anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Oszust włamał się na moje konto. Jak Allegro reaguje?

kotbehemot8
#8 Zapaleniec#

Oszust przejął moje konto na Allegro i dokonał zakupów za pomocą powiązanej z kontem karty u kilku sprzedawców. Kiedy zorientowałam się, że coś nie gra poinformowałam Allegro o tym fakcie i przesłałam pełną listę produktów, które zostały kupione przez złodzieja. Allegro odpisało, że chętnie pomoże i NIE ZROBIŁO NIC! Zastrzegłam kartę w porę więc większość transakcji została anulowana przez sprzedawców. SAMA skontaktowałam się z czterema sprzedawcami, którzy mieli już status "nadawania paczki". Dwóch od razu odpisało, że zakup anulują. Jeden anulował odbiór paczki, która była już w drodze do paczkomatu. Ostatni zignorował moją prośbę o zatrzymanie nadawania i paczka jest w drodze do oszusta 😞

Czy przydarzyła się Wam podobna sytuacja? Czy Allegro Wam pomogło? 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

Agent555
#19 Nestor#

Allegro w takich sytuacjach umywa ręce, udając że się nic nie stało, a stało się. W takich przypadkach nie można liczyć na ich pomoc nie są skłonni do pomocy. Nie robią nic w tym kierunku, bo prostu to ich nie interesuje 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@kotbehemot8 Wczoraj nasz pracownik w korespondencji mailowej poprosił Cię o przesłanie potwierdzeń płatności, które są niezbędne abyśmy mogli sprawdzić je u naszych operatorów.  Otrzymałaś już od na także informacje, że gdy tylko policja się z nami skontaktuje, na ich wniosek przekażemy wszelkie istotne informacje, które pomogą wyjaśnić zdarzenie. Rozumiem, że jest to dla Ciebie trudna sytuacja, ale staramy się pomóc na tyle ile tylko możemy.

@Agent555 jako nasz stały i aktywny użytkownik, doskonale wiesz, że tak nie jest, dlatego bardzo Cię proszę abyś nie wprowadzał w błąd innych. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kotbehemot8
#8 Zapaleniec#

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Odpisałam od razu na wczorajszego maila od Waszego pracownika. Po zastrzeżeniu karty nie mam możliwości wysłać Państwu żadnych potwierdzeń płatności. Jest to standardowa procedura banku i nie mam na to żadnego wpływu. Poprosiliście o zgłoszenie sprawy na Policji i jest to dla mnie zrozumiałe, ALE sprawy wymagają NATYCHMIASTOWEGO działania. Sprzedawca nadał paczkę do oszusta dzisiaj rano! Jutro oszust po prostu odbierze tą przesyłkę w paczkomacie!

Proszę o jasną odpowiedź na te pytania:

1. Czy po moim zawiadomieniu, że ktoś włamał się na moje konto wysłaliście do oszukanych sprzedawców wiadomość o tym fakcie?

2. Czy zablokowaliście środki, które oszust ściągnął z mojej karty aby opłacić zakupy?

3. Oszukany sprzedawca nadał paczkę. Czy skontaktowaliście się z nim aby zablokował możliwość dostarczenia jej do paczkomatu?

Aleksandra Burczyn

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@kotbehemot8 Odpowiadając na Twoje pytania:

1. Tak, w chwili gdy potwierdzimy włamanie na konto wysyłamy do sprzedających wiadomość, że taka sytuacja miała miejsce i prosimy o wstrzymanie zamówienia oraz zwrot pieniędzy. Natomiast zamówienia, których sprzedający nie rozpoczęli jeszcze realizować automatycznie anulowaliśmy. 

2. Nie, bo nie mamy takich uprawnień. To co możesz zrobić w takiej sytuacji to złożyć do swojego banku wniosek o reklamację w ramach chargeback, ale w tej kwestii jako właściciel rachunku musisz sama zgłosić się do banku z takim wnioskiem. 

3. Tutaj jest taka sama odpowiedź jak w pkt. 1, sprzedający otrzymał od nas informację o włamaniu i nie powinien realizować tej przesyłki. 

Ze swojej strony zachęcam Cię także do przeskanowania urządzenia, z którego korzystasz programem antywirusowym oraz do włączenia dwustopniowego logowania, które w przyszłości zabezpieczy konto przed włamaniem.

