Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie,
Szanowni potrzebuję porady, bo dochodzę do ściany i nie wiem czy to złośliwość losu innych czy może moje braki w wykształceniu...
Po kolei:
1. zakupiłem towar (male urzadzenie rtv agd) oznaczone jako nowe z zaznaczonym zniszczonym opakowaniem.
2. po odebraniu paczki okazało się, że towar był używany, niekompletny w wyposażeniu oraz nie działający.
3. zgłosiłem zwrot allegro, zaznaczajac pozycję powód reklamacyjny: "inna wada bądź niezgodność towaru z umową"
4. towar odeslalem w tym samym opakowaniu oraz zabezpieczony
5. Napisalem do sprzedającego wiadomość prywatną, z informacją dlaczego odsyłam towar prosząc jednocześnie o zwrot środków na konto.
6. Sprzedający zamknął reklamację z odrzuceniem zapłaty ale z naprawą/wymianą produktu na nowy.
7. otworzyłem spór na allegro ze sprzedającym, jednocześnie przedstawiając ponownie sprawę, ale nie widzę woli zakończenia tego, a podpieranie się przepisami prawa.
8. Wystawiłem komentarz dotyczący przedmiotu i stanu w jakim on był wraz z informacją o "ciężkiej" współpracy ze sprzedawcą.
9. Allegro idzie zgodnie z procesem i informuje mnie, że sprzedawca mógł wybrać jeden z 2 kroków, ale że jest to zgodne polityką.
10. Sprzedający w dyskusji allegro przytacza mój komentarz i informuje mnie, że działam na szkodę firmy przytaczając artykuł z KK.
Czuję się zastraszony takim podejściem, bo komentarz przedstawia sytuację i nie jest pisany po złości. Sprawę zgłoszę do UOKiK jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Towar wartosc - ok 400 zł.
czas od zakupu do teraz - 13 dni
Macie jakies propozycje rozwiązania tego sporu?
Czy można odstąpić od umowy po otrzymaniu zareklamowanego produktu?
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
@kelso nie , nie możesz odstąpić od umowy przy pierwszej reklamacji ,to do sprzedawcy nalezy decyzja czy i w jaki sposób doprowadzi produkt do zgodności z umową czy zwróci środki .
Sprawa druga , masz prawo wystawić ocenę zgodnie ze swoim odczuciem , ALE ! żyjemy w Państwie Prawa i zgodnie z Konstytucją sprzedawca ma prowo do obrony ,czy z niego skorzysta ..... ??
Dziękuję za odpowiedź 🙂
Rozumiem prawo i to, że sprzedający może wybrać różne formy zakończenia sprawy - dziwi mnie to, że właśnie idzie to ku spięciu a nie załatwieniu sprawy współpracując ze sobą....Nigdy wcześniej takie pójście w zaparcie mi się nie przytrafiło..zawsze można było się dogadać.
Jedyna nauczka dla mnie, to taka, żeby w formularzy zwrotu zawsze zaznaczac odstąpienie bez podawania przyczyny.
@kelso "Jedyna nauczka dla mnie, to taka, żeby w formularzy zwrotu zawsze zaznaczac odstąpienie bez podawania przyczyny."
Otóż nie. W przypadku kiedy towar jest niezgodny z opisem to należy składać reklamację.
Odstąpieniem od umowy w takim wypadku możesz narobić sobie niepotrzebnych kłopotów.
@komis-bell Rozwiniesz proszę myśl, dlaczego odstąpieniem od umowy moge narobic sobie kłopoty?
@kelso odpowiedzią są Twoje słowa , które tu przytoczę
,,po odebraniu paczki okazało się, że towar był używany, niekompletny w wyposażeniu oraz nie działający.,,
@kelso Na przykładzie:
Sprzedający wysyła z zewnętrznego magazynu, dochodzi do pomyłki przy pakowaniu i otrzymujesz np. towar ze zwrotu lub losowo uszkodzony itp.
Odstępujesz od umowy, odsyłasz - sprzedający otrzymuje towar ze śladami użytkowania /uszkodzony a Ty twierdzisz, że taki już dostałeś...
Wtedy zgodnie z prawem może on potrącić Ci utratę wartości towaru i nic z tym nie zrobisz bo nie zgłosiłeś reklamacji tylko odstąpiłeś od umowy.
