać się jak tam napiszesz, nie ma znaczenia że sprzedający nie jest serwisantem, przeczytaj o rękojmi, warto.

oznacz moderatorów
endriug16
#8 Zapaleniec#

Napisałem do allegro zgodnie z zaleceniami i co ,i nic sprzedający nadal nie wysłał mi towaru który powinien po serwisie wydać w dniu 26-10-2021 r,wciska mi jakiś inny model którego nie chcę a pomimo to proponuję mi dopłatę co jest niezgodne z K.C

cyt sprzedawcy :

Dzień dobry,
Dziękuję za potwierdzenie chęci wymiany urządzenia na nowe.
Proszę również o potwierdzenie, że godzi się Pan na tą wymianę akceptując i przyjmując wady tego modelu, o których Pan pisał i świadom ich istnienia, nie będzie z tego tytułu rościł żadnych roszczeń.
Niezwłocznie po potwierdzeniu, zostanie wydane nowe urządzenie.
Ewentualnie, w ramach gestu handlowego, moja propozycja wymiany na inny, wybrany model (z możliwością dopłaty) pozostaje aktualna.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@endriug16 Jeśli składasz reklamację na podstawie rękojmi po raz pierwszy, sprzedawca nie musi oddawać pieniędzy, może towar naprawić lub wymienić. Dopiero po wystąpieniu drugiej wady istotnej możesz żądać bezwarunkowo zwrotu środków po odstąpieniu od umowy na podstawie art. 560 Kc. Ale nie reklamuj z żadnych gwarancji, tylko z obowiązkowej dla sprzedawców rękojmi. Poczytaj w necie o rękojmi. Przy gwarancji warunki dyktuje gwarant, czyli sprzedawca, importer, producent. Przy rękojmi warunki dyktuje Ustawa. 

Jeśli Allegro nie chce Ci pomóc, zgłoś się do najbliższego rzecznika konsumentów, pomagają bezpłatnie. 

oznacz moderatorów
endriug16
#8 Zapaleniec#

Wszystko rozumiem ,problem w tym że sprzęt był 2 razy reklamowany na gwarancji ,i na obecną chwilę sprzedający nie chce mi wymienić (wydać)towaru zgodnie z zaleceniami serwisu :pis przeprowadzonej naprawy :
 Zakończenie naprawy : 2021-10-26
Brak możliwości naprawy urządzenia, proszę zwrócić się do sprzedawcy w celu wymiany urządzenia na nowe lub
zwrot gotówki.

Sprzedający zaproponował inny model którego nie chcę i to jeszcze z dopłatą .Na zwrot gotówki się nie zgodził .

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@endriug16 poprosiłam o otwarcie dyskusji w Twoim imieniu i wsparcie w niej naszego pracownika. Poproszę Cię jeszcze o chwilę cierpliwości, gdy tylko otrzymam odpowiedź, wrócę z nią tutaj. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@endriug16 otwarcie dyskusji nie będzie techicznie możlwie, ale skontaktowaliśmy się ze sprzedającym. Napisaliśmy do Ciebie w sprawie nr. 18795637. 
Sprawdź proszę skrzynkę e-mailową, a w wiadomości do sprzedającego możesz wnioskować o odstapienie z uwagi na wady. Gdybyś napotkał problemy to napisz proszę do nas ponownie w sprawie nr. 18795637. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów
endriug16
#8 Zapaleniec#

Bardzo dziękuję za pomoc .

Wystąpiłem z wnioskiem o odstąpienie od umowy z uwagi na wady.

Sprzedawca odpowiedział cyt:

Dzień dobry,

Jak Pan sam stwierdził, ten model, niezależnie od egzemplarza posiada wadę, którą Pan dostrzega.
Proszę więc o potwierdzenie, że godzi się Pan na tą wymianę akceptując i przyjmując wady tego modelu, o których Pan pisał i świadom ich istnienia, nie będzie z tego tytułu rościł żadnych roszczeń.
 
Pozdrawiam serdecznie,
Łukasz ..........
Specjalista Ds. Sprzedaży
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@endriug16 Odpisz, że nie zgadasz się na żadne kolejne wymiany i naprawy, ani nie akceptujesz żadnych wad. Towar ma być sprawny i zgodny z opisem, a jeśli taki nie jest, odstępujesz od umowy. Odstąpienie od umowy to zwrot kosztów. 

Tak jak wspomina Allegro, pisz też do nich i proś o pomoc. 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@endriug16 tak jak radzi @xyz96 możesz się nie zgodzić na propozycję sprzedającego. Napisałam też ponownie do odpowiedniego zespołu, aby wysłał jeszcze jedną wiadomość do sprzedającego. Mam nadzieję, że to pomoże. Dam znać, gdy dowiem się czegoś więcej!  

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@endriug16mogę z ciekawości zapytać co to za wada?

oznacz moderatorów
endriug16
#8 Zapaleniec#

Wada polega na wyginającej się obudowie co powoduje że nuż tnący zaczyna uderzać o obudowę.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie zgadzaj się już na żadną wymianę ani naprawę.

oznacz moderatorów
endriug16
#8 Zapaleniec#

I tak to właśnie sprzedawca zamiast wycofać produkt ze sprzedaży woli ograniczyć prawa kupującemu !

Dzień dobry,

W takim razie dostarczymy Panu ten sam model, jak Pan prosi, z wyłączeniem możliwości reklamacji z tytułu wymienianej przez Pana wady, gdyż godzi się Pan na tą wymianę będąc całkowicie świadomym występowaniu wspomnianej wady w tym modelu kosiarki.
 
Pozdrawiam serdecznie,
Łukasz A.....
Specjalista Ds. Sprzedaży
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@endriug16 To jest działanie bezprawne. On nie może wyłączyć możliwości reklamacji z jakiejkolwiek wady. Ta odpowiedź świadczy o głupocie sprzedawcy i jego kombinatorskim podejściu do reklamacji. Proś o pomoc Allegro w Dyskusji. Do skutku. Jeżeli Allegro Ci nie pomoże, wystąp o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Na wniosek masz 6 miesięcy od zakupu, ale w wyjątkowych sytuacjach czas ten może zostać wydłużony. Do POK pisz tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=6464910c-6c94-4a98-8205-c92e3ce82158&subjectId=460985e0-b...

oznacz moderatorów
endriug16
#8 Zapaleniec#

 

Kolejna wiadomość od sprzedawcy .

Dzień dobry,

Odstąpić skutecznie od umowy miał Pan prawo w przeciągu 14 dni od dokonania zakupu. Czas ten już minął.
 
Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy za wady, o których wiedział kupujący wydaje się być oczywiste. Nie ma bowiem przeszkód do tego, by przedmiotem umowy sprzedaży była np. rzecz uszkodzona czy wadliwa. Kupujący, który świadomie nabywa wadliwą rzecz, nie korzysta zatem ze szczególnej ochrony, o jakiej teraz mowa.

Kupujący, który świadomie nabywa wadliwą rzecz, nie korzysta więc z ochrony, jaką dają przepisy o rękojmi za wady fizyczne.
 
Proszę więc o decyzję czy decyduje się Pan na ten sam czy na inny model.
 
Pozdrawiam serdecznie,
Łukasz A.....
Specjalista Ds. Sprzedaży
oznacz moderatorów