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kotbehemot8
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź! Do banku złożyłam oczywiście właściwy wniosek. Nadal próbuję dodzwonić się do sprzedawcy, który paczkę nadał pomimo Waszych i moich próśb aby tego nie robić, ale zgłasza się poczta głosowa 😞

oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

@kotbehemot8 Jeśli przesyłka nie została jeszcze doręczona to jeśli chodzi o Inpost można ją zablokować przed odbiorem. Niech sprzedawca skontaktuje się z infolinią i złoży odpowiednią dyspozycję. Wtedy oszust nie odbierze przesyłki. Przerabiałem i paczka wróciła do mnie - w managerze będzie informacja że przesyłka jest reklamowana.

oznacz moderatorów

kotbehemot8
#8 Zapaleniec#

Tak, wiem o tej opcji. Niestety sprzedawca nie odbierał, a w końcu wyłączył telefon 😞 nie odpisał także na moje maile (choć widziałam, że się logował, więc zapewne je czytał). W dyskusji odezwał się dopiero po ponagleniu od Allegro, ale wtedy było już za późno - paczkę odebrał już złodziej. Ostatecznie sprzedawca odpisał, że nie wiedział jak zatrzymać przesyłkę. Nie będę nikogo o nic oskarżać, ale z mojego punktu widzenia, po prostu było mu obojętne kto zapłacił i jak (kradzionymi pieniędzmi). Dla niego liczyła się sprzedaż. Na takim świecie żyjemy 😞

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

@kotbehemot8    sam oszust nie przejał, znajac zycie przyczyniles sie do tego. Czlowiek jest zawsze slabym ogniwem. We wszystkim.

oznacz moderatorów

kotbehemot8
#8 Zapaleniec#

Oczywiście!

Zamknąłeś dom na klucz, ale nie masz alarmu, kamer, ogrodzenia na 2 metry, zasieków, fosy itp. i ktoś się włamał - twoja wina!

Wracałeś wieczorem z knajpy, ale byłeś trochę wstawiony, nie zamówiłeś taksówki, nie miałeś ze sobą psa stróżującego, broni, ochroniarzy i ktoś cię okradł - twoja wina!

To oczywiście ironia, gdybyś nie zrozumiał/a. Takich sytuacji, których nie przewidzisz jest w życiu mnóstwo i mówienie, że ofiara jest "słabym ogniwem" to po prostu obrona przestępcy.

Niestety tacy ludzie jak ty wciąż istnieją i lubią "odważnie" wypowiadać się w internecie kryjąc się pod pseudonimami.

Nie pozdrawiam,

Aleksandra Burczyn

 

 

 

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

@kotbehemot8   to moze jeszcze wytlumacz mi dlaczego kasjerka w biedronce przy banknocie 50zl i paragonie na 33zł wydaje mi 7zł reszty?

Na grzecznie zwróconą uwagę, że chyba nastąpiła pomyłka drze ryja i mowi mi, ze ona umie liczyc bo w koncu miala mierną z matury z matematyki.

W koncu wyjmuje telefon, odpala aplikacje o nazwie Kalkulator i wykonuje dzialanie: 50 - 33.

To tyle w temacie. O byciu rekruterem nie wspomnę. Tam dopiero to był dramat. Ukonczona szkola podstawowa, aplikacja na stanowisko magazyniera i wymagania finansowe na poziomie 10.000zł (brutto w okresie probnym /uop/; po probnym 10.000zł netto/na rękę).

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Tyle się słyszy o grudniowym wycieku danych z allegro, teraz akcja z trojanem i ludzie nadal mają pomysły by podpinać kartę 🙂

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kotbehemot8 równie dobrze można napisać ... masz klucz , ale z niego nie korzystasz , nie zamykasz auta ani domu , idziesz się nawalić to zabierasz grubszą gotówkę , drogi zegarek i telefon . Myśleć !!!! .... chesz mieć podpiętą kartę bo wygodniej ... proszę , ale zadbaj o swoje bezpieczeństwo  ,skorzystaj z narzędzia jakim jest dwustopniowe logowanie lub chociaż ustaw mocne hasło do konta . Piszę co myślę i nie ukrywam się pod pseudonimem , za pomocą nicku pod avatarem znajszesz moje oferty , a w nich dane .

oznacz moderatorów