@komis-bell @mdrogeria - przykład w punkt! Dziękuję 🙂
Zatem czy jest sens "walczyc" dalej ze sprzedajacym? Realnie nie potrzebuje juz jego towaru, bo stracilem czas na procesowanie się zamiast posiadać towar w momencie kiedy byl mi potrzebny.
Czy istnieje teraz sposobność, aby odstąpić od umowy ze zwrotem środków?
@kelso znowu zacytuję Twoje słowa ,, Wystawiłem komentarz dotyczący przedmiotu i stanu w jakim on był wraz z informacją o "ciężkiej" współpracy ze sprzedawcą.,,
Trudno mi się wypowiadać w imieniu innego sprzedawcy , ale wyciągnąłeś ciężkie działo i przez to może Ci robić pod górkę ....hmmm... zgodnie z prawem ,a pewnie dało się na spokojnie dogadać .
Kontynuuj dyskusję ....
Próbowałem dyskusji, ale nie było odzewu od strony sprzedającego, pomimo zgłoszenia do niego problemu bezpośrednio po rozpakowaniu towaru.
Wszystkie zgłoszone wypowiedzi szły w eter i jedynie otrzymywałem jakieś predefiniowane wiadomości, aby po 5 dniach otrzymać zamknięcie reklamacji jako uznanej, do wymiany towaru.
No nic...czekamy i zobaczymy w którą stronę to pójdzie.
@mdrogeria - wielkie dzieki za udział w tym wątku 🙂 doceniam 🙂
@komis-bell Rozumiem, że stoisz na stanowisku, że otrzymanie przedmiotu niezgodnego z opisem automatycznie oznacza BRAK PRAWA DO ZWROTU? - od dziś chyba wysyłam tylko uszkodzone przedmioty.
Słyszę to tutaj od dawna i polecałbym jednak @kelso kontakt z rzecznikiem praw konsumenta. Ogólnie prawo konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość jest niezbywalne (poza pewnymi wyjątkami) i sprzedawca nie może go ograniczyć ze względu na złożoną wcześniej reklamację 🤔
@sl-aw-ek @Oczywiście że nie. Napisałem, że jeśli towar jest niezgodny z opisem to powinno się składać reklamację aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji i przepychania się obu stron. Wyobrażam sobie, że jest masa ludzi którzy nawet nie pomyślą żeby poinformować sprzedającego o problemie i odstępują od umowy. Potem sprzedający otwiera paczkę i widzi uszkodzony towar a kupujący twierdzi że taki dostał ale nic nie zgłosił.
Z tego co wiem to nie można jednocześnie składać reklamacji i odstępować od umowy - jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
@kelso zgodnie z ustawą konsumencką po 1 stycznia 2023 można odstąpic od umowy kupna sprzedaży sprzedawca firma a konsumemt osoba prywatna kupujący tylko w przypadku gdy wada powodujaca niezgodnosc towaru z umowa jest istotna wtedy nalezy w allegro zaznaczyc powod zwrot bez podania przyczyny a dodatkowo wyslac pismo do sprzedawcy o odstapieniu przytaczajac istotnosc wady. Niekompletnosc towaru nie jest wada istotna bo mozna w reklamacji towar skompletowac wada istotna to np zamawiam rower dostaje telefon przedmiot nie spelnia swojego podstawowego przeznaczenia wada nieistotna zamawiam telefon x dostaje y wada nieistotna bo dalej jest to telefon i mozna go wymienic w reklamacji. Zaznaczyles w formularzu reklamacje to masz zgodnie z prawem rozpatrywana reklamacje a nie zwrot konsumencki a o sposobie rozpatrzenia reklamacji decyduje sprzedawca. Pokaz oferte zakupu i napisz co bylo niezgodne z umowa oraz pokaz co napisales w komentarzu to wyjdzie czy slusznie moze cie pozwac czy nie i jak skutecznie
@az1rael - nie wiem czy moge/czy chce wrzucac tutaj screeny z opisem aukcji (zapewne łatwo wyszukać aukcje na allegro) oraz komentarzem, zeby niechcący nie wplynac negatywnie na ich wizerunek, a to z kolei może im dać podstawę do założenia sprawy.
@kelso opis aukcji jest o tyle ważny że niejeden kupujący tutaj posta wrzucał jak to oszukany został a potem się okazało że nie przeczytało opisu twierdząć bo on nie ma czasu teo czytać i kupił towar rozkompletowany myśląć że jest cały potem komentarz zostawił i sprzedawca go ścigał za pomówienie pt sprzedali mi towar bez wszystkich elementów - w aukcji pisało że towar jest bez wszystkich elementów; treść komentarza możesz wkleić luzem
az1rael - chyba nieco "się zapędziłeś"
Nie można zgłosić jednocześnie kilku powodów zwrotu.
Sugerujesz zwrot towaru z powodu:
- bez podania przyczyny, czyli odstąpienie od umowy
- następnie drugi zwrot, odstąpienie od umowy, z podaniem wad (czyli niezgodność z opisem)
Tak chyba nie można. Równie dobrze można byłoby złożyć jeszcze 5 innych powodów zwrotu.
Dodatkowo - kupujący złożył reklamację i proponuję tego się trzymać.
- Czy możesz podać link do aukcji?
Tak jak pisał powyżej az1rael - tutaj odpisują Ci wszyscy na podstawie tego, co napisałeś. Tylko nikt nie jest w stanie sprawdzić, czy jest to zgodne ze stanem faktycznym. Czyli czy opis aukcji był zgodny ze stanem faktycznym. W takiej sytuacji - wszystkie odpowiedzi są po prostu nic nie warte.
Ja myślę, że zakupiłeś towar ze zwrotu konsumenckiego, pochodzący z palet ściąganych ze zwrotami np. z **piiip**a.
Ja ostatnio zakupiłem 2 takie paczki za 1500 zł. Bo się filmów na Youtube naoglądałem (to chyba reklamowe filmy, znanego gościa). I dziękuję, że tylko 1500 zł wydałem, teraz będę się bujał, żeby chociaż odzyskać te 1500 zł. Towar miał być kategorii AB, A-było za ok. 70 zł, reszta to B i C. Używane, niesprawne, zdekompletowane, wymagające naprawy.
@maxr01 nie zapędziłem się w niczym mam właśnie na podobny przypadek interpretację uokiku. Na potrzeby allegro zwrot bez podania przyczyny na potrzeby prawne ze sprzedawcą pismo z powodem zwrotu według uk odstąpienie z powodu wady istotnej produktu aby nie składać reklamacji oczywiście wada ma być istotna tak jak podano według ustawy.
Szanowni,
wrzucam 2 screeny z oferty (celowo pomijam część. strony, bo byly na niej zawarte jedyne technikalia urządzenia - copy/pase od producenta nie zawierających zadnych elementów dodatkowych o stanie urzadzenia).
Informacje istotne:
1. Przedmiot oznaczony jako NOWY
2. Opakowanie uszkodzone (dla mnie bez znaczenia)
3. Opis zawiera stan wyposażenia, który nie był kompletny (brakuje pada/ściereczki, filtr wody okazal się używany)
4. Linku nie chcę podawać ze względów wizerunkowych firmy i problemu, do momentu jego zamknięcia/rozstrzygnięcia
5. kod producenta zamazalem (nie wiem czy to jest indywidualny nr przedmiotu na danej aukcji czy jakis numer seryjny modelu, etc., ale mi google po wpisaniu wyszukuje tą ofertę jako 1 na liscie - także wracam do pkt 4).
6. Update z dzisiejszego sporu na allegro - Sprzedający zapytał czy mój nr jest aktualny (dane pozakupowe) oraz prosil o podanie dostępności. Nie napisali nic wprost na czacie sporu, jedynie na moją prośbę wskazali temat przyszłej rozmowy jako "wstrzymanie wysyłki".
Domyślam się, że będzie to miało formę "dogadania się", a nie dalszego toczenia sporu, bo żadnej ze stron to nie przynosi korzyści.
7. jako dodatek - produkt zakupilem z kilku powodów u danego sprzedawcy:
a) była wskazana szybka wysyłka
b) cena jakoś nie była oszałamiająca względem sklepów stacjonarnych (ok 20 zł), ale zaoszczędziłem czas i dojazd
c) sklep miał bardzo dużo pozytywnych ocen